|

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

٨٠ توهین‌کننده به شهدای واقعه کرمان در اصفهان دادگاهی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اعلام کرد: دستگاه قضایی استان برابر قوانین موضوعه با کسانی که اخبار و محتواهای جعلی منتشر می‌کنند و باعث بر هم خوردن امنیت روانی جامعه می‌شوند، بصورت قاطع برخورد خواهد کرد.

٨٠ توهین‌کننده به شهدای واقعه کرمان در اصفهان دادگاهی می‌شوند

به گزارش شبکه شرق، سیدمحمد موسویان روز شنبه افزود: پس از عملیات تروریستی کرمان که به شهادت بیش از ۹۰ نفر از هموطنان مظلوم و بیدفاع منجر شد، برخی با تولید، انتشار و بازنشر محتوا‌های خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی به حرمت شکنی شهدای این واقعه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

وی اظهار داشت: اقدام این افراد از یکسو باعث تشویش اذهان عمومی، ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شد و از سوی دیگر امنیت روانی جامعه را مخدوش کرد و مورد هدف قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: بر همین اساس با دستور دادستان کل کشور و رییس کل دادگستری اصفهان مبنی بر برخورد قضایی قاطع با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه، ۸۰ نفر از اشخاصی که در شبکه‌های اجتماعی اخبار کذب و محتوا‌های توهین‌آمیز به مقام شهدای انفجار‌های تروریستی کرمان تولید، منتشر یا بازنشر کرده بودند، شناسایی شدند و پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان برای آن‌ها تشکیل شد که هم اینک در حال رسیدگی است.

موسویان با تأکید به شهروندان در باره دریافت اخبار و اطلاعات از مبادی رسمی هشدار داد: دستگاه قضایی استان برابر قوانین موضوعه با کسانی که اخبار و محتوا‌های جعلی منتشر می‌کنند و باعث بر هم خوردن امنیت روانی جامعه می‌شوند، بصورت قاطع برخورد خواهد کرد.

 ۲ انفجار تروریستی ۱۳ دی سالجاری در چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۹۴ نفر به شهادت رسیدند و ۲۸۴ نفر مجروح شدند. 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها