|

پیروزی دو بر صفر شاگردان فن‌خال مقابل سنگال

دو تیم هلند و سنگال در دومین روز جام جهانی 2022 قطر در ساعت 19:30 امروز (دوشنبه 30 آبان) به مصاف هم رفتند. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود هلند به پایان رسید.

پیروزی دو بر صفر شاگردان فن‌خال مقابل سنگال

به گزارش شبکه شرق، دو تیم فوتبال هلند و سنگال امشب (دوشنبه 30 آبان) در گروه اول این دوره از رقابت‌ها به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی سنگال برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر هلند مشخص شد. ادوارد مندی(دروازه‌بان)، کالیدو کولیبالی، ابو سیسه، ادریسا گاناگی، نمپالیس مندی، شیخ کویاته، بولایه دیا، کرپین دیاتا، اسماعیلا سار، عبدو دیالو و یوسف سابالی بازیکنان ابتدایی شیرهای آفریقایی برای دیدار نخست جام جهانی هستند.

لوییس فن‌خال، سرمربی هلند نیز نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر سنگال در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس آندریاس نوپرت(دروازه‌بان)، ماتیاس دلیخت، ویرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، دالی بلیند، دنزل دامفرایز، استفان برگیوس، فرانکی دیانگ، کودی گاکپو، وینسنت یانسن و استفان برخواین یازده بازیکن اصلی میزبان برای دیدار افتتاحیه هستند.

نیمه اول

 

در دقیقه 4 اولین موقعیت جدی بازی روی کار تیمی هلندی ها به دست آمد؛ گاکپو بعد از چند پاس کوتاه، صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با مندی ترجیح داد توپ را پاس بدهد اما کسی نبود که از این فرصت در دهانه دروازه استفاده کند.

 

در دقیقه 9 شوت از راه دور سار اولین موقعیت خطرناکی بود که سنگال روی دروازه هلند ایجاد کرد. این شوت با اختلاف اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

در دقیقه 29 دی یانگ داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد و با یک توی سر توپ به موقع می رفت دروازه حریف را باز کند ولی پیش از این کار توپ از او ربوده شد.

در دقیقه 40 برگیوس پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از اینکه توپ را روی پای چپ خود آورد، با یک شوت خطرناک دروازه مندی را تهدید کرد اما توپ جایی در چارچوب نداشت و از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه 50 روی یک ارسال کرنر از سمت راست، فن دایک پرواز بلندی داشت که با ضربه سر همراه شد. این ضربه خطرناک مماس به تیر از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 64 دیالو در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه زمینی به زاویه موافق قصد باز کردن دورازه را داشت اما دروازه بان هلند با واکنشی به موقع توپ را راهی کرنر کرد.

 

در دقیقه 75 نوپرت یک بار دیگر ناجی دروازه  تیمش شده و این بار با واکنشی دیدنی شوت سنگین بازیکن سنگال از داخل محوطه جریمه را مهار کرد.

کودی گاکپو در دقیقه 84 با پاس فرانکی دی یونگ موفق شد دروازه سنگال را باز کند تا سومین بازی جام جهانی هم بدون گل به پایان نرسد.

در دقیقه 86 نوپرت با جهشی دیدنی شوت خطرناک پاپه از پشت محوطه جریمه را راهی کرنر کرد.

در دقیقه 9+90  داوی کلاسن موفق شد در ریباند برای دومین بار برای تیم ملی هلند گل زنی کند.

نهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به نفع شاگردان فن خال به پایان رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها