|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت

از حضور احتمالی زیدان در یوونتوس، کنایه لبران جیمز به ایلان ماسک تا تولد «بچه پولدار»!

نشریه RMC فاش کرده که زیدان ملقب به زیو علاقه دارد به ایتالیا و باشگاه یوونتوس برگردد. این‌بار اما در قامت سرمربی. زیدان علاقه دارد به تیمی برود که یک پروژه بلندمدت را کلید بزند و برنامه‌هایش را پیدا کند.

از حضور احتمالی زیدان در یوونتوس، کنایه لبران جیمز به ایلان ماسک تا تولد «بچه پولدار»!

سپهر خرمی- در این هفته؛ بازگشت زیدان به ایتالیا این‌بار به عنوان سرمربی سوژه اصلی مطبوعات ایتالیایی و فرانسوی است. همچنین تولد فوتبالیست برزیلی‌ای است که برخلاف بسیاری از همان ابتدا در خانواده‌ای متمول متولد شد و کار سختی برای درخشش در این رشته ورزشی نداشت. در پایان نقل قول لبرون جیمز برای پس گرفتن تیک آبی توییتر، حسن ختام این هفته‌ی "چه خبر از ورزش" خواهد بود.

 

بازگشت زیدان به ایتالیا

نشریه RMC فاش کرده که زیدان ملقب به زیو علاقه دارد به ایتالیا و باشگاه یوونتوس برگردد. این‌بار اما در قامت سرمربی. زیدان علاقه دارد به تیمی برود که یک پروژه بلندمدت را کلید بزند و برنامه‌هایش را پیدا کند. تنها دلیلی که شاید حضور زیدان در یوونتوس را منتفی کند پرداخت غرامت سنگین ۱۸ میلیون یورویی به ماکس آلگری سرمربی فعلی این تیم است که درصورتی که پیش از پایان قراردادش اخراج شود باشگاه باید به او ۱۸ میلیون یورو پرداخت کند!

 

تولد بچه‌پولدار برزیلی

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیتهر ملقب به کاکا در ۲۲ اپریل ۱۹۸۲ در گامای برزیل به دنیا آمد. پدرش مهندس عمران است و بوسکو نام دارد. مادرش هم معلم دبستان است و سیمونی نام دارد. برادرش به دلیل اینکه نمی‌توانست نام او را تلفظ کند؛  لقب کاکا را روی او گذاشت و ماندگار شد.

در هشت سالگی با تیم آکادمی سائوپائولو قرارداد رسمی بست و عضو این تیم شد. کاکا در ۱۵ سالگی دچار یک حادثه وحشتناک رانندگی شد که طبق گفته خودش "عیسی مسیح" او را نجات داد. کاکا یکی از فوتبالیست‌های مذهبی برزیلی است که اونجلیسم (مسیحیت انجیلی) مذهب او است.

کاکا تابعیت ایتالیایی نیز دارد. اولین قرارداد بزرگ کاکا؛ با تیم میلان به مبلغ هشت میلیون یورو در سال ۲۰۰۳ بود. در سال ۲۰۰۹ اما فلورینتو پرز با قراردادی ۶۵ میلیون یورویی توانست کاکا را به جمع مادریدی‌ها بیاورد.

یک جفت از کفش‌های آدیداس کاکا ایمان او به مسیحیت را نشان می‌دهد. کاکا در مصاحبه‌ای گفته بود آرزو دارن روزی کشیش شود.

کاکای ۴۱ ساله یکی از ۹ بازیکنی است که توپ طلا، جام‌جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را برده است.

 

لبران جیمز علیه ایلان ماسک

یکی از کاربران توییتری از لبران جیمز خواسته بود تا ماهانه ۸ یورو را برای داشتن تیک آبی توییتر پرداخت کند چون او فردی غنی از مسایل مالی است اما ستاره فوتبال بسکتبال دنیا گفت هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

رونالدو و سایر ستارگان مطرح فوتبال دنیا از جمله زلاتان حاضر به پرداخت چنین رقم اندکی نشدند تا ایلان ماسک با یک شکست بزرگ در زمینه اعتبارسنجی حرفه‌ی کاری خود روبه‌رو شود. تیک آبی تمام باشگاه‌های مطرح دنیا نیز در توییتر پس‌گرفته شد و علاوه بر آن حالا هیچ فوتبالیستی تیک آبی در این پلتفرم مطرح امریکایی ندارد. بعید نیست به این کار، ورزشکاران به پلتفرم دیگری کوچ کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها