|

دو تخلف در بازی فولاد و پیکان و اهمال داور مسابقه

در جریان مسابقه دو تیم فولاد خوزستان و پیکان تهران دو تخلف برای تغییر ابعاد زمین رخ داد و تیم داوری هم در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

دو تخلف در بازی فولاد و پیکان و اهمال داور مسابقه

به گزارش فارس، با وجود گذشت 20 سال از لیگ برتر اکنون شاهدیم که در مورد ابعاد زمین مسابقه این رقابت‌ها نیز بحث و گفت و گو می‌شود!

مباحث مربوط به ابعاد زمین مسابقه بعد از آن رخ داد که باشگاه فولاد خوزستان سرخود تصمیم به تغییر اندازه زمین بازی گرفت.

علیرضا یزدانی رئیس کمیته داوران سابق هیات فوتبال تهران که خودش سال‌ها سابقه کار در امور اجرایی را دارد در این مورد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: در بحث اندازه‌های زمین فوتبال یک اندازه مربوط به ابعاد بین‌المللی است و دیگری اندازه‌های ملی که معمولا کوچک‌تر از ابعاد بین‌المللی آن است. در آئین‌نامه مسابقات لیگ برتر اندازه ابعاد زمین درج نشده است اما اعلام شده که مسابقات در زمین‌هایی با ابعاد بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: ابعاد استاندارد بین‌المللی زمین فوتبال عرض از 64 متر تا حداکثر 75 متر است و طول زمین نیز از 100 متر تا حداکثر 120 متر تعریف شده است. ما در هیات فوتبال استان تهران هم در مورد ابعاد زمین مسابقات به باشگاه‌ها اعلام می‌شود که ابعاد زمین عرض و طول حداقل و حداکثری‌ آن چقدر باید باشد.

رئیس سابق کمیته داوران هیات فوتبال استان تهران با اشاره به اقدام باشگاه فولاد در تغییر ابعاد زمین قبل از مسابقه با پیکان اظهار داشت: در این مساله دو تخلف رخ داده است اول اینکه آنها قبل از انجام این اقدام باید مساله را به سازمان لیگ فوتبال ایران گزارش می دادند یا حداقل دو روز زودتر به مدیر برگزاری مسابقه که همان حسین شمس است اطلاع داده می شد. دومین تخلفی که رخ داده این است که ابعاد زمین هم به طور دقیق جابه جا نشده بود و عرض زمین در یک طرف دروازه از عرض زمین در طرف دیگر دروازه دو متر بیشتر بوده است که این عمل غیرقانونی است. دو طرف زمین از تیر دروازه‌ها باید یک اندازه داشته باشند.

یزدانی تصریح کرد: البته تیم داوری مسابقه هم دچار اهمال کاری و کوتاهی شده است زیرا یک نماینده از تیم داوری باید در شب قبل از مسابقه یا صبح روز بازی باید زمین را کنترل کند اما در لیگ برتر ما اکنون فقط دو ساعت زودتر داوران زمین را بازدید می‌کنند. از سویی دیگر عوامل اجرایی هیات‌های فوتبال در شهرستان‌ها از صبح زمین مسابقه را باید در اختیار بگیرند تا اقدام‌های لازم را انجام بدهند حتی ضد عفونی کردن رختکن‌ها و ... باید در صبح روز مسابقه انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها