|

دروازه‌بان پرحاشیه پرسپولیس در آستانه خروج

حامد لک که یکی از ستون‌های اصلی موفقیت این تیم در لیگ برتر بیستم و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا بود در فصل جاری به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

دروازه‌بان پرحاشیه پرسپولیس در آستانه خروج

دروازه‌بانی که می‌توانست با درخشش در پرسپولیس یکی از مسافران جام جهانی باشد با حاشیه‌هایی که ایجاد کرد نه تنها به این مهم امیدوار نیست بلکه جایگاهش در جمع سرخ‌ها را هم از دست داد.

به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل هوادار به تساوی بدون گل رسید که احمد گوهری عملکردی قابل قبول در چارچوب دروازه پرسپولیس داشت. او توانست برای نخستین بار در پرسپولیس کلین شیت کند تا در روزهایی که حامد لک به دلیل بی انضباطی حق حضور در تمرینات گروهی را ندارد کمتر هواداری فکر بازگشت او را به میدان مسابقه کند.

قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر فوتبال در حالی برای تکرار عکس‌های قهرمانی با جام با چالش جدی روبرو شده است که سرخ‌ها فرمول همیشگی خود را فراموش کردند؛ فرمولی با شاه کلید «کلین شیت».

حامد لک که یکی از ستون‌های اصلی موفقیت این تیم در لیگ برتر بیستم و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا بود در فصل جاری به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

 

شروع بحران با شب جشن قهرمانی

لک که تمام حاشیه‌های گذشته خود را کنار گذاشته بود در آخرین دیدار از فصل گذشته نقطه عطفی برای شروع توانایی‌هایش در ایجاد حاشیه بود. او در شبی که پرسپولیس با برد پیکان به پنجمین قهرمانی رسید مقابل فریادهای کریم باقری برای حفظ آرامش خود در زمین مسابقه سکوت نکرد تا جواب یکی از بزرگان نیمکت تیم را بدهد. همین رفتار دروازه‌بان اول پرسپولیس کافی بود تا دستیار جنتلمن یحیی گل محمدی در جشن قهرمانی شرکت نکند.

 

برخورد اول، آخری نبود

یحیی پس از این اتفاق بلافاصله عذر حامد لک را خواست و به او و مدیر برنامه‌هایش اعلام کرد تا زمانی که عذرخواهی رسمی از باقری نکند و نظر مربی تیم را جلب نکند حق بازگشت به تمرینات پرسپولیس را ندارد. حامد لک نیز پس از این موضوع ضمن عذرخواهی از کریم باقری به گل محمدی قول داد دیگر حاشیه ایجاد نکند.

 

فصل فراموشی تور بسته

لک با شروع فصل جدید فراموشی در ثبت کلین شیت گرفت. او که یکی از گزینه‌های حضور در اردوهای تیم ملی ایران شده بود به قدری عملکرد بدی در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر داشت که سرمربی پرسپولیس مجبور به نیمکت نشینی او و استفاده از بوژیدار رادوشوویچ در ترکیب تیم شد. با این حال لک پس از چند هفته غیبت بار دیگر به قفس توری سرخ‌ها بازگشت اما باز هم چندان مطمئن نبود تا با رفتن ناگهانی رادو از پرسپولیس، تصمیم به جذب دروازه‌بان در نیم فصل زمستانی رقابت‌ها گرفته شود.

 

نامطمئن بهتر از پر حاشیه

ادامه روند نزولی حامد لک در دروازه پرسپولیس باعث شد تا احمد گوهری خیلی زود جای او را بگیرد تا این بار نه تنها لک به طور کامل نیمکت نشین شود بلکه دربی ۹۸ پایتخت مقابل آبی‌پوشان را نیز از دست بدهد و مقابل هوادار نیز شانس بازگشت به قفس توری را از دست بدهد. لک که در ابتدا از آمدن گوهری به پرسپولیس استقبال کرده بود با گذشت زمان و ادامه اشتباهات فردی خود نه تنها نسبت به حضور گوهری موضع گرفت بلکه در تمرینات نیز به قدری ضعیف شد که یحیی فعلاً قید ادامه حضور او را زده است.

 

قدر نشناس پر حاشیه!

گل محمدی در حالی قید حامد لک را به دلیل بی انضباطی‌های متوالی زد که در قبال شایعات فراوان تصمیم گرفت اسم او را در لیست تمدیدی های زودتر از موعد قرار دهد تا رضا درویش در نخستین روزهای کاری خود اقدام به تمدید قرارداد او کند اما این موضوع نیز روی عملکرد او افاقه نکرد تا لک در سراشیبی تند سقوط به کار خود ادامه دهد.

 

خداحافظی زودهنگام با بازگشت بیرانوند؟

لک پس از اشتباهات تکراری فردی در دیدار تدارکاتی پرسپولیس مقابل تیم امید مورد مواخذه یحیی گل محمدی قرار گرفت اما رفتار غیر قابل قبول او در پاسخ به انتقادات سرمربی تیم باعث اخراج از تمرینات تا اطلاع ثانوی شد.

لک در روزهایی که می‌توانست خودش را نه تنها در پرسپولیس همیشگی کند بلکه در سال جاری به حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز امیدوار شود اما دروازه‌بان پر حاشیه چنان چاهی برای خود کنده است که برای خروج از آن دیگر کاری از کسی بر نمی‌آید.

شایعات درباره جدایی لک از پرسپولیس در پایان فصل در حالی بیشتر از همیشه به گوش می‌رسد که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران نشانه‌هایی از تمایل خود برای بازگشت به فوتبال کشور پس از عملکرد نا مطلوب در بوآویشتا پرتغال را داده است و بدش نمی‌آید با بازگشت به پرسپولیس بار دیگر تبدیل به شماره یک این تیم شده و در جام جهانی هم همچنان درون دروازه قرار بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها