|

سادیو مانه؛

میلیونری در کنار فقرا

سادیو مانه با قراردادی به ارزش هفتگی ۲۵۰ هزار یورو از لیورپول به بایرن مونیخ پیوست؛ درحالی که قرارداد مانه در لیورپول هفته‌ای ۱۰۰ هزار یورو بود.

میلیونری در کنار فقرا

سپهر خرمی- سادیو مانه با قراردادی به ارزش هفتگی ۲۵۰ هزار یورو از لیورپول به بایرن مونیخ پیوست؛ درحالی که قرارداد مانه در لیورپول هفته‌ای ۱۰۰ هزار یورو بود. اما این افزایش دستمزد چشمگیر مانه بیش از اینکه به سود خودش باشه، به سود مردم و قشر ضعیف جامعه است... علتش رو باهم بررسی می‌کنیم !

 

ترجیح میدهم مدرسه بسازم

نقل قول جذاب مانه؛ چرا من باید ۱۰ تا ماشین فراری، ۲۰ تا ساعت الماس و ۲تا هواپیما داشته باشم؟  این برای دنیا چه کاری می‌کند؟ در گرسنگی و فقر بزرگ شدم؛ حالا که پول دارم ترجیح میدهم مدرسه بسازم  و برای فقرا لباس تهیه کنم. من مدرسه و استادیوم ساختم تا کمکی به بخش کوچکی از مردم فقیر بشود

 

نیازى به خانه لوکس ندارم

" من ماهانه ۷۰ هزار یورو به مردم فقیر سنگال در یک بخش کوچکی از شهر زادگاهم کمک میکنم. من نیازی به نمایش خانه‌ و ماشین لوکس ندارم. ترجیح میدهم  مردم کشورم اندکی از آنچه دارم را دریافت کنند"

 

کمک ماهانه ٥٠٠ هزار یورویى

بعد از بزرگ شدن این تصویر و مشخص شدن اینکه مانه موبایل شکسته اش رو عوض نکرده؛ مشخص شد که مانه سالانه ۵۰۰ هزار یورو به محل زادگاهش کمک کرده و مدرسه ساخته است.

 

هیچوقت تسلیم نشدم

"اگر هدفی دارید، نه تنها باید به شدت به آن باور داشته باشید بلکه باید از هر طریقی برای رسیدن به آن تلاش کنید. در روستا که بودم صبح زود بیدار می شدم و قبل از مدرسه برای دویدن می رفتم. می دانم موفقیت از طریق سختی کشیدن به دست می آید. هیچوقت تسلیم نشدم و هر روز می دویدم و این تبدیل به عادتم شد."

 

زندگى لاکچرى نمیخواهم

"دوست ندارم مثل رونالدو و مسی زندگی کنم. آنها را در فضای مجازی دنبال می کنم و این برایم بس است. زندگی آنها را دوست دارم اما این زندگی برای من ساخته نشده است."

 

از ساخت مدرسه تا ساخت بیمارستان

پدر مانه به خاطر نبود بیمارستان در روستا، و فقدان مراقبت های پزشکی لازم برای جانش را از دست داد. در سال 2021، مانه با بریدن روبان اولین بیمارستان در بامبالی، دو سال پس از کمک به ساخت مدرسه جدید در زادگاهش، این مشکل را برطرف کرد. هر دو پروژه بیش از 1 میلیون دلار هزینه داشتند. در حالی که مانه برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا در کشور خود و ساخت مسجد در بامبالی نیز کمک مالی کرد. او همچنین 300 پیراهن لیورپول را هنگامی که این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا 2018 رسید، به دهکده خود فرستاد و 50 هوادار سنگالی را برای نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا CAF در سال 2022 به کامرون برد.

" من ترجیح میدهم با دختری ازدواج کنم که اینستاگرام و توییتر نداشته باشد"!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها