|

زلنسکی: سازش با روسیه به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که هرگونه مصالحه در مذاکرات با طرف‌های روسی برای پایان دادن به درگیری‌ها به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

زلنسکی: سازش با روسیه به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد

 رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه دولتی در کشورش برای نخستین بار از سازش با روسیه سخن گفت و تاکید کرد که هرگونه مصالحه در مذاکرات با طرف‌های روسی برای پایان دادن به درگیری‌ها به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی در این خصوص تصریح کرد که به همه گروه‌های مذاکره کننده گفته است: « وقتی از تغییراتی صحبت می‌شود (که در یک توافق احتمالی گنجانده خواهد شد) و این تغییرات می‌تواند تاریخی باشد، ما از طریق برپایی همه‌پرسی در باره آن تصمیم‌ خواهیم گرفت.»

وی در ادامه یادآور شد: «مردم باید در مورد برخی از اشکال سازش و مصالحه تصمیم بگیرند و اینکه این مصالحه‌ها چه موضوعاتی را در بر خواهند گرفت به گفتگوهای ما با روسیه بستگی دارد.»

آقای زلنسکی سپس به موضوع پذیرفته نشدن کشورش در ناتو که قبلا هم از کنار آمدن با آن سخن به میان آورده بود اشاره کرد و گفت: «همه ما قبلاً این را درک کرده‌ایم. ما (در ناتو) پذیرفته نشده‌ایم، زیرا آنها (کشورهای عضو ناتو) از روسیه می‌ترسند. همین. ما باید آرام باشیم و بگوییم: خوب، پس ضمانت‌های امنیتی دیگری لازم است.»

رئیس جمهوری اوکراین افزود: برخی از اعضای ناتو می‌خواهند ضامن امنیت (اوکراین) باشند (...) آنها آماده انجام هر کاری هستند که در صورت عضویت ما در این ائتلاف باید انجام می‌دادند. من فکر می‌کنم این یک مصالحه عادی است.»

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها