|

برتری سوئیس با گلی بدون شادی

بازی سوئیس و کامرون ظهر امروز در ورزشگاه الجنوب در قالب رقابت‌های گروه G جام جهانی 2022 قطر برگزار شد. نهایتا سوئیس با نتیجه یک بر صفر از کامرون پیش افتاده است.

برتری سوئیس با گلی بدون شادی

به گزارش شبکه شرق، نخستین دیدار گروه G جام جهانی قطر بین تیم‌های سوئیس و کامرون ساعت 13:30 امروز (سوم آذر) در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار شد.

یان زومر، مانوئل آکانجی، نیکو اِلوِدی، سیلوان ویدمر، ریکاردو رودریگز، رِمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، روبن وارگاس، جبرئیل سو، و بریل امبولو ۱۱ بازیکن سوئیس هستند که با نظر مورات یاکین در ترکیب این تیم مقابل کامرون بازی می‌کنند.

آندره اونانا، ژان چارلز کاستلتو، نیکلاس انکولو، کولینز فای، تولو نوهو، اوم گوئت، مارتین هونگلا، آندره زامبو آنگیسا، برایان امبئومو، کارل توکو اکامبی و اریک ماکسیم چوپو موتینگ نیز نفرات منتخب ریگوبرت سانگ هستند که از ابتدا برای کامرون مقابل سوئیس به میدان رفته‌اند.

قضاوت این بازی را فاکوندو تیو داور آرژانتینی بر عهده دارد که با سوت او در ساعت 13:30 این دیدار آغاز شد.

سوئیس در پنج بازی اخیر خود سه برد و دو باخت را تجربه کرده است اما کامرون سه باخت و دو تساوی در کارنامه‌اش دارد. 

نیمه اول

مدافع کامرون در دقیقه 10 با یک پاس عمقی زمینی اکامبی را صاحب توپ کرد و ضربه این بازیکن را زومر دفع کرد اما توپ برگشتی جلوی پای امبوئومو قرار گرفت و ضربه والی این بازیکن با اختلافی ناچیز از بالای دروازه زومر به بیرون رفت.

در دقیقه 13 پاس زیبای شکیری در موقعیت آفساید به امبولو رسید و بازیکن کامرون او را سرنگون کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد

 

در دقیقه 14 با اشتباه آکانجی، چوپو موتینگ توانست با یک توپ ربایی موفق در موقعیتی تک به تک با زومر قرار بگیرد که باز هم با درخشش زومر دروازه سوئیس بسته ماند.

پاس فوق العاده چوپو موتینگ به سمت راست را کولینز فای در دقیقه 33 دریافت کرد و او هم توپ را به صورت زمینی به داخل محوطه جریمه سوئیس فرستاد اما تکل ویدمر مانع گلزنی اکامبی شد.

یک کرنر نصیب سوئیسی‌ها شد و ارسال در دقیقه 40 شکیری روی سر الودی فرود آمد اما ضربه سر او با اختلافی اندک از کنار زمین بیرون رفت.

در دقیقه 45 باز هم سوئیسی‌ها روی کرنرها خطر آفرین شدند و این بار ضربه سر آکانجی با اختلافی اندک از کنار دروازه اونانا بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه 48 بریل امبولو با پاس ژردان شکیری گل نخست سوئیس در این جام را به ثمر برساند.

تیم ملی سوئیس

چوپو موتینگ در دقیقه 56 پس از نفوذ از سمت راست و دریبل دو بازیکن سوئیس با زومر تک به تک شد اما سنگربان با تجربه سوئیس توانست شلیک ستاره مونیخی‌ها را از زاویه بسته دفع کند.

ضدحمله سوئیسی‌ها با امبولو در دقیقه 62 خوب پیش رفت و پاس او به وارگاس در محوطه جریمه می‌رفت که زمینه‌ساز گل دوم باشد اما مدافع کامرون سد راه شوت او شد.

در دقیقه 66 باز هم سوئیسی‌ها در موقعیت ضد حمله قرار گرفتند و ویدمر پس از نفوذ تند و تیز از سمت راست توپ را به صورت زمینی به داخل محوطه جریمه فرستاد اما ضربه خطرناک وارگاس را اونانا با واکنشی خیره‌کننده برگرداند.

کامرونی‌ها پس از دریافت گل نتوانستند خطر جدی روی دروازه سوئیس ایجاد کنند و اکثر موقعیت‌ها نصیب قرمزپوشان شده است.

در دقیقه 83 نفوذ رودریگز از سمت چپ و پاس زمینی او به داخل محوطه جریمه پس از عبور از سفروویچ توسط انکولو به بیرون فرستاده شد.

تا آخرین دقایق این دیدار کامرون موفق نشد گل خورده‌اش را جبران کند تا سوئیس اولین پیروزی خود در جام جهانی قطر دشت کرده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها