|

دردسر برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ برای وزنه‌برداران

برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ به نظر نمی‌رسد اتفاق خوبی برای وزنه‌برداران باشد و آنها را با چالش های زیادی مواجه خواهد کرد.

دردسر برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ برای وزنه‌برداران

برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ به نظر نمی‌رسد اتفاق خوبی برای وزنه‌برداران باشد و آنها را با چالش های زیادی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۳ مسابقات گزینشی المپیک زیادی برگزار می شود بنابراین سال میلادی آینده برای وزنه برداران می تواند حیاتی باشد و تعویق بازی های آسیایی به نظر نمی رسد برای وزنه برداری ایران و دیگر کشورهای آسیایی اتفاق خوبی باشد.

 وزنه برداران برای المپیک پاریس باید در پنج گزینشی شرکت کنند که مسابقات از قهرمانی جهان ۲۰۲۲ آغاز و با جام جهانی ۲۰۲۴ به پایان می سد اما عمده مسابقات در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود. وزنه برداران نیز براساس رکوردی که ثبت می کنند در رنکینگ قرار می‌گیرند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره ها، گرند پری یک و دو جهان  و قهرمانی جهان ۲۰۲۳ برگزار می شود که حضور در قهرمانی جهان اجباری است و اگر ورزشکاران در این مسابقه وزنه نزنند المپیک پاریس را از دست می‌دهند.

 با توجه به اینکه چهار مسابقه در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود، اکنون اگر بازی های آسیایی هم برگزار شود، کار برای وزنه برداران سخت خواهد بود.چون آنها در سال ۲۰۲۳  حداقل در دو مسابقه گزینشی المپیک شرکت می کنند و بعد بخواهند در بازی های آسیایی هم وزنه بزنند شرایط بسیار سختی برایشان رقم می خورد به ویژه که مجبورند در مسابقات گزینشی  المپیک رکوردهایی بالایی ثبت کنند چون رکوردها جایگاه وزنه برداران را در رنکینگ تعیین می کنند و در هر وزن هم تنها ۱۰ نفر در کل جهان می توانند از طریق رنکینگ سهمیه المپیک بگیرند.

 

*اوزان بازی های آسیایی  و المپیک پاریس هم خوانی ندارند

‌دردسر دیگری که برگزاری بازی های آسیایی در سال ۲۰۲۳ برای وزنه برداران دارد این است که بازی ها قرار بود در هفت وزن المپیک توکیو(اوزان ۶۱، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم در بخش مردان  و ۴۹، ۵۵، ۵۹، ۶۴، ۷۶، ۸۷ و ۸۷+ در بخش زنان) برگزار شود و این در حالی است که اوزان المپیک پاریس ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم در بخش مردان  و ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و ۸۱+ کیلوگرم در بخش زنان است.  از این رو اگر بازی های آسیایی هم در همان هفت وزن المپیک توکیو باشد برخی وزنه برداران آسیایی که در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ مردان و ۷۱ و ۸۱ زنان دنبال کسب سهمیه هستند برای حضور در این رویداد از لحاظ وزنی به دردسر می افتند و کمیته برگزاری بازی های آسیایی باید در مورد  اوزان وزنه برداری بازنگری انجام دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها