حذف قهرمان آسیا از جام جهانی
تیم ملی قطر در دومین دوره حضور خود با شکست مقابل بوسنی از جام جهانی حذف شد.
به گزارش گروه رسانهای شرق،
تیم ملی فوتبال قطر در آخرین بازی مرحله اول جام جهانی در گروه B در حالی مقابل بوسنی و هرزگوین قرار گرفت که در صورت پیروزی در این مسابقه شانس صعود به مرحله بعدی را داشت. قطر که با تساوی مقابل سوئیس شگفتی بزرگ را در این گروه رقم زده و البته در بازی دوم با نتیجه شش بر صفر برابر کانادا شکست خورده بود، در دیدار مقابل بوسنی هم شروع خوبی نداشت و خیلی زود با دو گل مجازات شد.
اگرچه قطریها در ادامه یک گل زدند و تا آخرین دقایق هم امیدوار به بازگشت بودند اما در نهایت با دریافت یک گل دیگر و نتیجه 3-1 بازنده شدند. به این ترتیب کار قطر در این دوره جام جهانی با یک امتیاز به پایان رسید و این تیم در قعر جدول رده بندی گروه خود قرار گرفت. البته قطر در این دوره توانست یک امتیاز کسب کند و برخلاف دوره قبل، دست خالی جام جهانی را ترک نکرد تا با هدایت خولن لوپتگی حداقلی را در این جام به دست آورده باشد.
قطر بعد از اردن، دومین تیم آسیایی حذف شده از جام جهانی است که البته با شکست در هفته پایانی اوضاع را برای ایران هم پیچیده کرد چرا که در حال حاضر بوسنی با 4 امتیاز در جدول تیمهای سوم موقعیت بهتری را نسبت به ایران خواهد داشت و تیم ملی حتی با نتیجه تساوی برابر مصر هم نمیتواند از بوسنی بالاتر بایستد.
تیم ملی قطر با حذف از این رقابتها، حالا تمرکز خود را روی جام ملتهای آسیا معطوف خواهد کرد. جایی که این تیم تلاش خواهد کرد تا با کسب قهرمانی، به اولین تیم بعد از ایران تبدیل شود که سه بار متوالی قهرمانی آسیا را به دست میآورد.