|

نتایج پنج وزن نخست قهرمانی کشتی آزاد آسیا/ یک طلا و دو برنز برای ایران

مسابقات پنج وزن نخست سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که در پایان تیم ایران به 1 مدال طلا و 2 مدال برنز دست یافت.

نتایج پنج وزن نخست قهرمانی کشتی آزاد آسیا/ یک طلا و دو برنز برای ایران

به گزارش شبکه شرق، به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ در پایان مسابقات پنج وزن نخست رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین کاووسی در وزن 79 و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 12 بر 1 مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد  و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 2 مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 79 کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2  خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه 13 بر 8 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) 3- راحت کالجان (قزاقستان) و ریکوتو آرای (ژاپن) 5- وان هائو زو (چین) و زانابازار زاندانبود (مغولستان) ... 10- علیرضا سرلک (ایران)

65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) 3- ریوما آنراکیو (ژاپن) و اولوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) 5- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و سنجر موختار (قزاقستان)

70 کیلوگرم: 1- سنجر دوسجانوف (قزاقستان) 2- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) 3- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) 5- مرتضی قیاسی (ایران) و شامیل ایساکوف (اردن)

79 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 3- امیرحسین کاووسی (ایران) و دیپاک (هند) 5- شهرت بازاروف (تاجیکستان) و یاجورو یاماساکی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- احمد تاج الدین اف (بحرین) 2- آووسایمان هابیلا (چین)  3- مجتبی گلیج (ایران) و مخسود ویسالوف (ازبکستان) 5- بکزات اورکیمبای (قزاقستان) و دیپاک (هند)

در پایان مسابقات روز نخست و در رده بندی تیمی،‌ قزاقستان با 85 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ازبکستان با 71 امتیاز و ایران با 67 امتیاز دوم و سوم هستند.

رقابت های پنج وزن دوم از ساعت 8:30 صبح فردا (جمعه) برگزار می شود که یاسین رضایی، حسین ابوذری، علیرضا کریمی، ارشک محبی و امیررضا معصومی به ترتیب در اوزان 61، 70، 86، 92 و 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها