|

ایران 2- کنیا 1

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه خود در ایام فیفادی با هدایت امیر قلعه‌نویی برابر کنیا قرار گرفته است و به دنبال اولین بردشان در سال ۱۴۰۲ هستند.

ایران 2- کنیا 1

به گزارش شبکه شرق، تیم ملی کنیا توسط ستاره و کاپیتان خود به گل اول در ورزشگاه آزادی دست یافت.

 

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه خود در ایام فیفادی با هدایت امیر قلعه‌نویی برابر کنیا قرار گرفته است و به دنبال اولین بردشان در سال ۱۴۰۲ هستند.

تیم ملی، روز سوم فروردین ماه در استادیوم آزادی برابر روسیه قرار گرفت و به نتیجه تساوی یک بر یک با گل مهدی طارمی رضایت داد. به همین دلیل ایران به دنبال کسب پیروزی شیرین برابر حریف سرسخت خود است.

از طرف دیگر کنیا نیز با هدایت انگین فیرات ترکیه‌ای، نزدیک به ۵۰۰ روز است که از میادین دور بوده و حالا با حضور در تهران، بازگشت دوباره‌ای به مسابقات ملی داشته است.

 

ایران
پیام نیازمند (دقیقه ۴۶- سیدحسین حسینی)، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زاده، صادق محرمی (دقیقه ۴۶- رامین رضاییان)، احسان حاج صفی، محمد کریمی (دقیقه ۴۶- میلاد سرلک)، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۶- مهدی ترابی)، محمد محبی و شهریار مغانلو
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

کنیا
پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکوما، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا
سرمربی: انگین فیرات

 

شرح گل:

دقیقه ۵۰: کنیا یک - ایران صفر (مایکل اولونگا)؛ کاپیتان خطرناک کنیا با فرار از میانه میدان و از پیش رو برداشتن مدافع تیم ملی ایران، به سرعت تا محوطه جریمه نفوذ کرد و سپس با تو سر توپ و ضربه‌ پای چپ فنی، گل اول را برای کنیا به ارمغان آورد.

 

دقیقه ۷۶: ایران یک - کنیا یک (محمد محبی)؛ چند متر آن طرف‌تر از محوطه جریمه، یک ضربه ایستگاهی برای ایران در سمت راست به دست آمد و رامین رضاییان اقدام به ارسال آن کرد و محمد محبی با ضربه‌ سر، دروازه کنیا را گشود.

 

دقیقه ۸۴: ایران دو - کنیا یک (رامین رضاییان)؛ باز هم یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه برای ایران به دست آمد و امید نورافکن پشت توپ ایستاد. او تصمیم گرفت با ارسال پاس کوتاه، رضاییان را صاحب موقعیت کند و سانتر این بازیکن با اشتباه گلر کنیا به گل دوم تیم ملی تبدیل شد.

 

اخطار:

ایران: دقیقه ۵۶- روزبه چشمی

کنیا: دقیقه ۶۵- ماتاسی ۸۳- تدی آکومو

 

لحظات حساس:

دقیقه ۹- سانتر خطرناک صادق محرمی را ابتدا ماتاسی برگشت داد و در ادامه شوت خطرناک مغانلو از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷- اوکومو از سمت نفوذ خطرناک و سریعی به سمت دروازه ایران داشت و سانتری به محوطه جریمه انجام داد که ضربه آبویا در اختیار پیام نیازمند قرار گرفت.

 

 

*تعداد هواداران حاضر در استادیوم آزادی، کمی بیشتر از تماشاگرانی است که در بازی با روسیه در ورزشگاه حاضر بودند.

*در جایگاه تماشگران کنیایی که تعدادشان به حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر می‌رسد، در وی آی پی ورزشگاه آزادی مستقر شدند و با شور و حرارت خاصی تیم فوتبال کشورشان را تشویق می‌کنند.

*مهدی اربابی، رئیس سابق هیئت فوتبال تهران و یکی از چهره‌های قدیمی فوتبال ایران، برای تجلیل در این مسابقه حضور دارد. او در اواسط نیمه اول در جایگاه CIP ورزشگاه آزادی قرار گرفت تا در بین دو نیمه تقدیر از وی صورت گیرد.

*ورودی‌های ورزشگاه آزادی با سختگیری خاصی از سوی ماموران نیروی انتظامی بسته بود و به تماشاگران گفته می‌شد که از در شرقی وارد استادیوم بشوند.

*انگین فیرات سرمربی تیم ملی کنیا که تجربه ۳ فصل حضور در فوتبال باشگاهی ایران را دارد، با تیپ اسپرتی که قبلا هم از او دیده بودیم در کنار زمین‌ با حرارت خاصی تیمش را به جلو هدایت می‌کند.

*نمایش نه چندان مطلوب تیم ملی در نیمه اول، باعث ناراحتی امیر قلعه‌نویی در محوطه فنی شده است.

*داور عراقی این مسابقه، سعی می‌کند با سوت‌های کم بازی را از جریان نیندازد. اما این مسابقه ۲ مرتبه به واسطه مصدومیت بازیکنان کنیا متوقف شده و بازیکنان در این زمان نفس تازه کرده‌اند.

*طرفداران حاضر در ورزشگاه آزادی، حرکات مایکل اولونگا ستاره تیم ملی کنیا را با دقت زیر نظر دارند. این در حالی است که آرمین سهرابیان، یک مامور دائمی برای مهار این ستاره بین‌المللی است.

*اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه گل‌گهر از مهمانان ویژه این مسابقه است که با حضور در جایگاه ویژه بازی را از نزدیک تماشا می‌کند. او آخرین بار در جدال گل‌گهر و استقلال در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

*مطابق مسابقه قبلی، سعید الهویی بیشترین حضور فنی را کنار امیر قلعه‌نویی دارد و آن‌ها با مشورت یکدیگر اقدام به تحلیل بازی و وضعیت مسابقه می‌کنند.

*با حضور پیام نیازمند در دروازه تیم ملی، این دروازه‌بان دومین بازی ملی خود را برای تیم ملی انجام می‌دهد.

*آرمین سهرابیان و محمد کریمی دو چهره تازه وارد به ترکیب تیم ملی هستند. هر دو شاگردان سابق امیر قلعه‌نویی در سپاهان و گل‌گهر به حساب می‌آیند.

*تیم ایران نیمه دوم را برای تغییر شرایط بازی با چهار تعویض، آغاز کرد. سیدحسین حسینی که در جام جهانی ۲ بازی برای تیم ملی انجام داده بود، در مسابقه امشب مقابل کنیا به میدان رفت تا در این فیفادی به ۳ دروازه‌بان تیم ملی بازی رسیده باشد.

*در شرایطی که با شروع نیمه دوم، تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه آزادی سر و صدای چندانی ندارند، حدود ۳۰ هواداران کنیایی با تشویق تیمشان، جو استادیوم را در دست گرفته‌اند.

*با گل تماشایی مایکل اولونگا به دروازه جنوبی، همه حاضران روی نیمکت کنیا برای تشویق به سمت این بازیکن رفتند و شادی جالبی مقابل جایگاه ۳۶ شکل گرفت.

*احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی به خطای اولونگا روی آرمین سهرابیان پیش از گلزنی اعتراض داشت.

*روزبه چشمی در دقیقه ۵۶ روی خطایی در میانه میدان، اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

*با افرایش دامنه حملات ایران، دروازه‌بان و مدافعان کنیا در دو مرتبه مختلف با خوابیدن روی زمین به دنبال از جریان انداختن بازی بودند.

 

منبع: ورزش سه
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها