|

رکوردهایی که در این یک هفته شکسته شد

از هفتصدمین گل مسی، قهرمانی منچستر تا درخشش عجیب رونالدو

در یک هفته اخیر، دیوید سیمئونه رکوردی ۴۹ ساله را در لالیگا شکست، کریس رونالدو به درخشش دیوانه‌وارش در لیگ عربستان ادامه داد و تن‌هاخ بعد از ۲۰۱۰۴ روز یک جام قهرمانی را برای یونایتدی‌ها به ارمغان آورد.

از هفتصدمین گل مسی، قهرمانی منچستر تا درخشش عجیب رونالدو

لئو و رسیدن به عدد ۷۰۰

لئو مسی بعد از قهرمانی با آرژانتین در جام‌جهانی؛ رورهای پرفروغی را در پاریسن‌ژرمن می‌گذراند. او با گلزنی مقابل مارسی به هفتصدمین گل دوران باشگاهی خودش رسید. مسی ۲۸ گل را با پیراهن پاریس به ثمر رسانده و ۶۷۲ گل را با لباس بارسلونا زده است.

در بین بازیکنانی که همچنان در حال بازی کردن هستند فقط کریس رونالدو توانسته از مرز ۷۰۰ گل زده باشگاهی عبور کند؛ البته در ۹۴۳ مسابقه. 

شبی خاص برای دیوید سیمئونه آرژانتینی

دیگو سیمئونه سرمربی تیم اتلتیکومادرید با حضور در دیدار مقابل رئال‌مادرید، موفق شد به رکورد لوئیس آراگونس برای بیشترین تعداد بازی به عنوان سرمربی اتلتیکو مادرید برسد.  (۶۱۲ بازی)

همچنین این مربی ۵۲ ساله و آرژانتینی، با ۴۲۵ بار حضور روی نیمکت این تیم، به رکورددار بیشترین تعداد بازی به عنوان مربی برای یک تیم لالیگایی بدل شد. رکوردی که پس از ۴۹ سال شکسته شد.

یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی شد.

پس از اولی اشتیلیکه که از سال 2014 تا 2017 هدایت کره را بر عهده داشت، دومین سرمربی آلمانی این تیم لقب گرفت.

برگزاری جام جهانی در آمریکا برای این سرمربی آلمانی - آمریکایی، تورنمنتی ویژه محسوب می‌شود و کلینزمن فرصت حضور در این جام جهانی با یک تیم آسیایی را خواهد داشت که ترکیبی ویژه از نسل طلایی خود را در اختیار دارد.

یورگن کلینزمن ۵ سال؛ از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ سرمربی تیم‌ملی امریکا بود و قطعا یکی از دلایلی که فدراسیون فوتبال کره جنوبی چنین تصمیمی گرفت آشنایی یورگن به فوتبال امریکا است.

درخشش رونالدو در ۳۸ سالگی

کریستیانو رونالدو بازهم در لیگ عربستان درخشید و با هت‌تریک مقابل حریفش؛ موفق شد هشت گله شود؛ آن هم فقط بعد از گذشت سه مسابقه!!! نکته دیگر اینکه کریس ۲۶۳ گل پیروزی‌بخش در دوران حرفه‌ایش زده که بیشترین گل پیروزی‌بخش در تاریخ فوتبال است. 222 گل پیروزی بخش برای باشگاه ها و 41 گل برای تیم ملی پرتغال.

تن‌هاخ؛ فرگوسن را روسفید کرد

منچستریونایتد در فینال جام اتحادیه، با پیروزی ۲ بر صفر مقابل نیوکاسل قهرمان شد تا طلسم یونایتدی‌ها سرانجام شکسته شود. این نخستین قهرمان شیاطین سرخ پس از سال ۲۰۱۷ و در لیگ اروپاست که با مورینیو به‌دست آمد.

سرمربی هلندی همچنین  به طولانی‌ترین روند جام نگرفتن منچستریونایتد از سال ۱۹۸۳ هم پایان داد؛ ۵ سال و ۲۷۸ روز، همچنین او اولین سرمربی هلندی فاتح لیگ کاپ انگلیس هم لقب گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها