|

ترامپ: نیکی هیلی را نمی‌خواهم

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، به شایعات جاری مبنی بر اینکه نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی را به‌عنوان معاون خود در انتخابات ۲۰۲۴ در نظر گرفته، پایان داد. هم‌زمان با این گمانه‌زنی‌ها که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر چه کسی معاون او خواهد شد، شایعاتی مبنی بر انتخاب خانم هیلی به گوش می‌رسد.

ترامپ: نیکی هیلی را نمی‌خواهم

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، به شایعات جاری مبنی بر اینکه نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی را به‌عنوان معاون خود در انتخابات ۲۰۲۴ در نظر گرفته، پایان داد. هم‌زمان با این گمانه‌زنی‌ها که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر چه کسی معاون او خواهد شد، شایعاتی مبنی بر انتخاب خانم هیلی به گوش می‌رسد. ترامپ در شبکه‌های اجتماعی به این شایعات پایان داد. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نوشت: «نیکی هیلی را برای معاونت در نظر ندارم اما بهترین‌ها را برایش آرزو می‌کنم!». یک روز قبل، منابع ناشناس به آکسیوس گفتند که هیلی به‌عنوان نامزد احتمالی معاونت زیر ذره‌بین کارزار ترامپ قرار دارد. استیو بنن، مشاور سابق ترامپ، معتقد است که این شایعات از جانب برخی از حامیان مالی و «شاید عوامل جمهوری‌خواهی که اطراف ترامپ پرسه می‌زنند» پخش شده باشد. هیلی پیش از کناره‌گیری از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری در نقش سرسخت‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی ظاهر شد. هیلی از حملات مستقیم به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اجتناب می‌کرد اما او را چهره‌ای جنجالی می‌نامید که می‌گفت آمریکا باید برای ریاست‌جمهوری به شخص جوان‌تر و خوش‌فکرتری نگاه کند.

ترامپ پیش‌تر گفته بود که گمان نمی‌کند هیلی از شرایط لازم برای خدمت در دفتر ریاست‌جمهوری برخوردار باشد. ترامپ در ماه ژانویه درباره توانایی هیلی برای خدمت به‌عنوان فرمانده کل قوا گفت: «او نه به اندازه کافی سرسخت است و نه باهوش. او نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد». هیلی به نوبه خود در جریان انتخابات مقدماتی گفت که علاقه‌ای به خدمت به‌عنوان دست راست ترامپ ندارد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ماه ژانویه گفت که از قبل معاون خود را انتخاب کرده اما انتخاب خود را سربسته نگه داشته است. با نزدیک‌شدن به انتخابات نوامبر، گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه احتمالی ترامپ افزایش یافته است؛ هرچند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتخاب خود را علنی نکرده است. ترامپ در ماه سپتامبر گفت که در صورت رسیدن به دفتر ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ از ایده انتخاب یک زن به‌عنوان معاون خود استقبال می‌کند. البته او به‌سرعت اضافه کرد که توجه به جنسیت به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده اشتباه است. کریستن ولکر، مجری برنامه «دیدار با مطبوعات» در شبکه ان‌بی‌سی، در مصاحبه‌ای در اواسط سپتامبر از ترامپ پرسید: «آیا به انتخاب یک خانم فکر می‌کنید؟» ترامپ در پاسخ گفت: «این ایده را دوست دارم اما بهترین فرد را انتخاب خواهیم کرد. اما این ایده را دوست دارم، بله». از مدت‌ها پیش شایعاتی مطرح شده که ترامپ یک خانم را به‌عنوان معاون خود در نظر دارد که به گفته تحلیلگران برای جلب رأی زنان حومه شهر که کلید شکست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، محسوب می‌شوند، دهان به دهان شده است. بنن گفت که گمان می‌کند یک خانم برای پست معاونت انتخاب شده است. بنن در گفت‌و‌گو با شان اسپایسر، مدیر رسانه‌ای سابق ترامپ، گفت: «به باور من، ترامپ یک خانم را به‌عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد». متعاقب اینکه ترامپ اعلام کرد که حاضر است راماسوامی را به‌عنوان معاون احتمالی خود انتخاب کند، گمانه‌زنی‌ها درباره دیگر گزینه‌های بالقوه پست معاونت افزایش یافته است. ترامپ در ماه فوریه از چندین نفر به‌عنوان نامزد نهایی پست معاونت نام برد که از‌جمله می‌توان به کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی، راماسوامی سناتور تیم اسکات (نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی)، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، و تولسی گبرد نماینده سابق مجلس، اشاره کرد. نوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، یکی از سه نامزد نهایی معاونت ترامپ در سال ۲۰۱۶، چندی پیش به آسوشیتدپرس گفت که این تصمیم ممکن است در لحظه آخر گرفته شود. گینگریچ به آسوشیتدپرس گفت: «در پایان همه چیز به او بستگی دارد. ترامپ است که به‌ طور مشخص تصمیم می‌گیرد چه کسی معاون او باشد. تا لحظه آخر به حرف همه گوش می‌دهد و بعد تصمیم می‌گیرد».

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها