|

وفایی: نفر اول رنکینگ دنیا می‌شوم

شاید باور شکست دادن غولهای بزرگ اسنوکر دنیا، برای خیلی ها سخت باشد، اما حسین وفایی، از وقتی به جمع حرفه ای ها اضافه شده، به بزرگان هم رحم نکرده، حتی مارک سلبی اسنوکر باز شماره یک دنیا و سالیوان شناسنامه اسنوکر جهان.

وفایی: نفر اول رنکینگ دنیا می‌شوم

به گزارش خبرآنلاین، حسین وفایی، بعداز تحقق رویایش با شکست مارک سلبی نفر اول و سالیوان شناسنامه اسنوکر دنیا ، حالا همه فکر و ذکرش، تصاحب صدر رنکینگ جهانی است و بس.

شاید باور شکست دادن غولهای بزرگ اسنوکر دنیا، برای خیلی ها سخت باشد، اما حسین وفایی، از وقتی به جمع حرفه ای ها اضافه شده، به بزرگان هم رحم نکرده، حتی مارک سلبی اسنوکر باز شماره یک دنیا و سالیوان شناسنامه اسنوکر جهان. آرزویی که تنها برای حسین نبوده و نیست. بلکه رویایی است که همه اسنوکر بازان حرفه ای دنیا با آن زندگی می کنند. خیلی زود رویای اسنوکر باز حرفه ای ایران رنگ واقعیت گرفت. هرچند کار راحتی نبود، اما از پس آن به خوبی برآمد و شیرینی این دو برد همه سختی هایش را شست و برد. او شک ندارد، 3، 4 سال دیگر اسم حسین وفایی به صدر جدول رده بندی اسنوکر دنیا سنجاق می شود و تیتر خبرها.

حسین وفایی، پیروزی بزرگ مقابل سالیوان را مزد زحماتش می داند و گفت:«همه می دانند سالیوان شناسنامه اسنوکر جهان است، بازی مقابل او خیلی سخت است و در عین حال بازی مقابل او و شکستش آرزوی هر اسنوکر باز دنیا است . هرکسی پایش به تور حرفه ای باز می شود به شکست سالیوان فکر می کند. من یک ماه قبل از بازی با او می دانستم که حریفم سالیوان است . فرصت تمرین داشتم تا برای این بازی آماده شوم تا بتوانم برنده بازی باشم. خدار ا شکر این اتفاق افتاد و چه پیروزی قشنگی بود. واقعا مزد زحماتم را گرفتم. خدا را شکر می کنم که برنده بازی بودم.»
اسنوکرباز حرفه ای ایران، ضربه نهایی که توپ مشکی را در بازی مقابل مارک سلبی تبدیل به امتیاز کرد، را ناب ترین لحظه زندگی اش می داند و گفت:« مارک سلبی نفر اول رنکینگ دنیا است. بازی و پیروزی مقابل او کار آسانی نبود، آن هم جلوی چشم تعداد زیادی تماشاچی. خدا را شکر که بهترین بازی ام را رو کردم و ایرانی هایی که بازی ام را تماشا می کردند لذت بردند. آن لحظه که ضربه نهایی را زدم ،ناب ترین حس زندگی ام بود. من و سلبی سر توپ مشکی رقابت داشتیم و برای پیروزی به معنای واقعی می جنگیدیم که آخر هم من او را شکست دادم . در واقع این بازی، بهترین بازی من در تور حرفه ای ها بود. »

او نمی تواند ازبین دو بازی اش مقابل سالیوان و سلبی، جذاب ترین بازی را انتخاب کند و گفت:« اصلا نمی شود گفت، هر دو بازی برایم جذاب بود، خودم واقعا از این دو بازی لذت بردم . اصلا نمی توانم از بین آنها یک بازی را انتخاب کنم.»

اسنوکر باز حرفه ای امیدوار است رنکینگش تا قبل از پایان فصل بهتر شود و گفت:« رنکینگم اوائل سال به دلیل اینکه cut up کمی پایین آمد، در رنکینگ هر سال cut up انجام می شود . چرا که مسابقه چین برگزار نشد و امتیازاتم در مسابقات چین حذف شد و به همین دلیل خیلی تاثیر گذار بود و رنکینگم پایین آمد. اما خدا را شکر در این مسابقات جبران کردم و سال آینده میلادی و قبل از پایان فصل رنکینگم بهتر می شود و جایگاه بهتری تا رده 46 پیدا می کنم.»

حسین وفایی حالا مثل تیمو بول آلمانی ، چوبی به نامش تولید می شود که با استقبال زیادی هم مواجه شده است که خودش ازآن راضی است و گفت:« خدا را شکر از برند چوب من استقبال خوبی شده است و مردم هم از لحاظ کیفیت و قیمت خیلی راضی هستند.»

او به موفقیتش در اسنوکر حرفه ای دنیا خیلی ایمان دارد، به حدی که گفت:« شک نکنید من 3 تا 4 سال دیگر به رنکینگ یک دنیا نزدیک می شوم. این رویا صد در صد واقعی می شود. البته 3،4 سال پیش بینی خودم است و ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.»

اسنوکر باز ایرانی معتقد است اگر امکانات بیشتری داشت، وضعیتش فرق می کرد. او گفت :«امکانات من با بقیه رقبا اصلا قابل مقایسه نیست، اصلا . پیروزیهایی که من به دست می آورم ، تنها نتیجه تلاش زیادم است و بس. اگر من درصد کمی از امکاناتی که بقیه اسنوکربازان دنیا دارند را داشتم شک نکنید خیلی جلوتر از حالا بودم. امیدوارم روزی برسد که مردم بفهمند من چیکار کردم.»

وفایی خوشحال است درخشش در رقابتهای حرفه ای های دنیا نگاه ها را متوجه اسنوکر کرده و گفت:« اسنوکر ورزش فوق العاده سخت ، فکری و خاص است و دوست داشتنی است . باعث افتخار است که با پیروزهایم علاقمندان زیادی را به آن جذب کنم .»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها