|

تکرار حادثه مسمومیت دانش آموزان دبیرستانی در بروجرد؛

علت مسمومیت مشخص نیست/ مدرسه احمدیه به طور موقت تعطیل شد/ چهار دانش‌آموز قمی هم بستری شدند

یک منبع آگاه از تکرار حادثه مسمومیت دانش آموزان دبیرستان «احمدیه» بروجرد خبر داد.

علت مسمومیت مشخص نیست/ مدرسه احمدیه به طور موقت تعطیل شد/ چهار دانش‌آموز قمی هم بستری شدند

به گزارش شبکه شرق، یک منبع آگاه از تکرار حادثه مسمومیت برای ۴۴ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه «احمدیه» بروجرد خبر داد.

 یک منبع آگاه از تکرار حادثه مسمومیت دانش آموزان دبیرستان «احمدیه» بروجرد خبر داد و گفت: این بار نیز ۴۴ دانش آموز این دبیرستان مسموم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی در حال حاضر شرایط این دانش آموزان مطلوب است و تا ساعتی دیگر از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

بنا بر این گزارش، مشابه این اتفاق طی هفته گذشته و در روزهای دوم و سوم اسفندماه رخ داده که در جریان آن ۲۰ دانش آموز و سپس ۶۲ دانش آموز با علائم سرگیجه، ضعف و بی حالی به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

این دبیرستان روز پنج شنبه هفته گذشته به دلیل همین حوادث مسمومیت تعطیل شده بود اما امروز شنبه دوباره کلاس‌های درس در آن برقرار شده است، علت این حادثه در حال بررسی بوده و هنوز به صورت رسمی از سوی مسئولان اعلام نشده است.

 

 

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان سوم اسفند نیز از مسمومیت ۵۲ دانش‌آموز دیگر در مدرسه احمدیه بروجرد خبر داده‌بود. همچنین فرماندار بروجرد اعلام کرده‌بود بر اساس اعلام اولیه کارشناسان، نقص فنی سیستم گرمایشی مدرسه و همچنین نشت گاز سالن ورزشی مجاور علت مسمومیت دانش آموزان بوده است. 

 

دادستان کل کشور در واکنش به مسمومیت‌های سریالی در قم گفته‌بود  اخبار واصله از یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد.

 

اواخر بهمن چند نفر از دانش آموزان دبیرستان ریحانه النبی قم و چند نفر از کادر این مدرسه نیز با حال نامناسبی توسط آمبولانس به مراکز درمانی فرستاده شدند. مسمومیت‌های سریالی از اوایل آذر و قم شروع شد و همچنان مشخص نیست دلیل این مسمویت‌ها چیست.

 

علت مسمومیت دانش‌آموزان بروجردی مشخص نیست

بازرسی لرستان اعلام کرد: علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد هنوز به‌خوبی روشن نیست و به‌همین دلیل این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان سازمان بازرسی قرار گرفته است.‌

فرماندار بروجرد گفت: دبیرستان احمدیه هم‌اکنون تعطیل شده و فقط مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش در این محل حضور دارند و تعدادی از نیروهای ویژه را از صبح امروز برای بررسی موضوع در دبیرستان احمدیه مستقر کردیم.

 

 

چهار دانش‌آموز قمی مسموم شدند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز امروز اعلام کرد:‌ چهار دانش آموز قمی امروز به مراکز درمانی این استان منتقل شدند.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها