|

همگروه‌های ایران به تساوی رضایت دادند؛ آمریکا 1 – ولز 1

آمریکا در دومین روز جام جهانی 2022 قطر در مقابل ولز به میدان رفت. نهایتا این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

همگروه‌های ایران به تساوی رضایت دادند؛ آمریکا 1 – ولز 1

به گزارش شبکه شرق، در دومین روز رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر آمریکا در ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر در مقابل ولز قرار گرفت. این بازی از گروه B امشب (دوشنبه 30 آبان) ساعت 22:30 دقیقه با سوت داور قطری عبدالرحمان ال جاسم آغاز شد.

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر ولز در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس مت ترنر (دروازه‌بان)،‌ سرجینیو دست، واکرز زیمرمن، تایلر آدامز، آنتونی رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، تیموتی وه‌آ و جاش سرجنت یازده بازیکن اصلی آمریکا برای دیدار برابر ولز هستند.

ترکیب تیم ملی ولز نیز برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر آمریکا مشخص شد. هنسی (دروازه‌بان)،‌ مفام،‌ رودون، بن‌دیویس،‌ رابرتز،‌ نکو ویلیامز،‌ جوردن آمپادو،‌ آرون رمزی،‌ دنیل جیمز،‌ هری ویلسون و گرت بیل بازیکنان ابتدایی تیم ملی ولز برای دیدار نخست خود در جام جهانی هستند.

نیمه اول

در دقیقه 9 تیموتی وی‌آ با حرکتی تند و تیز از سمت راست توپ را به روی دروازه فرستاد که نزدیک بود جو رادن اولین گل به خودی جام را به ثمر برساند که واکنش هنسی مانع از این اتفاق شد.

در دقیقه ۱۱ داور قطری به سرجینیو دست، بازیکن میلانی تیم آمریکا پس از خطای خشن او کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 13 وستون مک کنی، هافبک سرشناس آمریکا با تکل از پشت بازیکن ولز را سرنگون کرد که داور خیلی سریع به صحنه نزدیک شد و با کارت زرد او را جریمه کرد.

توپ برگشتی را سارجنت از سمت چپ ارسال کرد که باز هم ضربه سر بازیکن آمریکا را هنسی مهار کرد.

در دقیقه 15شلیک خطرناک امپادو با اختلافی اندک از بالای دروازه ترنر به بیرون رفت.

در دقیقه 36 تیموتی وه آ با پاس کریستین پولیشیچ گل نخست این بازی و آمریکا را به ثمر رساند.

نیمه دوم

بازی در نیمه دوم را آمریکایی‌ها آغاز کردند. ولزی‌ها برای رسیدن به گل تساوی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه آمریکا ترتیب دادند اما هیچ‌کدام تهدید جدی نبود.

در دقیقه 64 یک ضربه ایسگاهی نصیب بازیکنان ولز شد که توپ ارسالی را بن دیویس با ضربه سر به سمت دروازه آمریکا فرستاد اما ترنر با واکنشی زیبا مانع گلزنی ولزی‌ها شد.

در دقیقه 65 کرنر ارسالی بازیکن ولز به تیر اول را مور به سمت دروازه ترنر شلیک کرد که با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

مصدومیت یونس موسی در دقیقه 73 و تعویض او از نکات مهم بازی بود.

گرت بیل در دقیقه 80 با خطا در محوطه جریمه متوقف شد و نهایتا خودش آن را به گل تساوی تیمش تبدیل کرد. بیل در این بازی چهل و یکمین گل خود را برای تیم ملی ولز به ثمر رساند.

در دقیقه 89 برنان جانسون در موقعیتی تک به تک با مت ترنر قرار گرفت اما ضربه جانسون از زاویه بسته را ترنر به راحتی در اختیار گرفت.

در  این بازی سرجینیو دست، وستون مک‌کنی، تیم ریم و کلین آکوستا از آمریکا و گرت بیل و کریس مفام نیز از ولز کارت زرد دریافت کرده‌اند.

نهایتا بازی آمریکا و ولز با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و همگروهای ایران به تساوی رضایت دادند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها