|

اولین مسابقات کیک بوکسینگ دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور

استایل موزیکال فرم، ویژه آقایان و به صورت "رایگان"

این مسابقات در استایل موزیکال فرم (هنرهای فردی) مختص دانشجویان محترم کشور برگزار می گردد .

 استایل موزیکال فرم،  ویژه آقایان و به صورت "رایگان"

این امر به همت انجمن کیک بوکسینگ دانشگاه پیام نور کشور به ریاست دکتر تورج عنصری (https://www.zangesalamati.com/)  برای اولین بار در کشور صورت گرفته است.

دانشجویان رشته های رزمی می توانند در این مسابقات که بخش نخست آن به صورت مجازی و بخش دوم آن  برای  فینالیست ها و  به صورت حضوری برگزار می گردد، شرکت داشته باشند.

زمان ثبت نام و مهلت ارسال آثار تا آخر مرداد ماه سال  1402 می باشد.

مدارک ثبت نام شامل: تصویر کارت دانشجویی، تصویر گواهی اشتغال به تحصیل، تصویر کارت ورزشی فدراسیونی، تصویر کارت بیمه ورزشی و یک قطعه عکس اسکن شده می باشد. که می بایست از طریق شماره تلگرام 09121542438 متعلق به ریاست انجمن دکتر عنصری انجام پذیرد.

زمان اجرا 1 دقیقه و حداکثر 3 دقیقه می باشد. با رعایت قوانین خاص که در کتاب قوانین داوری این رشته و یا در فایل ارسالی به دانشجویان قابل دسترسی  و مطالعه می باشد.

  1. در ادامه ضمن معرفی آیتم های مختلف  استایل موزیکال فرم به ، جزئیات برگزاری این مسابقات خواهیم پرداخت...

1

3

 

موزیکال فرم یکی از 7 استایل کیک بوکسینگ (www.sportartin.org ) می باشد، و از روشها و سیستم های زیبا در هنرهای رزمی محسوب می شود.

معمولا در اغلب رشته های رزمی  کشور از آن بعنوان استایل  هنرهای فردی یاد و نام برده می شود .

4

 

  • استایل موزیکال فرم یا هنرهای فردی  ابعاد  یا آیتم های مختلفی دارد، مانند:

1-کاتا یا فرم های آزاد (مسابقات موزیکال فرم ): شامل  فرم های استاندارد که در کاراته، ووشو، کونگ فو و تکواندو می باشد، و یا به صورت خلاقانه توسط ورزشکار طراحی می شود و غالباً با یک موزیک همراه است و می تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد.

6

 

2-تکنیک های دفاع شخصی : که به صورت گروهی صورت می گیرد و در آن به نمایش کاربرد دقیق تکنیک های رزمی  می پردازند.

 

3- سلاحهای سرد : این بخش یکی از سنتی ترین و اصیل ترین تکینک های ورزشهای رزمی را نمایش می دهد، در این بخش ورزشکاران با استفاده از سلاحهای چوب بلند، چوب کوتاه، نانچاکو، سانچاکو، شمشیر سامورایی یا کاتانا، سای، تونفا، بادبزن و ... به اجرای فرم می پردازند.

 

 

 

8

 

4-شکستن اجسام سخت : این آیتم بنا به شرایط و صلاحدید کیفیت و شرایط امکانات سالن مسابقات، شرایط اقتصادی ورزشکاران، ملاحظات امنیت تماشاگران، مدعوین و ... معمولا برگزار نمی گردد.

بسیاری از سالن های مسابقات با توجه به خرابی ها و زایداتی که ممکن است حاصل از شکستن سنگ و چوب باشد واحتمال این امر می رود که به تجهیزات سالن مانند تاتامی و تشک مسابقه خدشه ایجاد شود، یا هزینه های زیادی را برای شرکت کنندگان در بر داشته باشد،و یا حتی سلامتی شرکت کنندگان را به خطر بیاندازد، این آیتم را برگزار نمی کنند.

 

10

 

11

  1. در ادامه ابعاد ارزشمندی که می تواند استایل موزیکال فرم در جامعه داشته باشد و اثرات مهم آن را به اجمال مرور می کنیم:
  2. همانطور که مستحضر هستید، رده سنی برای تحصیل در دانشگاه معمولا از 18 سال یا بزرگسالان آغاز و بدون محدودیت خاصی شامل می شود. در این استایل یعنی موزیکال فرم (هنرهای فردی ) تمام رده های سنی دانشجویان چه بزرگسالان و یا پیشکسوتان می توانند و به رقابت بپردازند.
  3. در این استایل ورزشکاران رزمی کار دانشجوی در هر پست و مقام و مسئولیتی که باشند، دغدغه ای بابت حوادث رایج در مبارزات ندارند. و فردای روز مسابقه به راحتی می توانند به پیگیری وظایف محوله بپردازند.
  4. در این استایل امکان رشد خلاقیتهای فردی و ذوق و هنر فردی و شخصی رزمی کاران وجود دارد، که می تواند اثر مثبت آموزشی و تربیتی برای پرورش و نمو روح و روان شرکت کننده داشته باشد.

 

  • با توجه به بیان نکات و اهمیت های ذکر شده از شما دانشجوی رزمی کار محترم دعوت به شرکت در این مسابقه می شود:

تلفن های تماس :88194530-021

ریاست انجمن (دکتر تورج عنصری) : 09121542438  

مسئول مسابقات ( استاد هادی هداوند):  09193613630

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها