|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 15 خرداد 1401 / 5 ژوئن 2022

چرا نقش اول کشتارهای جمعی را پسران جوان بازی می‌کنند؟

گرچه جنگ اوکراین و تلاش روسیه برای گرفتن بخش‌‌هایی از شرق این کشور سوژه اول روزنامه‌های آمریکایی است، اما موضوعاتی مثل کشتارهای دسته‌جمعی و نقش مردان جوان در این فجایع هم در صفحه اول این روزنامه‌ها مورد توجه است.

چرا نقش اول کشتارهای جمعی را پسران جوان بازی می‌کنند؟

گرچه جنگ اوکراین و تلاش روسیه برای گرفتن بخش‌‌هایی از شرق این کشور سوژه اول روزنامه‌های آمریکایی است، اما موضوعاتی مثل کشتارهای دسته‌جمعی و نقش مردان جوان در این فجایع هم در صفحه اول این روزنامه‌ها مورد توجه است. روزنامه‌‌ها با اتکا به نظرات کارشناسی سعی می‌کنند مسیر را برای حل بحران ساده‌تر کنند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای سرگرم پروژه صلح یمن هستند و آمادگی عربستان برای برگزاری مناسک حج تمتع امسال زائران خارجی و همچنین برگزاری مراسم ۷۰ سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم در بریتانیا و تلاش اماراتی‌ها برای کسب تجربیات فضایی در پروژه بلو اوریجین.

 

واشنگتن پست

چرا نقش اول کشتارهای جمعی را پسران جوان بازی می‌کنند؟

وقتی وقایع مرگ‌بار تیراندازی در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا را بررسی می‌کنیم یک موضوع بیش از پیش جلب توجه می‌کند؛ رده سنی تیراندازان و جنسیت آنها. اغلب تیراندازان پسران جوان و نوجوان در دامنه سنی ۱۷ سال تا ۲۳ سال یا همین حوالی هستند؛ از دیلان کلبولد ۱۷ ساله مدرسه کلمباین در کلرادو گرفته تا همین سالوادور راموس ۱۸ ساله مدرسه راب در اوالد. 

جاناتان متزل، روان‌پزشک از دانشگاه واندربیلت می‌گوید این دامنه سنی به ما کد می‌دهد که ساختار ذهنی و مغزی مردان جوانی که تازه به بلوغ جنسی رسیده اند را مد نظر قرار دهیم.

پسران نوجوان تازه بالغ همواره با رفتارهای هیجانی و تکانشی غیرقابل پیش‌بینی شناخته و از دیگر گروه‌ها متمایز می‌شوند. ساختار مغزی آنها در این سن هنوز به‌طور کامل رشد نکرده و در واقع سطح جلویی مغز که نقش مهمی در کنترل هیجانات دارد، تکامل نیافته است. این سطح معمولا در ۲۵ سالگی کامل می‌شود.

 

پاکستان تودی

قطعی برق در پاکستان ۲ ساعتی می‌شود

پس از افزایش قیمت سوخت در پاکستان، دولت دستور داده است برای حفظ انرژی، قطعی برق سراسری در برنامه نهادهای مسئول قرار بگیرد. 

دولت شهباز شریف همه این اتفاقات را نتیجه دوران مصیبت‌بار عمران خان، نخست‌وزیر سابق می‌داند. آقای شریف به مراکز تامین انرژی دستور داده مدت زمان قطعی برق به دو ساعت کاهش یابد. 

پیش از این به منظور حفظ انرژی و بارگیری، بیشتر از دو ساعت برق سراسر پاکستان قطع می‌شد. او به کابینه‌اش گفته باید کاری کنند تا دردسر‌ها و مشکلات طبقات فرودست پاکستان کمتر شود.

 

خلیج تایمز

سفر تاجر اماراتی با موشک بزوس به فضا

هامیش هاردینگ، تاجر اماراتی و یک علاقه‌مند به فضا است. او خودش را به پروژه بلو اوریجین رسانده و به عنوان یکی از خدمه‌های پرواز با موشک جف بزوس به فضا سفر کرده است.

پروژه بلو اوریجین و پرتاب کپسول نیو شپرد از تگزاس انجام شده است. این کپسول تا مرز بین زمین و جو حدود ۱۰۰ کیلومتری بالا رفت و بخشی از ماموریت خود را انجام داد. این سفر در مجموع رفت و برگشت ۱۰ دقیقه طول کشید.

در واقع پروژه بلو اوریجین سفر به لبه فضا است که البته قرار بود در روز بیستم ماه می‌ انجام شود. این برنامه به دلایلی از جمله نقص فنی انجام نشد و تا ماه ژوئن به تعویق افتاد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها