|

سریع‌ترین راه دریافت شماره شبا

شماره شبا یک شناسه یکتا است که برای هر حساب بانکی صرف‌نظر از نوع بانک، به‌صورت منحصربه‌فرد طراحی می‌شود. با استفاده از شماره شبا می توان به‌صورت الکترونیکی حواله های ارزی را جابجا کرد، اما برای استفاده از شناسه شبا ابتدا باید آن را دریافت کرد.

سریع‌ترین راه دریافت شماره شبا

دریافت شماره شبا

 

شناسه ۲۴ رقمی شبا، دارای جزای مختلفی است که هر یک مربوط به اطلاعات همان حساب بانکی می‌شود. برای دریافت شماره شبا نیازی نیست که بدانید این شناسه متعلق به چه بانکی است. به‌عنوان نمونه فرقی نمی کند قصد دریافت شماره شبا بانک ملت را داشته باشید یا بخواهید شماره شبا بانک تجارت را دریافت کنید.

روش های دریافت شبا برای تمام بانک ها به یک صورت است، اما چگونگی دریافت شماره شبا است که مشخص می کند کدام یک از روش ها سریع تر هستند و چگونه می توان با سرعت بالایی این شماره را دریافت نمود. به همین خاطر در ادامه به بعضی از روش های دریافت شماره شبا اشاره می کنیم که برخی از آن‌ها نسبت به روش های دیگر سریع تر انجام می شوند.

دریافت شماره شبا به‌صورت حضوری

دریافت حضوری شماره شبا یکی از راحت ترین روش هایی است که می توانید از طریق آن شماره شبا هر بانکی را به دست بیاورید. برای این کار هم کافی است یک کارت ملی داشته باشید تا بتوانید به‌صورت حضوری به بانک مورد نظر رفته و شماره شبا بگیرید.

البته این روش را نمی توان جزو سریع‌ترین راه های دریافت شماره شبا به حساب آورد!

چراکه نیاز به وقت زیادی دارد. حتماً تجربه رفتن به بانک برای انجام امور مالی را داشته‌اید. علاوه بر این که مدت طولانی باید در انتظار بمانید تا نوبت به شما برسد. هنگام رسیدن به پیشخوان بانک هم باید مدت زیادی بنشینید تا متصدیان کار شما را انجام دهند؛ بنابراین این روش از بین گزینه های سریع حذف می‌شود.

 

دریافت شماره شبا از عابر بانک

دریافت شماره شبا از طریق عابر بانک نیز یکی از روش‌های حضوری است. ممکن است بخواهید شماره شبا بانک ملت را بگیرید، برای انجام این کار حتماً باید به عابر بانک ملت مراجعه کنید؛ زیرا شما نمی توانید از عابر بانک تجارت، شماره شبا بانک ملت را بگیرید. همین باعث می‌شود تا برای پیدا کردن یک عابر بانک ملت مسافت زیادی را طی کنید. تازه اگر صف عابر بانک شلوغ نباشد و بتوانید به‌سرعت از دستگاه خودپرداز شماره شبا بگیرید!

 

2

دریافت اینترنتی شماره شبا

 دریافت اینترنتی شماره شبا از طریق سایت بانک، همراه بانک و ... هم انجام می‌شود. البته همه بانک ها این امکان را فراهم نکرده اند تا مشتریان آن ها بتوانند از طریق سایت بانک، شماره شبا را استعلام بگیرند. همچنین سایت بعضی از بانک ها به قدری پیچیده است که هرکسی به راحتی نمی تواند از خدمات سایت استفاده کند.

 

دریافت شماره شبا با پیامک

بعضی از بانک های ایرانی یک سامانه پیامکی مشخص برای ارسال شماره شبا در نظر گرفته اند، اما همه بانک‌ها این سامانه را در اختیار ندارند. به همین خاطر مشتریان بانک های گوناگون از طریق ارسال کد ussd برای دریافت شماره شبا اقدام می‌کنند.

این روش نیاز به شماره کارت یا شماره حساب دارد؛ بنابراین کاربران باید شماره حساب یا شماره کارت خودشان را به یک سامانه خاص پیامک کنند تا شماره حساب یا شماره کارت آن ها به شبا تبدیل شود. البته گاهی اوقات به دست آوردن شماره شبا از راه پیامک خیلی طول می کشد. چرا که مرتب پیام خطا ارسال می‌شود و کاربران نمی توانند شماره شبا را به سرعت به دست بیاورند.

دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

این یکی از روش های سریع و مطمئنی است که شما را به شماره شبا می رساند. در صورتی که نیاز دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شماره شبا حساب خودتان را به دست بیاورید، به راحتی می توانید شماره کارت بانکی خودتان را به شناسه شبا تبدیل کنید. چرا که این کار به‌صورت یک فرایند اینترنتی و از طریق گوشی تلفن همراه شما انجام می‌شود. مدت زمانی که باید صبر کنید تا شماره کارت را به شناسه شبا تبدیل کنید، نهایتاً یک دقیقه است.

 

دریافت شماره شبا با شماره حساب

یکی دیگر از روش های سریع و مشابه روش قبلی، تبدیل نمودن شماره حساب بانکی به شماره شبا است. این روش هم جزو روش های فوق سریع محسوب می‌شود. چرا که در کسری از ثانیه امکان تبدیل شماره حساب به شبا وجود دارد. این روش هم به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و جزء روش های غیر حضوری است.

چگونه شماره حساب یا شماره کارت را به شبا تبدیل کنیم؟

از طریق سایت های معتبر اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند، می توانید شماره حساب بانکی یا شماره ۱۶ رقمی کارت را به شبا تبدیل نمایید. این یک روش سریع و امن است که همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که مشتریان بانک های ایرانی بخواهد شماره شبا بگیرند، با یک گوشی تلفن یا رایانه شخصی می توانند به اینترنت وصل شوند و با وارد کردن شماره حساب یا شماره کارت خودشان در این سایت ها، به سرعت شماره شبا را بگیرند.

3

معرفی سایت معتبر برای دریافت شبا

بهتر است قبل از استعلام شماره شبا به‌صورت اینترنتی نسبت به سایت مربوطه اطلاعات کافی داشته باشید. حتماً از خدمات سایت هایی استفاده کنید که ای نماد داشته باشند. به این صورت اطلاعات شما در این سایت ها مخفی می ماند و هیچ گونه سوءاستفاده ای از اطلاعات شما نمی‌شود.

معمولاً سایت هایی که خدمات مربوط به تبدیل شماره کارت یا شماره حساب شبا را انجام می دهند، برای انجام این خدمات هزینه های بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند که در قبال هزینه هایی که باید برای روش های حضوری بپردازید بسیار کم هستند. با استفاده از خدمات این سایت ها می توانید در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید شماره شبا حساب خودتان را به دست بیاورید، اما دقت کنید که اطلاعات حساب خودتان را در اختیار سایت ها و افراد سودجو قرار ندهید. همانطور که اشاره کردیم دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی نشان دهنده معتبر بودن یک سایت است.

سایت شبایاب سریع‌ترین روش برای دریافت شبا

سایت شبایاب تمام ویژگی های یک سایت معتبر را دارد و شما می توانید با خیالی آسوده از خدمات آن استفاده کنید. تنها کافی است شماره حساب یا شماره کارت خودتان را آماده کنید و پس از طی کردن مراحل زیر شماره شبا را استعلام بگیرید.

  • وارد سایت شوید و ثبت نام نمایید.

  •  اگر قصد دارید با شماره حساب، شناسه شبا بگیرید، گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب نمایید.

  • در صورتی که می خواهید شماره کارت بانکی را به شبا تبدیل کنید، باید گزینه تبدیل کارت به شبا را برگزینید.

  •  در این قسمت باید هزینه استعلام شماره شبا را از طریق کارت بانکی و به‌صورت اینترنتی پرداخت نمایید. تمامی این مراحل در عرض چند ثانیه انجام می‌شود و شما می توانید پس از پرداخت هزینه و مشاهده اطلاعات دارنده حساب، شماره شبا را دریافت نمایید.

 

سخن پایانی

پیدا کردن سریع‌ترین راه دریافت شماره شبا بسیار ساده است؛ زیرا این روزها استفاده از روش های اینترنتی و پرسرعت نقش پررنگی در زندگی ما دارند؛ بنابراین بهتر است از روش های اینترنتی و امن هم برای به دست آوردن شماره شبا استفاده نمایید که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های شما، می توانند در وقت و انرژی شما هم صرفه جویی کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها