|

هشدار مهم به شهروندان درباره قطعی گاز/ مردم بروجن پس از انفجار این نکات ایمنی را رعایت کنند

مردم زمانی که بخواهند گاز را وصل کنند، باید با شماره «۱۹۴» حوادث گاز تماس بگیرند؛ اطلاعات لازم را دریافت کرده و درخواست کمک کنند.

هشدار مهم به شهروندان درباره قطعی گاز/ مردم بروجن پس از انفجار این نکات ایمنی را رعایت کنند

به گزارش شبکه شرق، مدیر مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن به تشریح موارد ایمنی مخصوصا در هنگام اتصال گاز را تشریح کرد.

اسماعیل یزدانی، مدیر مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن اظهار کرد: حادثه‌ای که بامداد امروز «چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲» در بروجن اتفاق افتاده، منجر به قطعی گاز شده است، هنگامی که گاز وصل می‌شود، رگلاتورها به طور اتوماتیک قطع می‌شوندت یعنی ورودی گاز وجود ندارد.

او افزود: مردم زمانی که بخواهند گاز را وصل کنند، باید با شماره «۱۹۴» حوادث گاز تماس بگیرند؛ اطلاعات لازم را دریافت کرده و درخواست کمک کنند.

یزدانی گفت: باتوجه به اینکه در منطقه سردسیر سکونت داریم و از دستگاه‌هایی همچون بخاری و پکیج استفاده می‌کنیم،  دستگاه‌ها براثر قطع گاز خاموش شده‌اند و دارای سیستم‌های ایمنی و ترموکوپل هستند و مشکل خاصی ندارند. 

به گفته مدیر مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن، دغدغه‌ای که آتش‌نشانان دارند، در خصوص سماورهای گازی بوده که متاسفانه بسیاری از آن‌ها استاندارد نیستند و ایمنی در آن‌ها رعایت نشده است؛ این سماورها دارای ترموکوپل نیستند، اگر گاز وصل شد و روی حالتی که قرار داشته و خاموش شده، باشد احتمال نشت گاز وجود دارد و ممکن است منجر به ایجاد حادثه شود، اگر حادثه‌ای رخ داد یا شهروندان احتیاج به مشاوره داشتند، با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند تا کارشناسان راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها