|

نقش اینستاگرام در زندگی روزمره

نقش اینستاگرام در زندگی روزمره

اینستاگرام جهان ما را چگونه تغییر داد؟

نقش اینستاگرام در زندگی روزمره ما غیر قابل انکار است. این پلتفرم ابتدا به عنوان یک برنامه اشتراک عکس شروع به فعالیت کرد. اما به سرعت تبدیل به تاثیرگذارترین برنامه حال حاضر جهان شد. در حال حاضر هر صفحه اینستاگرام تبدیل به یک رسانه شخصی برای انسان‌ها شده و آن‌ها می‌توانند هنر و استعداد‌های خودشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شاید ۱۰ سال پیش هیچ انسانی در دنیا این تصور را نداشت که روزی می‌تواند با استفاده از تلفن همراه برنامه زنده داشته باشد و بتواند از طریق این برنامه با انسان‌های دیگر که ممکن است از سراسر جهان باشند، ارتباط برقرار کند. اینستاگرام کمک کرده است فاصله بین کشورها به شدت کمتر شود و ملت‌های مختلف ارتباط‌های عمیقی با یکدیگر داشته باشند و همچنین زمینه سازی بسیار بزرگی برای گسترش کسب و کار ها، کسب درآمد و ایجاد مشاغل جدید را در خود جای داده است.

 

 

آیا میدانستید با فراگیری آموزش صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام شما نیز میتوانید به سادگی از این پلتفرم محبوب کسب در آمد داشته باشید؟

نقش اینستاگرام در زندگی روز مره ما

اینستاگرام مانند هر چیز دیگری در جهان ویژگی‌های مثبت و منفی دارد و نمی‌توان گفت فقط دارای یکی از آنهاست. در این بخش می‌خواهیم برخی از مزایای مهم اینستاگرام برای زندگی روزمره هر انسانی را مورد بررسی قرار دهیم:

  • پایان بی‌خبری: حساب اینستاگرامی ‌هر انسانی یک رسانه شخصی برای او است. این رسانه‌های شخصی وقتی در کنار هم قرار بگیرند یک رسانه جهانی ایجاد می‌کنند.
  • دوستی‌های جدید: اینستاگرام به ایجاد ارتباطات، پیوند‌ها و دوستی‌های جدید در سراسر جهان کمک کرده است. با وجود پلتفرم اینستاگرام شما می‌توانید افرادی که به شخصیت شما نزدیک‌تر هستند را پیدا کنید و با آنها ارتباط دوستانه برقرار کنید.
  • آموزش: در اینستاگرام افراد می‌توانند استعداد و هنر‌های خودشان را به خوبی در معرض دید جهانیان قرار دهند. البته این موضوع برای افرادی که علاقه به یادگیری دارند، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.
  • حفظ روابط: هر کدام از ما در طول زندگی با گروه‌های مختلفی در دانشگاه، مدرسه، محیط کار، محیط زندگی، دوره‌های آموزشی، اردو‌ها و مسافرت‌ها و ... آشنا می‌شویم.
  • کسب در آمد: امروزه اینستاگرام به یکی از بزرگترین منابع کسب درآمد برای افراد جهان تبدیل شده است و بسیاری از بازار های سنتی به این شبکه اجتماعی پر رونق روی آورده اند.

اعتماد سازی در اینستاگرام امر بسیار مهمی برای پیشرفت یک پیج محسوب میشود؛ اگر بتوانید اعتماد فالوور های خود را بدست آورید سرعت رشد شما در این شبکه اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد!

مزایای استفاده از اینستاگرام در زندگی روزمره

معایب استفاده از اینستاگرام برای زندگی انسان چیست؟

در مورد جنبه‌های مثبت نقش اینستاگرام در زندگی روزمره انسان در بخش قبلی مختلفی را خدمت شما بیان کردیم.  اکنون می‌خواهیم معایب آن را با هم مورد بررسی قرار دهیم:

  • دعوت به زندگی تقلبی: بدترین اتفاقی که از زمان محبوبیت اینستاگرام تاکنون شاهد بوده ایم، رشد ناگهانی افرادی بوده که برای شهرت بیشتر در این پلتفرم یک زندگی کاملاً تقلبی از خودشان به نمایش گذاشته‌اند. این افراد تلاش می‌کنند جوانان و نوجوانانی که علاقه به شهرت دارند را به سمت این سبک زندگی‌های تقلبی و غیر قابل باور بکشانند. زندگی واقعی بسیاری از این افراد اصلا شباهتی به آنچه در اینستاگرام نشان می‌دهند ندارد اما متاسفانه بسیاری از مردم زندگی آنها را همان چیزی که در اینستاگرام است می‌دانند.
  • اعتیاد آور: یکی دیگر از معایب بزرگ اینستاگرام اعتیاد آور بودن آن است. متاسفانه بسیاری از مردم ساعات زیادی از زندگی روزمره خودشان را صرف گشت و گذار در این پلتفرم می‌کنند. نکته جالب و تاسف آور این است که بسیاری از این افراد حتی به دنبال فعالیت و ایجاد پست و استوری نیستند و فقط تمام وقت خودشان را برای تماشای فعالیت‌های دیگران صرف می‌کنند. از هر زاویه ای که به این موضوع نگاه کنیم، این رخداد چیزی جز اتلاف وقت وحشتناک نیست و فقط زندگی آنها را هدر می‌دهد.
  • پایانی بر حریم شخصی: حریم خصوصی و شخصی هر انسانی طبیعتا باید خط قرمز او باشد و اجازه ندهد دیگران به آن وارد شوند. اما متاسفانه اینستاگرام و جذابیت‌های آن سبب شده محرمانه‌ترین اسرار و روابط انسان‌ها در این پلتفرم به نمایش گذاشته شوند. البته اینستاگرام افراد را دعوت به چنین رفتاری نمی‌کند، اما متاسفانه چالش‌های مختلفی که در این فضا به وجود می‌آید منجر به یک رقابت بین گروه‌های مختلف می‌شود که نهایتاً آنها را مجبور به چنین رفتاری می‌کند.

ناگفته نماند که برنامه ایرانی روبیکا با هدف حفظ امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران فارسی زبان طراحی شد. برای پیشرفت در روبیکا کافی است با متد های رشد در اینستاگرام آشنا باشید، چرا که برنامه روبیکا وجه های مشترکی با اینستاگرام نیز دارد.

 

نقش اینستاگرام در زندگی جوانان

 

نباید نادیده بگیریم که اینستاگرام یک فرصت بسیار عالی برای کسب و کار جوان ها تهیه کرده و بسیاری از جوانان در حال کسب درآمد از این پلتفرم محبوب جهانی هستند.

استفاده از اینستاگرام

اگر اهداف اینستاگرام و قوانین آن را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که سازندگان این پلتفرم جهانی به دنبال ایجاد فضایی با نشاط برای مردم بوده‌اند. هدف آنها این بوده است که مردم بتوانند استعدادهای خودشان را در این فضا شکوفا کرده و از آن کسب درآمد داشته باشند.

جوانان باید در استفاده از اینستاگرام تعادل داشته باشند و سعی کنند تا از جنبه های مثبت این پلتفرم نهایت استفاده را ببرند تا بتواننند بیشترین بهره را از وجود اینستاگرام ببرند!

اگر به دنبال رشد در اینستاگرام هستید، باید به فعالیت در این پلتفرم ادامه دهید و از مزایای نقش اینستاگرام در زندگی روزمره انسان استفاده کنید. اما به هر حال در هنگام استفاده باید احتیاط داشته باشید و سعی کنید به صورت بهینه از آن بهره ببرید.  پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه در اینستاگرام به دنبال دیدن پست‌ها، استوری‌ها و نظرات دیگران باشید، روی کسب درآمد از این پلتفرم برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید از این شبکه اجتماعی محبوب برای بالا بردن سطح دانش و تخصص در حوزه‌های مورد علاقه خودتان کمک بگیرید. همیشه این نکته را بدانید که اینستاگرام به خودی خود به شما و زندگی روزمره شما آسیب وارد نمی‌کند. اما رویکرد شما در قبال آن در اثرگذاری آن بر زندگی شما موثر می‌باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها