|

هت‌تریک امباپه هم جواب نداد!

مسی فاتح جام جهانی 2022 قطر شد؛ آرژانتین 3 (4) – فرانسه 3 (2)

بازی فینال جام جهانی 2022 قطر بین تیم‌های آرژانتین و فرانسه آغاز شد. این بازی نهایتا در پایان وقت قانونی و دو وقت اضافه با نتیجه سه بر سه به پایان رسید تا هر دو تیم برای رسیدن به کاپ قهرمانی به ضربات پنالتی کشیده شد. در نهایت آرژانتین با نتیجه چهار بر دو در پنالتی‌ها به پیروزی رسید تا قهرمان جام جهانی 2022 قطر شود.

مسی فاتح جام جهانی 2022 قطر شد؛ آرژانتین 3 (4)  – فرانسه 3 (2)

به گزارش شبکه شرق، دو تیم آرژانتین و فرانسه بازی فینال جام جهانی 2022 قطر را امشب (27 آذر ماه) در ورزشگاه لوسیل قطر شروع شد.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین، آلبی‌سلسته را با ترکیب امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، آنخل دی ماریا، ناهیل مولینا، رودریگو دی‌پائول، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر، مارکوس آکونیا، خولین آلوارس و لیونل مسی به مصاف خروس‌ها فرستاد.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، در این دیدار تیم خود را با ترکیب هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران، دایوت اوپامکانو، تئو ارناندز، ژول کونده، اورلین شوامنی، آنتوان گریزمان، آدرین ربیو، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو مقابل آلبی‌سلسته قرار داد.

بازی‌های آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر

تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی در بازی نخست ناباورانه مقابل عربستان دو بر یک شکست خورد اما در بازی‌های دوم و سوم مقابل مکزیک و لهستان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا با شش امتیاز صدرنشین گروه C شود  و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل استرالیا به عنوان تیم دوم گروه D قرار گیرد.

آلبی سلسته در مقابل استرالیا نیز با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هلند به میدان رفت. این بازی در نهایت با نتیجه دو بر دو مساوی به ضربات پنالتی کشیده شد و مارتینس دروازه‌بان آرژانتین با درخشش خود توانست دو پنالتی را مهار کند و تیمش را به مرحله نیمه نهایی بفرستد.

آرژانتینی‌ها در نیمه نهایی جام جهانی قطر در مقابل کرواسی‌ کار سختی را پیش رو نداشتند و به پیروزی سه بر صفر رسیدند تا انتقام شکست سه بر صفر از این تیم را بگیرند و راهی فینال امشب مقابل فرانسه مدعی شوند.

همه دیدارهای فرانسه از مراحل گروهی تا فینال

 

در مقابل تیم ملی فرانسه در مرحله گروهی در بازی نخست استرالیا را چهار بر یک شکست داد. در بازی دوم مقابل دانمارک با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. اما بازی پایانی را مقابل تونس و البته تقریبا با تیم دومش یک بر صفر واگذار کرد تا با شش امتیاز صدرنشین گروه D شود و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل لهستان به عنوان تیم دوم گروه C قرار گیرد.

البته خروس‌ها در این مرحله کار سختی را نداشتند و با نتیجه سه بر یک از سد لهستان گذشتند تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف انگلیس بروند. در نهایت این بازی که به فینال زودرس جام معروف شد با نتیجه دو بر یک به سود فرانسه به پایان رسید.

فرانسه در مرحله نیمه نهایی مقابل مراکش به میدان رفت که با نمایشی حساب شده با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و امشب و در بازی فینال جام جهانی 2022 قطر مقابل آرژانتین قرار گیرد.

آرژانتین و فرانسه

 

آرژانتین و فرانسه

قضاوت این بازی بر عهده ژیمون مارسینیاک داور لهستانی است که با سوت او این بازی آغاز شد.

آرژانتین و فرانسه

 

نیمه اول

این بازی بسیار آرام آغاز شد و هر دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. در دقیقه پنجم بازی، ضربه محکم مک‌آلیستر از پشت محوطه جریمه را لوریس مهار کرد.

حرکت عالی دی‌ماریا در دقیقه هشتم از سمت چپ و نفوذ این بازیکن به داخل محوطه جریمه با یک پاس رو به بیرون همراه شد اما شوت دی‌پائول پس از برخورد به واران به کرنر رفت.

آرژانتین و فرانسه

در دقیقه 10 برخورد رومرو و لوریس درون محوطه جریمه منجر به سرنگونی سنگربان خروس‌ها شد و داور به سود فرانسه اعلام خطا کرد و لوریس به دلیل مصدومیت دقایقی روی زمین افتاده بود.

ضربه سر ژیرو در دقیقه 19 روی ارسال ضربه ایستگاهی گریزمان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.
 

آرژانتین و فرانسه

در دقیقه 22 دیماریا که به داخل محوطه جریمه فرانسه نفوذ کرده بود، توسط دمبله سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و نهایتا این توپ را مسی به سمت راست و بر خلاف جهت پرش لوریس، به گل تبدیل کرد.

آرژانتین و فرانسه

 

مسی

 

برخورد هرناندز و مسی در دقیقه 28 روی هوا موجب سرنگونی هر دو بازیکن شد اما مارسینیاک به سود آرژانتین اعلام خطا کرد.

آرژانتین و فرانسه

در دقایق پس از گل نخست آرژانتین، فرانسه نتوانست موقعیتی روی دروازه آرژانتین ایجاد کند و مسی که در میانه میدان صاحب توپ شد پاس زیبایی برای جولین آلوارز فرستاد و نهایتا او آنخل دیماریا صاحب توپ در محوطه جریمه کرد تا این مهاجم نیمکت‌شین دروازه لوریس را برای بار دوم در این بازی باز کند. 

دشان ترجیح داد در دقیقه 41 با دو تعویض به تیمش شوک دهد. به این ترتیب مارکوس تورام به جای اولیویه ژیرو و رندال کولو موآنی به جای عثمان دمبله به زمین بازی رفتند.

در پایان نیمه نخست داور لهستانی هفت دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. که اتفاق خاصی روی دروازه‌های دو تیم رخ نداد و فینالیست‌های جام جهانی 2022 قطر با نتیجه دو بر صفر به سود آرژانتین به رختکن رفتند.

نیمه دوم

45 دقیقه دوم این بازی با سوت داور لهستانی شروع شد.

آرژانتین و فرانسه

 

 ارسال از سمت چپ در دقیقه 49 برای دی‌پائول با ضربه چکشی این بازیکن همراه شد که لوریس توپ را در اختیار گرفت.

در پنج دقیقه ابتدایی فرانسه ایده جدیدی برای ساختن موقعیت و زدن گل به آرژانتین نداشت و  لیونل مسی و هم تیمی‌هایش هم عقب ننشتند و همچنان موقعیت‌های دیگری روی دروازه خروس‌ها خلق می‌کنند.

در دقیقه 60 توپی که از داخل محوطه عبور کرد زیر پای لیونل مسی افتاد اما ضربه او ثمری نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

در 25 دقیقه گذشته از نیمه دوم، توپ و میدان در اختیار فرانسه است اما حملات آن‌ها چندان خطری برای مارتینس، دروازه‌بان آرژانتین ایجاد نکرد.

در دقیقه 79  فرار کولو موآنی باعث شد تا اوتامندی روی او خطا کند و داور برای فرانسه اعلام پنالتی کند. امباپه پشت توپ قرار گرفت و اختلاف را به حداقل رساند.

امباپه

اشتباه مسی سبب شد تا توپ به کومان برسد و او آن را برای امباپه ارسال کند و یک و دوی این بازیکن با موآنی سبب شد تا امباپه در دقیقه 81 در فرصتی مناسب قرار بگیرد و ضربه والی محکم این بازیکن دروازه آرژانتین را برای دومین بار باز کرد.
 

داور برای این نیمه هشت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. در دقیقه 93 امباپه م‌رفت که هت‌تریک کند اما ضربه او با برخورد به مدافعان از بالا دروازه به کرنر رفت و ارسال این کرنر هم برای فرانسه ثمری نداشت.

در دقیقه 4+90 حرکت انفجاری کومان با خطا روی این بازیکن همراه که داور آوانتاژ داد و کاماوینگا با پاس کات‌بک، توپ را برای ربیو کاشت و ضربه او را مارتینس گرفت.

آرژانتین و فرانسه


سه دقیقه بعد، شوت بسیار محکم مسی از پشت محوطه جریمه با واکنش استثنایی لوریس به کرنر رفت.

حملات فرانسه در این دقایق بسیار زهردارتر بود اما برتری برای خروس‌ها به همراه نداشت و به نظر دو تیم می‌خواهند با این نتیجه به وقت‌های اضافه بروند.
 

وقت اضافه اول

آرژانتین نیمه نخست وقت اضافه را بهتر از حریف اروپایی خود آغاز کرد. اما فرانسه هم عقب ننشسته و همواره فشار زیادی روی دروازه آرژانتین آورده است.

در دقیقه 100 ارسال کومان از روی نقطه‌ای که داور لهستانی به دلیل خطا روی اوپامکانو مشخص کرده بود به کرنر رفت و ارسال کرنر هم ثمری نداشت.

آرژانتین و فرانسه

در دقیقه 105 مسی مارتیز را صاحب توپ و موقعیت خوبی مقابل دروازه‌بان فرانسه کرد و تکل اوپامکانو مانع گلزنی این مهاجم تعویضی آلبی سلسته شد.

یک دقیقه بعد باز هم لائوتارو مارتینز صاحب موقعیت بسیار خوبی شد اما ضربه او از کنار دروازه لوریس به بیرون رفت تا بازی با همان نتیجه تساوی دو بر دو به وقت اضافه دوم برود.

وقت اضافه دوم

 

15 دقیقه دوم وقت‌های اضافه با سوت داور لهستانی آغاز شد. 

در دقیقه 107 شوت محکم مسی از روی خط محوطه جریمه را لوریس به سختی مهار کرد.

مسی

در دقیقه 109 کار زیبا و ترکیبی بازیکنان آرژانتین توپ را به لائوتارو رساند و ضربه او را لوریس مهار کرد اما در ریباند مسی موفق شد باز هم دروازه فرانسه را باز کند و گل سوم آلبی‌سلسته را به ثمر برساند.

آرژانتین و فرانسه

ضربه امباپه از پشت محوطه جریمه به دستمونتیل برخورد کرد تا داور دوباره برای فرانسه اعلام پنالتی کند. امباپه پشت توپ قرار گرفت و در دقیقه 117 تبدیل به نخستین بازیکن بعد از پله شد که توانسته در فینال جام جهانی هت‌تریک کند.

ارسال روی دروازه آرژانتین در دقیقه 120 با ضربه سر موآنی همراه شد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 3+120 کولو موآنی در حالتی ایده‌آل با دروازه‌بان آرژانتین تک به تک شد که ضربه روی پای او را مارتینس به زیبایی گرفت و آرژانتین را در فینال نگه داشت.
 

ضربات پنالتی 

ضربه پنالتی اول را امباپه وارد دروازه آرژانتین کرد.

ضربه پنالتی اول آرژانتین را هم مسی به گل تبدیل کرد.

مسی

ضربه دوم پنالتی فرانسه را کومان به گل تبدل نکرد و مارتنز آن را مهار کرد.

پائولو دیبالا پنالتی دوم تیمش را وارد دروازه فرانسه کرد.

شوآمنی پنالتی سوم فرانسه را به بیرون زد.

پارادس پنالتی سوم را زد و گل بعدی تیمش را به ثمر رساند.

پنالتی چهارم فرانسه را موآنی به گل تبدیل کرد.

گونسالو مونتیل چهارمین پنالتی آرژانتین را گل کرد تا مسی و یارانش فاتح جام جهانی 2022 شوند.

 

مسی

 

امباپه

 

 

امباپه

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها