|

العالم فی 60 ثانیة

از اعلام میانجیگری عراق تا خیز عربستان برای میزبانی جام جهانی 2034

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الشرق الاوسط، عکاظ عربستان، روسیا الیوم، شفق نیوز و خبرگزاری رسمی عراق.

از اعلام میانجیگری عراق تا خیز عربستان برای میزبانی جام جهانی 2034
خبرنگار: ذلفا معیل

روسیا الیوم: اعلام آمادگی عراق برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق تاکید کرد که عراق آماده میانجیگری برای حل بحران روسیه و اوکراین است.

وی در حاشیه مجمع دیپلماتیک آنتالیا گفت که اگر دو طرف خواستار میانجیگری باشند، گام هایی را در این راستا اتخاذ می کنیم.

حسین اشاره کرد که گروه ارتباط وزرای اتحادیه عرب دعوت و درخواست میانجیگری به آن ارائه شد.

وزیر خارجه عراق گفت که به مسکو رفتیم و با وزیر خارجه روسیه دیدار کردیم و در ورشو با وزیر خارجه اوکراین دیدار کردیم و پیشنهادی برای میانجیگری بین طرفین ارائه دادیم اما شرایط بسیار سخت بود.

 

 

الشرق الاوسط: کویت عضویت در حزب الله لبنان را جرم اعلام کرد

دادگاه تجدیدنظر کویت عضویت در حزب الله لبنان را جرم و فعالیت آن را ممنوع اعلام کرد.

این دادگاه که بالاترین نهاد قضایی در کویت است، اعلام کرد که حزب الله یک سازمان مسلح است که برای «از بین بردن سیستم های اساسی کویت برای تشکیل جمهوری بزرگ ایران» برنامه ریزی می کند.

دادگاه تجدیدنظر کویت افزود که این سازمان به انقلاب ایران و اصول آن ایمان دارد و به دنبال انتشار آن در کویت است.

این موضع سردرگمی درخصوص وضعیت حقوقی حزب الله را از بین می برد چرا که متهمان به جاسوسی برای حزب الله بارها دفاع کرده اند که کویت این گروه را گروهی مجرم دسته بندی نکرده است.

 

 

شفق نیوز:  صادرات بیش از 100 میلیون بشکه نفت عراق در ماه ژانویه 2024

وزارت نفت عراق اعلام کرد که مجموع صادرات نفتی عراق در ماه ژانویه به بیش از صد میلیون بشکه رسید. براساس آمار نهایی منتشر شده از سوی شرکت بازاریابی نفت عراق، میزان صادرات نفت عراق در این ماه 103 میلیون و 508 هزار و 438 بشکه بوده است.

عراق در این ماه از میدان نفتی مرکز و جنوب عراق 102 میلیون و 25 هزار بشکه نفت و از میدان القیاره یک میلیون و 19 هزار و 132 بشکه نفت صادر کرده است. این کشور 464 هزار و 306 بشکه در ماه ژانویه به اردن نفت صادر کرد.

 

 

عکاظ عربستان: صادرات خرمای عربستان به 389.8 میلیون دلار رسید

مرکز ملی نخل و خرمای عربستان اعلام کرد ارزش صادرات خرمای کشور در سال گذشته، با 14 درصد افزایش، در مقایسه با سال 2022 به 389.8 میلیون دلار رسید.

 بر اساس داده‌های مرکز مذکور، شمار کشورهای واردکننده خرمای عربستان تا پایان سال گذشته به 119 کشور رسید.

مرکز ملی نخل و خرمای عربستان خبر داد صادرات خرما و مشتقات آن از سال 2016 افزایش 152.5 درصدی داشته و تا پایان سال 2023، به 389.8 میلیون دلار رسید.

وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان اعلام کرد که کشورش با تولید سالانه بیش از 1.6 میلیون تن در سال گذشته، جایگاه اول صادرات خرما را به خود اختصاص داد.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: خیز عربستان برای میزبانی جام جهانی 2034

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در  چارچوب میزبانی جام جهانی، از  هویت رسمی، شعار تبلیغاتی، پایگاه الکترونیکی و فیلم کوتاهی با موضوع جشن فوتبال با شعار « همه ما با هم رشد می کنیم» رونمایی کرد.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان،  اعلام کرد روایت  داستان فوتبال ما برای جهان اهمیت زیادی دارد و ما معتقدیم که با هم رشد کنیم و این توصیفی کامل و ساده  از رویکرد ما برای میزبانی مسابقات ظرف 10 سال آینده است.

المسحل  گفت: همانطور که  استحقاق خود را با استقبال از بیش از  یکصد ملیت در جام جهانی باشگاه های عربستان در سال 2023 در جده ثابت کردیم،آینده نیز زمانی که با هم رشد کنیم، بسیار  روشن خواهد بود.

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها