|

لیواکویچ بازهم پنالتی گرفت

حذف ناباورانه سلسائو از جام در ضربات پنالتی؛ کرواسی 1 (4) - برزیل 1 (2)

نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر بین تیم‌های کرواسی و برزیل آغاز شد. نهایتا این بازی، با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید تا نتیجه نهایی در ضربات پنالتی مشخص شود. در نهایت لیواکویچ نخستین پنالتی برزیل را مهار کرد و چهارمین پنالتی این تیم هم به تیرک خورد تا کرواسی با این روش از سد سلسائو هم بگذرد و به نیمه نهایی برسد.

حذف ناباورانه سلسائو از جام در ضربات پنالتی؛ کرواسی 1 (4) - برزیل 1 (2)

به گزارش شبکه شرق، نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب بین تیم‌های کرواسی و برزیل ساعت 18:30 در ورزشگاه اجوکیشین سیتی قطر برگزار شد.

آلیسون (دروازه‌بان)، ادر میلیتائو، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو، کاسمیرو، لوکاس پاکتا، نیمار، رافینیا، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون 11 نفر تیم ملی برزیل هستند که تیته سرمربی این تیم، در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

دومینیک لیواکویچ (دروازه‌بان)، دیان لاورن، یاسکو گواردیول، لوکا مودریچ، بورنا سوسا، متئو کواچیچ، ایوان پرشیچ، آندره کراماریچ، جوزپ یورانوویچ، مارسلو بروزوویچ و ماریو پاسالیچ ترکیب اصلی تیم ملی کرواسی است که مقابل برزیل قرار گرفته‌اند.

تیم ملی برزیل در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل صربستان با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. در بازی دوم با نتیجه چهار بر یک از سد کانادا گذشت. در بازی سوم نیز صفر - صفر با بلژیک به تساوی رسید تا با شش امتیاز صدرنشین گروه G شود.

برزیل همچنین در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کره‌جنوبی به برتری چهار بر یک دست یافت.

در مقابل تیم ملی کرواسی در بازی نخست مقابل مراکش به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم سه بر دو از غنا شکست خورد و در بازی پایانی پرتغال را دو بر یک برد تا با پنج امتیاز تیم دوم گروه F باشد.

کرواسی همچنین در مرحله یک هشتم نهایی در یک بازی زیبا و نفس گیر به تساوی یک بر یک رسید و نهایتا در ضربات پنالتی با درخشش دروازه‌بانش به برتری سه بر یک رسید تا امشب مقابل برزیل قرار گیرد.

قضاوت این بازی بر عهده مایکل الیور داور انگلیسی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول

ویسینیوس در دقیقه پنج اولین ضربه را به سمت دروازه کرواسی زد. ضربه پای راست او از پشت محوطه با جاگیری مناسب لیواکوویچ در اختیار او قرار گرفت.

در دقیقه 13 اولین خطر جدی بوسیله کرواسی رقم خورد. جوزپ یورانوویچ توپ را از میانه زمین برداشت و به سرعت به محوطه برزیل نزدیک شد. با پاس به جناح راست او پاسالیچ را پیدا کرد ولی ارسال زمینی و خطرناک او به خوبی روی پای پریشیچ جفت و جور نشد و این موقعیت از دست رفت.

کرواسی و برزیل

دو موقعیت پیاپی برای برزیل خلق شد. ابتدا ویسینیوس در دقیقه 21 از جناح چپ وارد محوطه کرواسی شد و با یک و دو با ریچارلیسون او را در موقعیت ضربه قرار داد اما شوت او بعد از برخورد با مدافعان برگشت داده شد. در ادامه توپ به نیمار رسید و او از گوشه چپ محوطه به سمت دروازه ضربه زد اما توپ کم جان او به راحتی در اختیار دروازه‌بان کرواسی قرار گرفت.

کرواسی و برزیل

در دقیقه 42 ضربه ایستگاهی نیمار به دیوار دفاعی کرواسی برخورد کرد و تغییر مسیر داد اما باز هم لیواکوویچ توانست این توپ را مهار کند.

کرواسی برزیل

نهایتا نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم 

45 دقیقه دوم این بازی با سوت داور انگلیسی آغاز شد.

برزیل کرواسی

در دقایق ابتدایی نیمه دوم برزیلی‌ها حمله تند و تیزی به سوی دروازه کرواسی انجام دادند و حتی دو بار نزدیک بود که دروازه کرواسی باز شود اما این اتفاق رخ نداد و داور در همین صحنه احتمال پنالتی را هم با VAR چک کرد اما تصمیم خاصی نگرفت و دستور به ادامه بازی داد.

نیمار در بازی کرواسی و برزیل

نیمار در دقیقه 55 توانست از سمت چپ دروازه کرواسی به محوطه جریمه این تیم نفوذ کند و لواکویچ را با ضربه خودش تهدید کند. اما دروازه‌بان این ضربه را مهار کرد تا باز هم برزیلی‌ها در به ثمر رساندن این گل ناکام باشند.

اشتباه مدافعان کرواسی در دقیقه 67 سبب شد تا پاکتا با لیواکوویچ تک به تک شود اما باز هم درخشش دروازه‌بان کرواسی این فرصت را از برزیلی‌ها گرفت.

در دقیقه 76 این بازی باز هم نیمار از بین دو دفاع کرواسی به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد اما این بار هم لیواکویچ بود که با نزدیک شدن به نیمار زاویه را برا او تنگ‌تر کرد و حاصل ضربه این مهاجم برزیل یک ضربه کرنر بود که آن هم ثمری نداشت.

نیمار در بازی کرواسی و برزیل

کار ترکیبی برزیلی‌ها توپ را به رودریگو رساند و او در دقیقه 80 توپ را برای پاکتا کاشت اما ضربه پای چپ این بازیکن را باز هم لیواکوویچ مهار کرد.

داور برای این دیدار چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که دو تیم نتوانستند گلزنی کنند و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

وقت اضافه اول

15 دقیقه اول با سوت داور شروع شد.

کرواسی برزیل

برزیل در وقت اضافه نخست بازی را هجومی‌تر از حریف اروپایی خود آغاز کرد اما ناتوانی هافبک‌ها و وینگرهای این تیم در بازیسازی باعث شد نتوانند فرصت جدی را در ۱۵ دقیقه نخست وقت اضافی ایجاد کنند.

برخلاف جریان بازی توپ در دقیقه 103 بلند به جناح چپ و نزدیکی‌های محوطه برزیل رسید. پتکوویچ به زیبایی دو مدافع برزیل را محو کرد و توپ را به بروزوویچ رساند ولی ضربه او با بی‌دقتی به فضای بالای دروازه رفت.

نیمار

در دقیقه 1+105 یک و دوهای متوالی نیمار با آنتونی و پاکتا باعث شد تا او با لیواکوویچ تک به تک شود و پس از عبور از دروازه‌بان کرواسی، قفل دروازه این تیم را بالاخره باز کند و سلسائو را یک بر صفر پیش بیاندازد.

وقت اضافه دوم

در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم وقت اضافه کرواسی هجومی‌تر بود و سعی کرد با به زمین آوردن تمام مهاجمان خود، گل تساوی را به ثمر برساند اما آن‌ها نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه آلیسون ایجاد کنند.

گل کرواسی به برزیل

بالاخره کرواسی توانست زهرش را بریزد. نفوذ اورسیچ در دقیقه 117 از سمت راست با پاس در عرض این بازیکن برای پتکوویچ همراه شد که ضربه این بازیکن با برخورد به مارکینیوش و تغییر مسیر، دروازه آلیسون را باز کرد و گل تساوی شاگردان دالیچ را به ثمر رساند.

گل کرواسی به برزیل

در دقیقه 2+120 روی کرنر ارسالی، توپ به کاسمیرو رسید و ضربه محکم او را باز هم لیواکوویچ مهار کرد تا در این دیدار هم ستاره تیمش باشد و بازی را به ضربات پنالتی بکشاند.

ضربات پنالتی

ولاشیچ پنالتی اول کرواسی را زد و آن را تبدیل به گل کرد.

رودریگو پنالتی نخست برزیل را از دست داد و لیواکوویچ آن را مهار کرد.

لیواکویچ دروزاه‌بان کرواسی

لاورو مایر پنالتی دوم کرواسی را به گل تبدیل کرد.

کاسمیرو پشت ضربه پنالتی دوم برزیل قرار گرفت و دروازه کرواسی را باز کرد.

مودریچ سومین پنالتی کروات‌ها را تبدیل به گل سوم کرواسی کرد.

پدرو سومین پنالتی سلسائو را گل کرد.

اورشیچ چهارمین گل کرواسی را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

مارکینیوش چهارمین پنالتی برزیل را به تیر زد تا سلسائو از جام جهانی حذف شود.

برزیل کرواسی

نیمار

برزیل

کرواسی برزیل

کرواسی برزیل

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها