|

پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از تعداد طلاهای ایران در بازی‌های آسیایی به‌تفکیک رشته

​کمیته ملی المپیک تعداد طلایی‌های ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را به‌تفکیک رشته‌های حاضر در این مسابقات پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از تعداد طلاهای ایران در بازی‌های آسیایی به‌تفکیک رشته

به گزارش شبکه شرق،  نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اول تا هفدهم مهر ماه سال جاری در هانگژوی چین برگزار می‌شود. کمیته ملی المپیک تعداد مدال‌های طلای کاروان ایران در این بازی‌ها را مورد ارزیابی و پیش‌بینی قرار داده است.

با توجه به اینکه رده‌بندی بازی‌ها بر اساس تعداد مدال طلا خواهد بود، از همین رو تمام کشورها در تلاش هستند در سبد مدال‌آوری خود در بازی‌های آسیایی تعداد طلا را افزایش دهند. کمیته ملی المپیک ایران نیز ارزیابی اولیه‌ای از تعداد مدال طلای ایران انجام داده و پیش‌بینی کسب 18 مدال طلا در 9 رشته را کرده است.

 

پیش‌بینی کمیته ملی المپیک پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولین فدراسیون‌های اعزامی و کادر فنی تیم‌های ملی به‌شرح زیر است:

کشتی: 7 طلا

ووشو و کوراش: 3 طلا

تکواندو: دو طلا

کبدی: یک طلا

کاراته: یک طلا

روئینگ: یک طلا

بازی‌های الکترونیکی: یک طلا

شطرنج: یک طلا

والیبال: یک طلا

این پیش‌بینی در حالی انجام شده است که عملکرد برخی رشته‌ها در رویدادهای اخیر این باور را ایجاد کرده است که ممکن است شرایط مدال‌آوری ایران طبق پیش‌بینی‌ها نباشد، به‌عنوان مثال تیراندازی و شمشیربازی در اسلحه سابر در رویدادهای اخیر خود در مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشته صاحب مدال طلا شدند اما در جدول مدال طلای ایران در هانگژو جایی برای این رشته‌ها در نظر گرفته نشده است.

در مورد وضعیت تیم والیبال کشورمان با توجه به آمادگی ژاپن هم جای بحث وجود دارد و قطعیت در مورد کسب مدال در این رشته را به احتمال تبدیل کرده است.

کبدی مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هم در مرحله نخست و هم در فینال برابر هند به‌عنوان مدعی قهرمانی این رشته شکست خورد. هرچند برخی‌ معتقدند که ایران نخواسته است دست خود را برای این حریف دیرینه در قهرمانی آسیا رو کند اما در مجموع طلایی شدن کبدی ایران و حتی تکرار یک مدال طلای دوره گذشته در این رشته کاری سخت است.

در مورد کشتی نیز صحبت در مورد تعداد مدال کمی سخت است چرا که کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هنوز در مورد اعزام تیم اول این رشته به توافق نرسیده‌اند. رابطه علیرضا دبیر و کمیته ملی المپیک تا حدودی شکرآب است و او اعلام کرده است با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک، با تیم دوم خود راهی هانگژو خواهد شد.

در مجموع باید گفت این پیش‌بینی‌ها بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌هایی است که کمیته از جلسات با فدراسیون‌ها انجام داده‌ است و ممکن است این اعداد در طول مسابقات دستخوش تغییرات زیادی شود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها