|

ملکه؛ یک آرسنالی متعصب...

در سال ۲۰۰۷ قرار بود، آرسنال از ورزشگاه قدیمی هایبوری لندن به ورزشگاه امارات نقل مکان کند؛ به همین‌خاطر ملکه به افتتاحیه ورزشگاه دعوت شد اما بخاطر مشکل کمردرد در این مراسم حضور پیدا نکرد.

ملکه؛ یک آرسنالی متعصب...

سپهر خرمی- برای هواداران فوتبال جذابیت زیادی دارد که بدانند سیاستمداران طرفدار چه تیمی هستند؛ ملکه الیزابت طرفدار سرسخت و قدیمی آرسنال است.

در سال ۲۰۰۷ قرار بود، آرسنال از ورزشگاه قدیمی هایبوری لندن به ورزشگاه امارات نقل مکان کند؛ به همین‌خاطر ملکه به  افتتاحیه ورزشگاه دعوت شد اما بخاطر مشکل کمردرد در این مراسم حضور پیدا نکرد. درنهایت برای جبران حسن نیت باشگاه محبوبش؛ بازیکنان و کادر فنی این تیم رو به کاخ سلطنتی دعوت کرد.

 

 افشای یک راز قدیمی؛

در این مراسم رسما افشا شد که ملکه طرفدار سرسخت آرسنال است. فابرگاس بعدها در گفت‌وگو با بی‌بی سی اعلام کرد، ملکه علنی گفته که طرفدار سرسخت تیم ما است.

هری نوه ملکه نیز یک آرسنالی دو آتشه است .او نیز در گفت‌وگویی اعلام کرد اکثر اعضای خانواده سلطنتی طرفدار آرسنال هستند به جز یک نفر!

 ویلیام نوه دیگر ملکه تنها شاهزاده‌ای است که در این زمینه ساز مخالف زده و طرفدار سرسخت استون‌ویلاست . او گفته هیچ اجباری برای فرزندانش ندارد و آن‌ها میتوانند خودشان تصمیم بگیرند طرفدار چه تیمی شوند.

ملکه الیزابت تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را در حوزه فوتبال و ورزش از نزدیک تماشا کرد. او مدال طلای جام جهانی ۱۹۶۶ را بر گردن "بابی مور" کاپیتان تیم‌ملی انگلیس انداخت؛ همان تک قهرمانی و افتخار انگلیس در تاریخ فوتبال این کشور.

۳۰ سال بعد اما ورق برگشت، او این‌بار با ناراحتی از شکست انگلیس مقابل آلمان، مجبور شد بعد از قهرمانی ژرمن‌ها مدال طلای مسابقات یورو ۱۹۹۶ را بر گردن رقیب و دشمن دیرینه کشورش البته در حوزه فوتبال بیاندازد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها