|

نگرانی‌ها از ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه/ تاج به ارکان قضایی و ناظران ویژه دستور داد

تاج در جلسه به ارکان قضایی فدراسیون اعلام کرده است تصمیم‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به فشردگی رقابت‌ها بگیرند تا هرگونه جریمه ای شامل فصل جاری شود و به لیگ برتر فصل آینده نکشد.

نگرانی‌ها از ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه/ تاج به ارکان قضایی و ناظران ویژه دستور داد

به گزارش شبکه شرق، رئیس فدراسیون فوتبال که از حساسیت‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تماشاگران اطلاع دارد، به هیچ وجه نمی‌خواهد حلقه حضور هواداران زنان در ورزشگاه تنگ‌تر شود.

رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور در حالی وارد پنج هفته پایانی خود شده است که تب رقابت‌های این دوره نه تنها معطوف به صدر و قعر جدول شده است، بلکه ناهنجاری روی سکوی تماشاگران نیز باعث ایجاد حساسیت‌های کاذب شده است.

حاشیه‌های به‌وجود‌آمده در جریان دیدار پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته گذشته، باعث حضور «مهدی تاج» رئیس فدراسیون در جلسه کارگروه ویژه وزارت ورزش شد تا او شخصا پیگیر ماجرا شود.

تاج که از حساسیت‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تماشاگران اطلاع دارد، به هیچ وجه نمی‌خواهد حلقه حضور هواداران زن در ورزشگاه تنگ‌تر شود. از این‌رو، در پنج هفته پایانی روی حضور ارکان قضایی و حقوقی فدراسیون همچون کمیته‌های اخلاق و انضباطی حساسیت بیشتری به خرج داده است تا آنها با ناظران ویژه در هر یک از بازی‌ها تصمیمات فوری برای برخورد با برهم زنندگان نظم و انضباطی در هر یک از دیدارها را در کمترین زمان ممکن بگیرند.

تاج در جلسه به ارکان قضایی فدراسیون اعلام کرده است تصمیم‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به فشردگی رقابت‌ها بگیرند تا هرگونه جریمه‌ای شامل فصل جاری شود و به لیگ برتر فصل آینده نکشد.

باید دید عملکرد کمیته‌های اخلاق و انضباطی در هفته‌های پایانی تاثیر بازدارنده‌ای روی این موضوع خواهد گذاشت یا تاثیری در حجم تنش‌ها در داخل بازی و همچنین نیمکت‌های مربیان و طرفداران حاضر در ورزشگاه نخواهد گذاشت.

جلسه‌ اضطراری درخصوص حواشی اخیر حضور زنان در ورزشگاه 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در واکنش به حواشی دیدار سپاهان و پرسپولیس در جریان لیگ برتر فوتبال گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان، به قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی برگزار می‌شود.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده که در همین راستا تماس تلفنی با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم. او هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب‌شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آن‌ها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید. نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها