|

آغاز نمونه‌گیری دوپینگ خارج از مسابقه در لیگ‌برتر

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از آغاز نمونه‌گیری دوپینگ خارج از مسابقه در لیگ‌برتر و لیگ یک فوتبال در سال جاری خبر داد.

آغاز نمونه‌گیری دوپینگ خارج از مسابقه در لیگ‌برتر

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) از آغاز نمونه‌گیری دوپینگ خارج از مسابقه در لیگ‌برتر و لیگ یک فوتبال در سال جاری خبر داد.

فرزاد شارکی، در رابطه با اخذ تست دوپینگ از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران در محل‌های خارج از مسابقات اعم از محل اسکان، ‌ محل تمرینات و اردوی تیم‌ها، اظهار کرد: با توجه به تغییر سیاست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مبنی بر انجام بیشتر تست‌های خارج از مسابقات، ایران نادو نیز در راستای حمایت از ورزش پاک و سیاست های وادا، نمونه گیری خارج از مسابقات را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس  با حضور سرزده افسران ایران نادو، بازیکنان دو تیم لیگ برتری شهر خودرو و صنعت نفت آبادان تست دوپینگ دادند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اشاره به اینکه در دوره مدیریت عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال مکاتبه‌ای را با این فدراسیون انجام دادیم تا از طریق سرپرست‌ تیم‌ها بتوانیم نمونه‌گیری دوپینگ را مدنظر قرار دهیم، گفت: متاسفانه پاسخی در این زمینه به ایران نادو داده نشد و از مسیر دیگری این مسئله را مدنظر قرار دادیم تا هماهنگی‌ لازم به منظور اخذ تست دوپینگ از بازیکنان تیم‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال انجام شود.

شارکی با بیان اینکه پیش از این به ایران نادو خرده گرفته می‌شد که تست‌های اخذ شده در رشته فوتبال صرفا به محل مسابقات خلاصه شده است، ‌ خاطرنشان کرد: به همین دلیل انجام تست‌های خارج از مسابقات در دستور کار قرار گرفته است و هفته به هفته در این راستا اقدام خواهیم کرد و در مورد لیگ‌های پایین‌تر نیز صرفا فینال مسابقات و رقابت‌های حساس مدنظر خواهد گرفت و در مورد فوتسال و ساحلی هم در طول سال اخذ دوپینگ انجام می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها