|

جام حذفی فوتبال در ایستگاه یک چهارم نهایی

مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با انجام ۲ دیدار برگزار می‌شود.

جام حذفی فوتبال در ایستگاه یک چهارم نهایی

به گزارش شبکه شرق، مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با انجام ۴ دیدار در روز‌های شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی ها، تیم استقلال به مصاف تیم پارس جنوبی جم می‌رود و تیم پرسپولیس هم برابر تیم پیکان صف آرایی می‌کند.  

پارس جنوبی جم - استقلال/ روز شنبه ساعت ۱۷:۳۰

تیم استقلال با باخت برابر تیم پرسپولیس  در دربی پایتخت در رتبه سوم جدول رده بندی قرار گرفت، اما همچنان شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد. آبی پوشان پایتخت می‌خواهند با برد برابر تیم پارس جنوبی در جام حذفی بتوانند باخت در دربی را جبران کنند و شانس قهرمانی در این رقابت‌ها هم داشته باشند.  

در آن طرف، تیم پارس جنوبی جم جایگاه نهم جدول رده بندی لیگ دسته یک را در اختیار دارد و این تیم جنوبی  با حذف  تیم دریای بابل در ضیافت پنالتی‌ها میزبان استقلال شد.

تیم‌های  فوتبال  استقلال و پارس جنوبی جم در شرایطی کاملا متفاوت رویاروی یکدیگر قرار می‌گیرند. شاگردان ساپینتو که هفته‌های متوالی در لیگ برتر حریفان را قلع و قمع می‌کردند در آخرین بازی خود که اتفاقا حساس‌ترین مسابقه فصلشان هم تلقی می‌شد، مغلوب رقیب دیرینه شدند، اما در مقابل پارس جنوبی در سه مسابقه متوالی در لیگ دسته اول شکست خورده بودند، اما در آخرین بازی خود طلسم‌شکنی کرده و استقلال ملاثانی را ۲  بر یک بردند.

تیم استقلال با عبور از سد تیم‌های تراکتور و ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافت و از آن طرف، تیم  پارس جنوبی توانست تیم‌های  ایمان سبز شیراز  و دریای بابل را شکست بدهد و  در جمع ۴ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی قرار بگیرد.  

تاریخچه بازی‌های استقلال و پارس جنوبی جم

این ۲ تیم در تمام ادوار لیگ برتر و جام حذفی، شش بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم پارس جنوبی جم فقط یک برد است.

نکته قابل توجه این است که تا به حال هیچ بازیکنی از تیم جنوبی به استقلال گل نزده است و تک برد این تیم مقابل آبی پوشان با گل به خودی آرمین سهرابیان رقم خورده است.

بازی‌هایی که تیم تهرانی مقابل پارس جنوبی جم پیروز از زمین خارج شده با اختلاف بیش از یک گل بوده و یکی از بازی‌ها با رای کمیته انضباطی سه بر صفر به سود استقلال اعلام شده است.

آبی‌های پایتخت در بازی روز شنبه مقابل امیدرضا روانخواه، بازیکن اسبق خود، می‌ایستند که چند هفته‌ایست که سرمربیگری جمی‌ها را برعهده گرفته است.

یامگا به علت مصدومیت نیم تواند تیم استقلال را در بازی جام حذفی همراهی کند. مصدومیت این بازیکن در دربی یکی از دلایل باخت بود. همچنین  آبی پوشان برای برد به کنار خلیج فارس و منطقه عسلویه سفر می‌کنند تا با یک برد در انتظار رویارویی احتمالی با پرسپولیس در نیمه نهایی باشند و دربی انتقامی را برگزار کنند. البته به شرطی که پرسپولیس یکشنبه شب بتواند از سد گل گهرسیرجان بگذرد.

استقلال ملاثانی- هوادار تهران/ روز شنبه ساعت ۱۸

تیم هوادار بعد از باخت ۶ بر یک مقابل استقلال توانست گل گهرسیرجان را متوقف کند. این تیم در ۵ بازی آخرش در لیگ برتر فقط یک برد به دست آورده و با ۳۰ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار گرفته است.  

شاگردان الهامی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با  قرعه آسانی مواجه شدند و باید به مصاف تیم دسته اولی استقلال ملاثانی بروند. آن‌ها می‌خواهند با برد برابر حریف خود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یابند.  

در آن طرف، تیم استقلال ملاثانی  با ۳۵ امتیاز در رده دهم  لیگ دسته اول قرار گرفته است. این تیم در ۵ بازی آخرش در لیگ ۲ برد به دست آورده است.

تیم هوادار با برد برابر تیم‌های چادرملو اردکان و مس رفسنجان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافت و از آن طرف، تیم استقلال ملاثانی این تیم برای رسیدن به این مرحله تیم‌های آرمان گهر و مس کرمان را شکست داده است.

سرمربی تیم هوادار تهران را متخصص جام حذفی نامیده اند. ساکت الهامی هم با تراکتور و هم با نساجی قهرمان جام حذفی شده هرچند بعد از کسب عنوان قهرمانی از این تیم‌ها کنار رفته است! با این حال او در سه سال اخیر ۲ جام قهرمانی به دست آورده و همین مسئله کفه ترازو را در این دیدار به سود تیم تهرانی سنگین‌تر می‌کند.  

عزیز فریسات سرمربی تیم استقلال ملاثانی می‌گوید این بازی اهمیت زیادی برای او و بازیکنانش دارد و ساکت الهامی هم یک استقلالی تمام عیار است. باید دید در این نبرد استقلالی‌ها کدام تیم برنده خواهد شد.

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

شنبه ۹ اردیبهشت
استقلال ملاثانی- هوادار تهران/ ساعت ۱۸ورزشگاه غدیر اهواز
پارس جنوبی جم – استقلال/ ساعت ۱۷:۳۰/ ورزشگاه تختی جم بوشهر

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت
نساجی مازندران – پیکان تهران/ ساعت ۱۷/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
پرسپولیس- گل گهرسیرجان/ ساعت ۱۷:۳۰/ ورزشگاه آزادی تهران

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها