|

رکوردشکنی المپیک لندن با ۳۳ وزنه بردار دوپینگی

کمیته بین المللی المپیک تعداد نفراتی که در هر المپیک تست دوپینگشان در بررسی مجدد نمونه ها مثبت شده را اعلام کرد.

رکوردشکنی المپیک لندن با ۳۳ وزنه بردار دوپینگی

به گزارش ایسنا، کمیته بین المللی المپیک لیستی از وزنه بردارانی ارائه کرد که تست دوپینگ آنها از در بررسی مجدد نمونه ها مثبت شده بود. در این لیست بررسی نمونه ها در سه المپیک ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ انجام گرفته است.

المپیک لندن با داشتن ۳۳ نمونه مثبت رکورد زد و البته نکته قابل توجه این است که در این لیست نام هیچ وزنه برداری از ایران وجود ندارد که اتفاق بسیار خوبی برای ورزش ایران محسوب می شود.

* المپیک ۲۰۱۲ لندن ( ۳۳ تست مثبت ) -ایرول بیلگین از ترکیه -مته بینای از ترکیه -اندری کارینا از آلبانی -یوهنی ژارناسیم از بلاروس -انتیگام زایروف از آذرابایجان -ناتالیا زابولوتنایا از روسیه مدال نقره گرفت. -نورایر واردانیان از ارمنستان -الماس یوتیشف از قزاقستان -استولانا زاروکایف از روسیه مدال نقر گرفت. -رائولی سیرکیدزه از گرجستان -الکسی توروختی از اوکراین مدال طلا گرفت. -سیبل سیمسیک از ترکیه -مارینا شکرمانکووا از بلاروس مدال برنز گرفت. -زینا سازاناویست از بلاروس -اسویتلانا پودوبیدووا از قزاقستان مدال طلاگرفت. -روسلان نورالدینوف از ازبکستان -میکالای نویکایو از بلاروس -مایا مانیزا از قزاقستان مدال طلاگرفت. -ارینا کولیشا از بلاروس مدال برنز گرفت. -بویانکا کزتاوا از آذربایجان -هریپسیمخورشیدیان از ارمنستان مدال برنز گرفت. -یولیا کالینا از اوکراین مدال برنز کسب کرد. -الکساندر ایوانف از روسیه مدال نقره کسب کرد. -کریستینا ائوو از مولداوی مدال برنز گرفت. -ایلیا ایلین از قطاقستان دارنده مدال طلاگرفت. -والنتین هریستوف از آذربایجان مدال برنز گرفت. -آندری دمانوف از روسیه -ملینه دالیوژان از ارمنستان -فلورین کروتورو از رومانی -آناتولی کریکو از مولداوی مدال برنز کسب کرد. -زولفیا چنشانلو از قزاقستان مدال طلاگرفت. -آپتی آیوکادوف از روسیه مدال طلا گرفت. -مراد آکایوف از روسیه

* المپیک ۲۰۰۸ پکن ( ۲۵ تست مثبت ) -سیبل اوزکان از ترکیه مدال نقره گرفت. -تایلان از ترکیه -خورشیدیان از ارمنستان -الکساندرو دودگلو ازمولداوی -اوستیخینا از روسیه مدال برنز گرفت. -تیگران مارتیروسیان از ارمنستان مدال برنز گرفت. -مارینا شاینووا از روسیه مدال نقره گرفت. -اینتیگام زایروف از آذربایجان -سردار حسنوف از آذربایجان -کروبکا از اوکراین مدال نقره گرفت. -نوویکاوا از بلاروس مدال برنز گرفت. -آندری ریباکو از بلاروس مدال نقره گرفت. -آکایوف از روسیه مدال برنز گرفت. -ناتالی داویدووا از اوکراین کدال برنز گرفت. -ماریا گرابووسکایا از قزاقستان مدال برنز گرفت. -ارینا کولیشا از بلاروس -دمیتری لپیکوف از روسیه مدال برنز گرفت. -مایا مانیزا از قزاقستان -نکراسووا از قزاقستان مدال نقره گرفت. -پاشایوف از آذربایجان -ولادیمیر سیدوف از قزاقستان -ایلیا ایلین از قزاقستان مدال طلا گرفت. -کائو لی از چین مدال طلا گرفت. -ژی ژیا چن از چین مدال طلا گرفت. -چون هونگ لیو از چین مدال طلا گرفت.

* المپیک ۲۰۰۴ آتن ( یک تست مثبت ) -اولگ پریپتچینوف از روسیه مدال برنز گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها