|

دو مدال تیم ایران در تورنمنت کشتی «ابراهیم مصطفی»/ کاووسی در مقابل نایب قهرمان جهان مدال نقره را کسب کرد

امیرحسین کاووسی با قبول شکست مقابل کنتچاده گرجستانی، مدال نقره تورنمنت ابراهیم مصطفی را از آن خود کرد.

دو مدال تیم ایران در تورنمنت کشتی «ابراهیم مصطفی»/ کاووسی در مقابل نایب قهرمان جهان مدال نقره را کسب کرد

به گزارش شبکه شرق، مسابقات کشتی آزاد جام ابراهیم مصطفی که از 4 بهمن در رشته فرنگی در بندر اسکندریه مصر شروع شد، امشب با برگزاری مبارزه‌های رده‌بندی و فینال کشتی آزاد به اتمام رسید.

تیم آزاد ایران با 4 کشتی‌گیر در این رقابت‌ها شرکت کرده بود که شب گذشته امیرحسین فیروزپور به مدال برنز وزن ۹۷  کیلوگرم رسید و امشب نیز امیرحسین کاووسی مدال نقره را از آن خود کرد.

یاسین رضایی که عملکرد درخشانی در مسابقات قهرمان کشوری داشت، در وزن ۶۱ کیلوگرم بعد از آنکه با نتیجه ۱۹ بر ۸ عبدالغنی بنات اله و  سپس ۲۰-۱۲ ولادمیر کودرین از قزاقستان را برد، ۱۸-۶ مغلوب تایربک ژوماشبیک اولو از قرقیزستان شد و در مبارزه رده‌بندی هم با قبول شکست ۱۰-صفر مقابل آرسن هاراتونیان کشتی‌گیر شاخص ارمنستانی پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسین ابوذری که بعد از یک دور استراحت با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ترکیه شده بود، با توجه به شکست این کشتی‌گیر ترک در نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی که  فتایریا از الجزایر و  چاندلر مارستیلر از آمریکا و بولات ساکایف از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید، در مصاف فینال با  آوتاندیل کنتچادزه نایب قهرمان جهان از گرجستان در ثانیه‌های ابتدایی مبارزه در یک غافلگیری روی پل رفته و در آستانه ضربه شدن بود، که بعد از خوردن دو بارانداز،  ۸ امتیاز از حریف عقب افتاد اما خیلی سریع اختلافش با کنتچادزه را ۴ امتیاز کرد و در وقت دوم هم نتیجه مبارزه را ۸-۷  کرد. در ثانیه‌های آخر درحالیکه کاووسی به شدت برای کسب امتیاز حمله می‌کرد، مقابل کنتچادزه خاک شد و درنهایت با نتیجه ۱۰-۷ مقابل نایب‌قهرمان جهان مغلوب شد.

به این ترتیب کار تیم چهار نفره کشتی آزاد ایران در تورنمنت ابراهیم مصطفی با یک نقره و یک برنز به پایان رسید.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها