|

هاجر دباغی: لژیونر شدن به هر قیمتی در شان من نیست

پدیده تیم ملی فوتبال زنان ایران تاکید دارد که در فوتبال ایران فقط برای سپاهان به میدان خواهد رفت.

هاجر دباغی: لژیونر شدن به هر قیمتی در شان من نیست

پدیده تیم ملی فوتبال زنان ایران تاکید دارد که در فوتبال ایران فقط برای سپاهان به میدان خواهد رفت.

هاجر دباغی یکی از بازیکنان تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال زنان به شمار می‌رود که در روزهای گذشته مورد تمجید و تعریف AFC قرار گرفته است؛ دباغی پیش از شروع جام ملت‌ها به عنوان پدیده فوتبال زنان ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تمجید شده بود و سپس بعد از حذف ایران از گردونه بازی‌ها، مجدداً AFC در پیامی جداگانه او را یک استعداد برای آینده فوتبال آسیا دانست.

این ستاره جوان و 22 ساله که در تیم فوتبال سپاهان هم درخشیده و فعلاً خانم گل لیگ فوتبال زنان است، در آستانه ثبت 100 گل باشگاهی قرار دارد و امیدوار است به‌زودی بتواند این رکورد را به نام خود در افتخار فردی‌اش ثبت کند و به دنبال کسب عنوان خانم گلی لیگ برتر نیز بوده است.

به بهانه درخشش هاجر دباغی در تیم ملی و سپاهان به سراغ او رفتیم و گپ و گفتی را با این ستاره جوان فوتبال زنان داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

* در فوتبال زنان برخلاف مردان، تیم‌های آسیایی قوی‌تر از اروپایی‌ها هستند

جام ملت‌ها تجربه خوبی بود، اگر آمار را نگاه کنید، چین که الان یکی از قدرت‌هاست، در اولین دوره حضورش در این تورنمنت حذف شده است؛ حتی تایلند هم که رکورددار حضور در جام ملت‌هاست، امروز 7 گل دریافت کرده و همه این‌ها به تجارب بر می‌گردد. امیدواریم که روز به روز به تیم ملی ما بیشتر اهمیت داده شود و تن ما به تن بزرگان فوتبال بخورد و بحثی هم در این‌باره هست که در فوتبال زنان، فوتبال آسیا خیلی قوی بوده، برخلاف فوتبال آقایان که فوتبال اروپا از فوتبال آسیا قوی‌تر است.

* می‌توانستیم بهتر باشیم اما بد هم نبودیم

درباره عملکرد خودم و تیم، بهتر می‌توانستیم باشیم اما بد هم عمل نکردیم؛ خودِ من بازی اول و سوم از خودم راضی بودم، حالا بازی دوم نه زیاد ولی تا جایی که شد در اختیار تیم بودم و همه تلاش خودم را کردم.

* هر جا به من فرصت رسید، بهترین عملکرد را داشتم

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم قبل و هم بعد از جام ملت‌ها از من تعریف کرد؛ حس خوبی بود، همان‌طور هم که AFC نوشته بود من از تیم‌های پایه آغاز کردم و گل‌های زیادی را در این چند وقت زدم و هر جا فرصت نصیب شده، بهترین عملکرد را داشته‌ام و فکر می‌کنم تمامی رده‌ها فیکس بازی کرده‌ام و امیدوارم که برای تیم ملی کشورم بتوانم بیشتر گل بزنم و دل مردم را شاد کنم.

* یکدلی، بزرگ‌ترین دستاورد حضور مریم ایراندوست در تیم ملی بود

بزرگ‌ترین کاری که مریم ایراندوست انجام داده این بود که تیم ملی را یکدل کردند؛ همدلی که بین این تیم بود، هیچ‌وقت خود من ندیده بودم؛ رده‌های پایه با بزرگسال خیلی فرق دارد و همدلی بسیار مهم است و ایشان این کار را به نحو احسنت انجام دادند. خارج از مباحث فنی این صحبت را انجام دادم و بزرگ‌ترین نظری که راجع به خانم ایراندوست دارم این است.

* به افتخارات فردی فکر نمی‌کنم اما ...

در حال حاضر در اردوی سپاهان هستم، در چند وقت گذشته لیگ‌مان به واسطه بازی‌های ملی پر فراز و نشیب بوده است و بازی‌ها کنسل شده است؛ به عنوان فردی فکر نمی‌کنم اما وظیفه من گل زدن برای باشگاهم است. امیدوارم که این روند را بتوانم تا پایان فصل حفظ کنم.

* امیدوارم لیگ را با پیروزی در دربی دوباره آغاز کنیم

سپاهان به یکسری مشکلاتی برخورد کرد اما آقای ساکت مدیر توانمندی هستند و همه‌جوره پشت تیم ما بودند و مشکلات را حل کردند؛ امیدوارم این هفته که دربی اصفهان را داریم، بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و شروع لیگ را بعد از بازی‌های ملی با بردی دلچسب آغاز کنیم.

* امیدوارم به رویاهایم در اروپا دست پیدا کنم

درباره لژیونر شدن به هر قیمتی در خور من نیست و من سپاهان را قلبی دوست دارم و اگر بخواهم از این تیم جدا شوم، داخل ایران بعید می‌دانم برای تیم دیگری بازی کنم اما اگر بخواهم لژیونر شوم، تیم باید یکسری شرایطی داشته باشد که از جایی که قلبم برای آن می‌تپد، بتوانم دل بکنم و فعلا این شرایط نبوده است؛ امیدوارم این اتفاق برایم رخ بدهد و به رویاهایم در اروپا دست پیدا کنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها