|

معرفی کامل انواع لوله پلیکا|سایز و وزن لوله پلیکا فاضلابی

لوله پلیکا در سیستم فاضلاب ساختمان مورد استفاده می شود و وظیفه تخلیه آب فاضلاب، تخلیه آب باران یا تهویه هوای ساختمان از طریق لوله های هواکش را برعهده دارد

معرفی کامل انواع لوله پلیکا|سایز و وزن لوله پلیکا فاضلابی

قطعا برای سازندگان ساختمان و مجریان پروژه های عمرانی لوله و اتصالات نامی آشنا باشد که جهت انجام تاسیسات ساختمان و فرایند های ورود و خروج آب و فاضلاب ساختمان استفاده می شود. لوله پلیکا در سیستم فاضلاب ساختمان مورد استفاده می شود و وظیفه تخلیه آب فاضلاب، تخلیه آب باران یا تهویه هوای ساختمان از طریق لوله های هواکش را برعهده دارد. با توجه به کارایی های ساختمان اعم از مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری، انواع مختلفی از لوله های پلیکا تولید می شود که نقش رفع نیاز های مربوط به فرآیند های آب و فاضلاب ساختمان را رفع نماید، بنابراین به معرفی کامل انواع لوله های پولیکا و کاربرد آن ها می پردازیم و در ادامه به بررسی سایز نامی و جدول وزنی آن خواهیم پرداخت.

 

انواع لوله پلیکا پرکاربرد در ساختمان

لوله پلیکا فاضلابی

پرکربردترین نوع لوله های پلیکا از نوع فاضلابی می باشد که جهت تخلیه آب فاضلاب ساختمانی و صنعتی می باشد. با توجه به سیستم فاضلاب ساختمان، باید از لوله های فشار قوی و نیمه فشار قوی استفاده شود. لوله پلیکا معمولی برای تخلیه آب ظرفشویی، لباسشویی در آشپرخانه و روشویی ، لوله پلیکا نیمه قوی برای تخلیه آب حمام و دستشویی  و.. و برای مجرا های اصلی و شاهراه های تخلیه آب از لوله های فشار قوی یا پودری با قطر بیش از 110 میلی متر استفاده می گردد.

پلیکا فاضلابی، باید توانایی تحمل حجم بالای انتقال مایعات و عدم پوسیدگی در مدت زمان کم را داشته باشد و در طولانی مدت دچار شکستگی یا نشتی نشود زیرا تعویض این لوله ها بسیار دشوار است و هزینه زیادی را در بر میگیرد.  لوله UPVC فاضلابی عموما به صورت کلاف های 6 متری تولید می شود و برند های مختلفی با استاندارد های بین المللی در حال تولید این محصولات هستند.

لوله پلیکا هواکشی

لوله های پلیکا هواکشی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می شود و عموما از لوله پلیکای معمولی یا تزریقی کم کیفیت ساخته می شوند. دلیل کیفیت پایین لوله های هواکشی عدم نیاز به تحمل فشار بالا و عدم جریان آب داخل لوله هاست بنابراین نیازی به استفاده از لوله های ضخیم با وزن بالا نیست. هزینه لوله های هواکش ساختمان ارزان تر است و نیاز به اتصالات خاصی نیست. لوله های هواکش پلیکا برای انتقال بخار درون حمام و تخلیه هوای دستشویی یا اتاق دود است.

لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا فشار قوی نوع دیگری از انواع پلیکا ها می باشد که بر اساس جنس دسته بندی شده. این لوله ها ساختار پلیمری قوی تر و وزن بالاتری دارند و جهت تخلیه فاضلاب شهری یا انشعاب های اصلی ساختمان استفاده می گردد. تحمل فشار بالا ، تحمل فرسایش درونی لوله، تحمل وزن زیاد، عدم پوسیدگی در بلند مدت و بسیاری از مزیت های دیگر این لوله نسبت به نمونه های مشابه است.

در کارخانه ها و محیط های صنعتی از این نوع لوله استفاده میشود و توانایی ارائه کارایی همانند لوله های پوشفیتی را نیز دارد. لیست قیمت لوله پلیکا فشار قوی را نیز می توانید از فروشگاه لوله و اتصالات بازرگانی صدرا دریافت نمایید.

لوله پلیکا نیمه قوی

لوله پلیکا نیمه قوی در قسمت های داخلی خانه یا محیط اداری استفاده می شود که جهت انتقال آب هستند و سعی نمی شود به عنوان انشعاب اصلی ساختمان به کار گرفته شود. در برخی از مواقع جهت پوشش سیم و کابل یا عایق نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوله به نسبت لوله های فشار قوی دارای ضخامت کمتر و ارزان تر است.

لوله پلیکا ناودانی

لوله های ناودانی برای تخلیه آب باران از پشت بام می باشد که فقط وظیفه انتقال آب را دارد. شاید در برابر تابش آفتاب دچار پوسیدگی یا تغییر رنگ شود. جنس این لوله ها اغلب لوله های پلیکا معمولی یا نیمه قوی است و در اکثر مواقع در نمای ساختمان استفاده می شود.

انواع لوله پلیکا

سایز و وزن انواع لوله های پلیکا

لوله پولیکا هم بر اساس استاندارد های جهانی و قطر لوله دسته بندی یکسانی دارند که شامل :

سایز(قطر)

ضخامت(میلی متر)

وزن(کیلوگرم)

۴۰

۳

۳/۳

۵۰

۳

۴

۶۳

۳

۵

۷۵

۳

۶

۹۰

۳

۶/۵

۱۱۰

۳/۲

۹/۵

۱۲۵

۳/۲

۱۲

۱۶۰

۳/۲

۱۵

۱۶۰

۴

۱۹

۲۰۰

۴

۲۵

۲۰۰

۴/۹

۳۰

۲۵۰

۴/۹

۳۸

۲۵۰

۶/۲

۵۰

۳۱۵

۶/۲

۶۵

 

البته لازم به ذکر است ضخامت و وزن در تمامی برند ها متفاوت است و نوع لوله از جنس نیمه قوی یا فشار قوی یا معمولی ، وزن های متفاوتی دارد بنابراین جدول بالا صرفا نمونه ای برای حداقل اطلاعات سایز و وزن می باشد.

اتصالات پلیکا

لیست قیمت لوله پلیکا و خرید انواع برند لوله پلیکا

تمامی لوله های پلیکا با طول 6 متر به فروش می رسد و اتصالات فاضلابی آنها شامل : انواع زانو های 45 درجه و 90 درجه ، انواع سراهی های 45 درجه و 90 درجه ، رابط لوله ، سیفون ، انواع تبدیل ها ، دریچه بازدید و ... می باشد. سایز لوله های پلیکا از 20 میلی متر تا 400 میلی متر تولید می شود . لیست قیمت لوله پلیکا به نسبت وزن ، برند ، کیفیت و شرایط فروش با یکدیگر متفاوت هستند و هر محصول از شرکت ها به نسبت حجم فروش شرایط متفاوتی را برای مجریان و فروشندگان تعیین می کنند. جهت دانلود لیست قیمت لوله پلیکا  و دریافت کاتالوگ محصولات هر شرکت می توانید با مراجعه با سایت www.1bs.ir  شرکت بازرگانی صدرا مراجعه نمایید و جهت خرید انواع لوله های فاضلابی با کارشناسان این شرکت ارتباط بگیرید.

لیست قیمت لوله فاضلابی به صورت دوره ای افزایش دارد و باید در زمان خرید استعلام قیمت محصولات یا لیست اقلام خود را ارسال نمایید تا پیش فاکتور دریافت کنید.همچنین می توانید در پروژه های عمرانی خود از دیگر محصولات تاسیسات ساختمان اعم از انواع شیرآلات (شیرآلات شودر، شیرآلات قهرمان) و انواع لوله های تک لایه و پنج لایه ( آذین لوله ، لوله نیوپایپ ) از این شرکت خریداری نمایید که باید به این لینک مراجعه نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها