|

با درخشش لئو و آلوارس؛

آلبی سلسته انتقام گرفت و راحت برد؛ آرژانتین 3 - کرواسی 0

نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی قطر بین تیم‌های آرژانتین و کرواسی آغاز شد. نهایتا این بازی ، با نتیجه سه بر صفر به سود آرژانتین به پایان رسید تا آلبی سلسته نتنها انتقام شکست خودش در گذشته را بگیرد بلکه راحت از سد کروات‌ها عبور کند و نخستین فنالیست جام جهانی 2022 قطر شود.

آلبی سلسته انتقام گرفت و راحت برد؛ آرژانتین 3 - کرواسی 0

به گزارش شبکه شرق، نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب بین تیم‌های آرژانتین و کرواسی ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار شد.

لیونل اسکالونی، آلبی‌سلسته را امشب با ترکیب امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو،‌ ناهیل مولینا، نیکولاس تاگلیافیکو، پارادس، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر، خولین آلوارس،‌ رودریگو دی‌پائول و لیونل مسی به این بازی فرستاد.

همچنین دومنیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)، ایوان پرشیچ، دیان لاورن، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، پاشالیچ، برنا سوسا، یاسکو گواردیول و جوزپ یورانوویچ ترکیب اصلی کرواسی است که امشب در دیدار با آرژانتین به میدان رفتند.

تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی در بازی نخست ناباورانه مقابل عربستان دو بر یک شکست خورد اما در بازی‌های دوم و سوم مقابل مکزیک و لهستان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا با شش امتیاز صدرنشین گروه C شود  تا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل استرالیا به عنوان تیم دوم گروه D قرار گیرد.

آلبی سلسته در مقابل استرالیا نیز با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هلند به میدان رفت. این بازی در نهایت با نتیجه دو بر دو مساوی به ضربات پنالتی کشیده شد و مارتینس دروازه‌بان آلبی سلسته با درخشش خود توانست دو پنالتی را مهار کند و تیمش را راهی مرحله نیمه نهایی بفرستد.

در مقابل تیم ملی کرواسی در بازی نخست مقابل مراکش به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم سه بر دو از غنا شکست خورد و در بازی پایانی پرتغال را دو بر یک برد تا با پنج امتیاز تیم دوم گروه F باشد.

کرواسی همچنین در مرحله یک هشتم نهایی در یک بازی زیبا و نفس گیر به تساوی یک بر یک رسید و نهایتا در ضربات پنالتی با درخشش دروازه‌بانش به برتری سه بر یک رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برزیل قرار گرفت. کرواسی در این بازی نیز در پایان وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک رسید و در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو به برتری رسید.

آرژانتین و کرواسی

قضاوت این بازی بر عهده دنیله اورساتو داور ایتالیایی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

در دقایق ابتدایی این بازی هر دو تیم در حال ارزیابی یکدیگر هستند و صحنه خطرناکی روی دروازه‌ها اتفاق نیافتاده است.

بازی آرژانتین و کرواسی

تا دقیقه 13 این بازی، کرواسی فشار بیشتری روی دروزاه  حریف وارد کرد که البته نزدیک شدن یاران دالیچ به محوطه جریمه آرژانتین با احتیاط اتفاق افتاد تا گرفتار ضد حمله‌های تند و تیز مسی و دیگر مهاجمان آرژانتین نشوند.

در دقیقه 14 لیونل مسی پشت محوطه جریمه کرواسی زمین افتاد اما داور ایتالیایی که به صحنه نزدیک بود، به هیچ وجه اعتقادی به خطا نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه 25 انزو فرناندز شوت زیبایی از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه زد که دروازه‌بان کرواسی آن را مهار کرد.

در دقیقه 27 ارسال لوکا مودریچ روی دروازه آرژانتین از نقطه‌ای که داور اعلام کرد بود، ثمری نداشت.

بازی آرژانتین و کرواسی

خولیان آلوارس در دقیقه 33 پشت محوطه جریمه با لیواکوویچ تک به تک شد که دروازه‌بان کرواسی روی او مرتکب خطا شد و داور به سود آلبی‌سلسته اعلام پنالتی کرد. نهایتا مسی پشت این ضربه ایستاد و آن را مقابل این دروازه‌بان پنالتی‌گیر وارد دروازه‌ کرواسی کرد.

مسی

در دقیقه 39 آلوارس در نفوذ تند و تیز صاحب در محوطه جرمه کرواسی صاحب توپ شد و برای دومین بار توانست آرژانتین را به گل برساند.

آرژانتین و کرواسی

ارسال کرنر در دقیقه 43 از سمت راست با ضربه سر مک‌آلیستر همراه شد که دروازه‌بان کرواسی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه  45 نیز ارسال یووانوویچ از سمت راست در حالی که در حال گل شدن بود، با واکنش مارتینس به کرنر رفت. داور ایتالیایی برای این نیمه چهار دقیقه وقت اضافه گرفت اما اتفاقی خاصی رخ نداد و دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود آرژانتین به رختکن رفتند.

نیمه دوم

45 دقیقه دوم این بازی با سوت اورساتو ایتالیایی شروع شد.

در دقایق ابتدایی این نیمه هم کرواسی بازی بهتری ارائه داد و فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کرد اما مانند نیمه نخست تا این حملات زهرداری انجام نداده و بی ثمر بوده است.

آرژانتین و کرواسی

یک و دو مسی و آلوارس، در دقیقه 56 لئو را در محوطه جرمه صاحب توپ کرد اما ضربه او را لیواکویچ مهار کرد.

در 15 دقیقه نخست نیمه اول کرواسی فشار بیشتری روی دروازه حریف آورد اما هیچ کدام از حملات حاصلی نداشت چرا که همواره از ضد حمله آلبی سلسته می‌ترسید.

در دقیقه 62 کرواسی صاحب یک موقعیت خطرناک روی دروازه آرژانتین شدند که دروازه‌بان  این تیم هم ضربه کروات‌ها را ناقص دفع کرد اما باز هم نتیجه بازی تغییر نکرد.

آلوارس

لیونل مسی از نیمه زمین تا داخل محوطه جریمه چند بازیکن کرواسی را دریبل کرد و با یک پاس کات بک، آلوارس را صاحب توپ کرد تا این مهاجم جوان در دقیقه 69 گل دوم خودش و گل سوم تیمش را وارد دروازه این حریف سرسخت کند.

ضربه ایستگاهی محکم پرشیچ را مارتینس در دقیقه 72 در اختیار گرفت.

پاس دیبالا در دقیقه 82 درون محوطه جریمه به مک آلیستر رسید اما ضربه والی این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 85 کرنر ارسالی مایر به تیر اول با اثرگذاری پریشیچ به تیر دوم رفت اما لوورن یک گام تا باز کردن دروازه آلبی سلسته کم آورد.

بازیکنان کرواسی در دقیقه 89 با چند پاس کوتاه به پشت محوطه جریمه آرژانتین رسیدند اما شوت مایر را مارتینز به راحتی در اختیار گرفت.

در این بازی داور ایتالیایی پنج دقیقه وقت اضافه گرفت اما خبری از گل دیگری در این بازی نبود و آرژانتین به راحتی فینالیست این جام شد و کرواسی به بازی های رده بندی رفت.

مسی

 

آرژانتین

 

آرژانتین و کرواسی

 

مودریچ

 

آرژانتین

 

آرژانتین کرواسی

 

لوکا مودریچ

 

مسی

 

آرژانتین و کرواسی

 

بازی آرژانتین و کرواسی

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها