|

مزایا و معایب خرید ویلا در شمال

بسیاری از مردم به دنبال فرار از سرعت دیوانه وار زندگی شهری هستند و رویای داشتن خانه ای نزدیک آب را در سر می‌پرورانند. چه یک محل سکونت اصلی و چه یک ویلا برای تعطیلات، در کل زندگی در نزدیکی آب می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی و خلق و خوی داشته باشد، اما می تواند معایبی نیز داشته باشد. به نظر شما مزایا و معایب داشتن یک ویلا در شمال چیست؟ آیا داشتن یک ویلا در شمال معایبی هم دارد؟

مزایا و معایب خرید ویلا در شمال

آیا کسی هست که دوست نداشته باشد با صدای امواج از خواب بیدار شود و پیاده روی صبحگاهی خود را در کنار ساحل انجام دهد؟ داشتن یک ویلا در شمال قطعاَ این رویاها را به واقعیت تبدیل می کند. یک ویلا در شمال برای اکثر مردم به عنوان راه فرار از واقعیت برای تعطیلات آخر هفته یا سپری کردن دوران بازنشستگی است.

تصمیم برای داشتن یک ویلا در شمال در بسیاری از مواقع ممکن است یک تصمیم احساسی باشد آنهم بدون در نظر گرفتن پیامدهای مالی و اقتصادی. اما قطعاً قبل از امضای قرارداد بایستی به مزایا و معایب داشتن یک ویلا در شمال نگاهی بیاندازید.

برای مشاهده ویلا های جنگلی در شمال کلیک کنید

جوانب مثبت و مزایای داشتن ویلا در شمال

  1. فواید سلامتی

دریا درمانی یا تالاسوتراپی مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این نوع از درمان شامل استفاده از آب دریا، آب و هوای شور اقیانوس و آبگرم درمانی برای بهبود سلامت و رفاه عمومی است. بیماری هایی مانند بدن درد، بیماری های پوستی و کمردرد با غوطه ور شدن در آب دریا، جلبک ها و گل دریا کاهش می یابد. زندگی در کنار دریا نیز نوعی ضد افسردگی است، ویتامین D را افزایش می دهد، به سیستم قلبی عروقی کمک می کند و مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.

شنیدن امواج و دیدن حیات وحش و تماشای طلوع و غروب خورشید می تواند حس آرامش ایجاد کند که می تواند به رفع نگرانی ها و استرس کمک کند. زندگی در کنار آب می تواند سلامت جسمی را بهبود بخشد. تنفس هوای پاک و تازه هر روز می تواند سلامت ساکنین را بهبود بخشد. علاوه بر این، ویلاهایی که در نزدیکی دریا قرار دارند، اغلب با مناطقی در فضای باز که برای استفاده عمومی اختصاص داده شده اند، مانند پارک ها و مسیرهای پیاده روی احاطه شده اند.

  1. سرمایه گذاری

داشتن یک ویلا در شمال می تواند سرمایه گذاری مالی خوبی باشد. از آنجایی که املاک و مستغلات ساحلی مورد تقاضا و عرضه محدود هستند، ویلا در طول زمان ارزش بیشتری پیدا می کند. اگر تصمیم به خرید ملکی در کنار دریا به عنوان خانه دوم دارید، در صورتی که خودتان قصد استفاده از آن را ندارید ممکن است بتوانید با اجاره آن درآمد کسب کنید.

 

  1. بازنشستگی

داشتن ویلا در شمال راه خوبی برای گذراندن دوران پس از بازنشستگی است. می توانید قبل از بازنشستگی ویلای خود در شمال را اجاره دهید که راهی خوب برای کسب درآمد اضافی است.

  1. موقعیت مکانی عالی

یک ویلا در شمال بدون توجه به موقعیت مکانی عالی است و هیچ چیز نمی تواند آن را تغییر دهد. اکثر مردم برای اقامت در یک ویلا پول می پردازند، اما داشتن یک ویلا این هزینه، مشکلات رزرو، پارکینگ یا مشکلات ترافیکی را برطرف می کند وخانواده می توانند بیشترین سود را از سفرهای خود ببرند و به خودی خاطره سازی کنند.

  1. درآمد جایگزین

اجاره ویلا در فصول اوج یک منبع درآمد عالی است که می تواند پرداخت وام مسکن را پوشش دهد. تقاضا برای اجاره خانه‌ها و ویلاهای ساحلی زیاد است و حتی در فصل بهار در برخی مناطق کمتر می توان جای مناسب یافت. با اجاره دادن ویلا نه تنها می توان به درآمد اضافی دست یافت، بلکه از این طریق می توان هزینه‌های مالیات بر دارایی، هزینه‌های مدیریت املاک را حذف کرد.

معایب داشتن ویلا در شمال

  1. زنگ زدگی و رطوبت

ویلاهای شمال اغلب دارای مبلمان زنگ زده و مستعد خوردگی هستند. آب و هوای شور باعث زنگ زدگی فولاد داخل خانه می شود. از این رو مهم است که به جای فلز از فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی استفاده کنید. این امر به کاهش هزینه نگهداری نیز کمک می کند. آب و هوای رو به دریا به دلیل رطوبت می تواند منجر به نقص در خانه شود. شن و ماسه در ساحل خوب است اما در داخل ملک نیست.

  1. هزینه نگهداری بالا

داشتن ویلا با هزینه های زیادی همراه است. هزینه های املاک و مستغلات برای املاک ساحلی در مقایسه با سایر مکان ها همیشه بالاتر است. سود وام مسکن نیز به دلیل تقاضا برای خانه های ساحلی و موقعیت آن، بالا خواهد بود. در این صورت نه تنها هزینه ها افزایش می یابد، بلکه نگهداری ملک به دلیل رطوبت و زنگ زدگی نسیم دریا همانطور که قبلاً صحبت شد می تواند هزینه شما را نیز افزایش دهد.

یک ویلا به احتمال زیاد به نگهداری بیشتری نسبت به یک ساختمان شهری نیاز دارد. رطوبت می تواند منجر به کپک شود که می تواند به خانه آسیب برساند و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. نمک موجود در هوا می تواند به ساختار و محتویات ویلا آسیب برساند. خانه‌ای که در فاصله‌ای از آب قرار دارد، نسبت به خانه‌ای که درست در کنار یک آب قرار دارد، به نگهداری کمتری نیاز دارد.

  1. سرو صدا

گاهی اوقات مردم ویلاهای نزدیک به دریا را می خرند به این امید که حریم خصوصی بیشتری داشته باشند، اما متوجه می شوند که آنطور که تصور می کردند نیست. چراکه صاحبان املاک ساحلی ممکن است خانواده و دوستان خود را به مهمانی ها و باربیکیو دعوت کنند که می تواند منجر به مشکلاتی در سروصدا، ترافیک و پارک شود.

  1. پشه‌ها و حشرات

اگر در نزدیکی دریاچه یا دریا زندگی می کنید، به خصوص در اوایل عصر، پشه ها می توانند آزاردهنده باشند. آنها می توانند با حضورشان آرامش شمارا برهم بزنند و می توانند ناقل بیماری باشند.

کلام آخر

اگر قصد خرید یک ویلا درشمال را دارید، از چندین ویلا دیدن کنید تا مناظر طبیعی و محیط را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که آیا زندگی در این محیط برای شما مناسب است یا خیر. برای اینکار می توانید از مشاورین املاک اول خونه مشورت بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها