|

خداحافظی تلخ رونالدو از جام؛

معجزه شیرهای اطلس با پرواز النصیری؛ مراکش 1 – پرتغال 0

سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر بین تیم‌های مراکش و پرتغال آغاز شد. نهایتا مراکش در این بازی با تک گل یوسف النصیری از سد پرتغال بگذرد و به جمع چهار تیم برتر صعود کند.

معجزه شیرهای اطلس با پرواز النصیری؛ مراکش 1 –  پرتغال 0

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های مراکش و پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 18:30 در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شد.

یاسین بونو (دروازه‌بان)، رومن سایس، جواد الیمیغ، اشرف حکیمی، یخیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عزالدین اوناهی، سلیم املاح، یوسف النصیری، حکیم زیاش و سفیان بوفال  11 نفر تیم ملی مراکش هستند که الرکراکی سرمربی این تیم، در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

دیگو کاستا (دروازه‌بان)، دیگو دالوت، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو، اوتاویو، روبن نوس، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، گونچالو راموس و ژائو فلیکس ترکیب اصلی تیم ملی پرتغال است که مقابل مراکش قرار گرفته‌اند.

تیم ملی مراکش در بازی نخست مقابل کرواسی به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم دو بر صفر بلژیک را شکست داد و در بازی پایانی مقابل کانادا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا با هفت امتیاز تیم نخست گروه F باشد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه E قرار گرفت.

دیدار مراکش و اسپانیا پس از وقت قانونی و وقت‌های اضافه صفر – صفر به پایان رسید و نهایتا در ضربات پنالتی اسپانیا با نتیجه سه بر صفر مغلوب شیرهای اطلس شد تا امشب تیم ملی مراکش مقابل پرتغال قرار بگیرد.

در مقابل تیم ملی پرتغال در بازی نخست مقابل غنا سه بر دو به پیروزی رسید. در بازی دوم اروگوئه را دو بر صفر شکست داد اما در بازی پایانی مقابل کره‌جنوبی با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا با شش امتیاز تیم نخست گروه H باشد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوئیس به عنوان تیم دوم گروه G قرار گیرد.

تیم ملی پرتغال در دیدار نهایی توانست بدون رونالدو شش گل وارد دروازه سوئیس کند و امشب در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مراکش قرار گیرد.

قضاوت این بازی بر عهده  فاکوندو تیو داور آرژانتینی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول

مراکش و پرتغال

ارسال بازیکنان پرتغال از روی ضربه ایستگاهی در دقیقه چهارم با ضربه سر ژائو فلیکس همراه شد که بونو (دروازه‌بان مراکش) توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه 30 ضربه رو پا و سر ضرب ژائو فلیکس با برخورد به رومن سایس تغییر جهت داد و به شکلی خطرناک از کنار دروازه به کرنر رفت.

ارسال از سمت چپ گررو در دقیقه 42 با ضربه ژائو فلیکس از داخل محوطه جریمه همراه شد و به بیرون رفت.

یوسف النصیری

یک دقیقه بعد ارسال از سمت چپ عطیه‌الله، با اشتباه کاستا و ضربه سر یوسف‌النصیری به گل نخست مراکش تبدیل شد.

یوسف النصیری

شوت فرناندس در دقیقه نیمه نخست به شکلی خطرناک به تیر دروازه مراکش برخورد کرد و برگشت داده شد. تا این صحنه آخرین موقعیت خطرناک این نیمه باشد.

نیمه دوم

45 دقیقه دوم این بازی با سوت داور آغاز شد.

ضربه حکیم زیاش در دقیقه 49 از روی ضربه ایستگاهی را کاستا برگشت داد و در ریباند الیمیق نتوانست از فرصت استفاده کند و اختلاف را افزایش دهد.

رونالدو

در دقیقه 51 فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال تصمیم گرفت رونالدو را به جای رافائل گوئررو به زمین بفرستد تا شاید با تعداد مهاجمان بیشتری، نتیجه بازی را به سود تیمش تغییر دهد.

شوت محکم و پشت محوطه جریمه برونو فرناندس در دقیقه 65 به شکلی خطرناک از روی دروازه به بیرون رفت.

دروازه بان مراکش

در دقیقه 83 رونالدو توپ را در داخل محوطه برای ژائو فلیکس کاشت و ضربه محکم این بازیکن را بونو به زیبایی به کرنر فرستاد.

فرار رونالدو در دقیقه 90 بازی در قلب خط دفاعی با ضربه محکم او همراه شد که بونو باز هم پرتغالی‌ها را ناکام گذاشت.

در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده، مراکش با اخراج شدیرا ۱۰ نفره شد.

در دقیقه 6+90، جبران از نیمه‌های زمین با کاستا تک به تک شد که او با بی‌دقتی و ضربه چیپ این فرصت طلایی را از دست داد.

یک دقیقه بعد، ارسال از سمت راست با ضربه سر خطرناک په په به بیرون رفت.

مراکش و پرتغال

 

مراکش و پرتغال

 

یاسین بونو

 

مراکش و پرتغال

 

مراکش و پرتغال

سرانجام پرتغال نتوانست به گل تساوی برسد و مراکش شگفتی‌ساز توانست با برتری برابر پرتغال به نیمه‌نهایی صعود کند و به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که به جمع 4 تیم برتر صعود کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها