|

بازی همگروه‌های ایران گلی نداشت؛ آمریکا برای صعود امیدوارتر شد

انگلیس و آمریکا امشب در ورزشگاه البیت قطر به مصاف هم رفتند. نهایتا این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا آمریکا با کسب یک امتیاز دیگر از این بازی انگیزه بیشتری برای برد ایران و صعود به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر داشته باشد.

بازی همگروه‌های ایران گلی نداشت؛ آمریکا برای صعود امیدوارتر شد

به گزارش شبکه شرق، بازی تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس امشب (جمعه) از ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه B آغاز شد.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس برای این دیدار جوردن پیکفورد، کایرن تریپیر، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلن رایس، جود بلینگهام، رحیم استرلینگ، میسون مونت، بوکایو ساکا و هری کین را برای بازی با آمریکا انتخاب کرد.

گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا برای این دیدار تیمش را با ترکیب مت ترنر، سرجینیو دست، واکر زیمرمن، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، حاجی رایت و تیموتی وه‌آ به زمین فرستاد.

داور این بازی خسوس والنزوئلا داور اهل کشور ونزوئلا است که سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

حرکت هماهنگ شده بلینگهام و ساکا در دقیقه 9 از سمت راست نتیجه بخش بود و ساکا توپ را داخل محوطه جریمه برای هری کین ارسال کرد و ضربه کین پس از برخورد به مدافع آمریکا به کرنر رفت.

در دقیقه 13 زوج سازی عالی تریپیر و ساکا از سمت راست و نفوذ ستاره آرسنالی انگلیسی‌ها به داخل محوطه جریمه منجر به یک پاس رو به بیرون شد که مدافعان آمریکا اجازه ضربه زدن را به کین ندادند.

ارسال مک کنی در دقیقه 16 از میانه‌های میدان روی سر رایت فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن با اختلافی اندک به بیرون رفت.

ارسال یونس موسی از سمت راست در دقیقه 25 به مک کنی رسید و ضربه زیبای این بازیکن با اختلافی ناچیز از بالای دروازه بیرون رفت تا جدی‌ترین موقعیت عقاب‌ها تا این لحظه از دست برود.

انگلیس و آمریکا

در دقیقه ۲۸ نیز شوت یونس موسی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به دکلان رایس تغییر مسیر داد اما پیکفورد توانست این توپ را مهار کند.

یونس موسی در میانه میدان توپ را در دقیقه 32 به سمت چپ جایی که پولیسیچ حضور داشت برد و او هم با یک شوت سنگین از پشت محوطه جریمه دروازه پیکفورد را هدف قرار داد اما ضربه پولیسیچ به تیر دروازه اصابت کرد.

در دقیقه ۴۱ نفوذ سرجینیو دست از سمت راست و ورود او به داخل محوطه جریمه فرصت شوتزنی را در اختیار او قرار داد اما ضربه دست پس از برخورد به مگوایر به کرنر رفت.

ارسال سرجینیو در دقیقه 42 دشت از سمت راست روی سر پولیسیچ فرود آمد اما ضربه پولیسیچ با اختلاف کمی از کنار دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

یک و دوی دیدنی شاو و استرلینگ در دقیقه 44 از سمت چپ و دریبل زیبای شاو باعث شد او وارد محوطه جریمه شود و پاس شاو به ساکا رسید اما ضربه ستاره آرسنال بی‌دقت بود و به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۵ شوت زیبای ماونت از پشت محوطه جریمه را این بار ترنر به خوبی توانست مهار کند.

نیمه دوم

در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم آمریکا هجومی‌تر از انگلیس ظاهر شد. ضربه مک کنی در دقیقه ۴۸  از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه پیکفورد بیرون رفت.

پولیسیچ هم در دقیقه 58 پس از دریبل کردن چند بازیکن انگلیس از سمت چپ زمین ضربه‌ای را روانه دروازه سه شیرها کرد که توپ پس از برخورد به بازیکن انگلیس به کرنر رفت.

در دقیقه 59 باز هم شوت کریستین پولیشیچ از پشت محوطه جریمه انگلیس پس از برخورد به مدافع حریف با اختلاف از کنار دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

در دقیقه 64 ارسال کات‌دار کریستین پولیشیچ از روی نقطه کرنر به شکل خطرناکی با اثرگذاری پیکفورد دوباره به کرنر رفت.

انگلیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و شاو توپ را ارسال کرد. ارسالی که با ضربه سر زیبای کاپیتان کین در دقیقه 93 همراه شد اما ضربه او با اختلاف ناچیز بیرون رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها