|

حمله موشکی نیروهای اوکراینی به یک انبار مهمات روسیه

اظهارات مقامات محلی روسیه و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از حمله موشکی نیروهای اوکراینی به یک انبار مهمات روسیه در بلگورود در غرب این کشور است.

حمله موشکی نیروهای اوکراینی به یک انبار مهمات روسیه

اظهارات مقامات محلی روسیه و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از حمله موشکی نیروهای اوکراینی به یک انبار مهمات روسیه در بلگورود در غرب این کشور است.

به گزارش "دیلی میل"، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود اعلام کرد، عصر سه شنبه (به وقت محلی) چند انفجار در نزدیکی روستای بلگورود اتفاق افتاده است. اما در این انفجارها کسی مجروح نشده است.

وی به دلیل وقوع این انفجارها اشاره‌ای نکرد و گفت اطلاعات بیشتر اعلام خواهد شد.

با این حال تصاویر منتشر شده در فضای مجازی وقوع یک انفجار بزرگ در این روستا که در چند کیلومتری با مرز اوکراین قرار دارد را نشان می‌دهد.

یوری بوتسف یک خبرنگار اوکراینی مدعی شد که تیپ ۱۹ موشکی اوکراین با استفاده از موشک بالستیک او تی آر- ۲۱ توچکا، یک انبار مهمات روسیه را هدف قرار داده‌ است.

تاکنون هیچیک از مقام‌های اوکراین و روسیه این حمله را تایید نکرده‌اند.

تصاویر منتشر شده وقوع یک انفجار بزرگ و سپس چند انفجار پی در پی را نشان می‌دهند.

اگر این اخبر از سوی مقام‌های روسیه یا اوکراین تایید شود، این دومین حمله نیروهای اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه خواهد بود.

نیروهای روسیه در ماه گذشته به پایگاه هوایی میلروو حمله کرده بودند.

این گزارش‌ها درحالی منتشر می‌شود که روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه میان هیئت‌های نمایندگی این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

الکساندر فومین معاون وزارت دفاع روسیه گفت، کشورش تصمیم گرفته برای افزایش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای ادامه مذاکرات و دستیابی به هدف نهایی توافق و امضای توافقنامه؛ عملیات نظامی را در اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین و چرنی‌هیف، به شدت و در ابعاد گسترده کاهش دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها