|

در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا؛

یک طلا و دو برنز در انتظار فرنگی‌کاران ایران

در پایان دور مقدماتی رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی آسیا، یک نماینده کشورمان راهی فینال شد و دو ملی پوش دیگر به دیدار رده‌بندی رفتند.

یک طلا و دو برنز در انتظار فرنگی‌کاران ایران

مسابقات پنج وزن رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شد که طبق برنامه، عصر امروز با برگزاری دیدارهای نهایی و مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد. در پایان دور مقدماتی پیکارهای امروز ناصر علیزاده به دیدار فینال راه یافت و ایمان محمدی و عارف حبیب اللهی راهی رده بندی شدند.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان در پایان دور مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به دیدار رده بندی راه یابد. حبیب اللهی در این دیدار به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی می‌رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره‌ای، وی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها