|

احتمال محرومیت ۱۵ ساله رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

نشریه آ اس اسپانیا نوشت: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مشغول بررسی پرونده انضباطی لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیاست و امکان دارد برای او ۱۵ سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در نظر بگیرد.

احتمال محرومیت ۱۵ ساله رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

به گزارش شبکه شرق، روسای اتحادیه فوتبال اسپانیا خواستار استعفای لوئیس روبیالس شدند و رئیس با احتمال محرومیت ۱۵ ساله مواجه شده است.

روسای فوتبال اسپانیا بالاخره خواستار استعفای لوئیس روبیالس شدند. روبیالس که اکنون متهم به تعرض جنسی شده، در بحبوحه خشم ناشی از رفتار ناشایستش در جریان قهرمانی اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۲۳ زنان، از استعفا خودداری کرد.

به گزارش نشریه «میل»، فیفا او را به طور موقت به مدت ۹۰ روز تعلیق کرده و روند رسیدگی را آغاز کرده است، و گفته می‌شود که او را حداکثر تا ۱۵ سال محروم خواهد کرد. اکنون روسای فوتبال منطقه‌ای اسپانیا پس از جلسه اضطراری روز دوشنبه اعلام کردند که روبیالس باید برود زیرا او با رفتار غیرقابل قبول خود به وجهه این ورزش در اسپانیا آسیب جدی وارد کرده است.

این مرد ۴۶ ساله تنها سه روز قبل مورد تشویق ایستاده بخشی از اتحادیه فوتبال اسپانیا قرار گرفته بود، اما به نظر می‌رسد که با افزایش فشارها، بزرگان فوتبال این کشور نظرشان را تغییر داده‌اند. رؤسای منطقه‌ای اتحادیه فوتبال اسپانیا روز دوشنبه جلسه‌ای پنج ساعته برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که او باید «فورا» از سِمت خود استعفا دهد.

آنها در بیانیه‌ای مفصل گفتند: «پس از آخرین اتفاقات و رفتارهای غیرقابل قبولی که به وجهه فوتبال اسپانیا لطمه جدی وارد کرده است، روسا درخواست می‌کنند که آقای لوئیس روبیالس فورا استعفای خود را از ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کند.»

در سراسر اسپانیا و جهان اعتراضات گسترده‌ای علیه روبیالس برپا شده است. روبیالس پیش‌تر عدرخواهی کرده بود اما از استعفا خودداری کرد که همین امر باعث خشم بیشتر مردم شد. تیم ملی زنان انگلیس و باشگاه‌های لالیگا به موج اعتراضات پیوستند و مردم و سیاستمداران نیز نارضایتی خود را ابراز کردند. کل تیم مربیگری اسپانیا به جز سرمربی تیم «خورخه ویلدا» استعفا دادند.

 

منبع: خبر ورزشی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها