|

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

بیماران مبتلا به اس ام ای از مزایای صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج بهره مند هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیماران مبتلا به اس ام ای از مزایای بیماری های خاص و صندوق صعب العلاج بهره مند هستند.

بیماران مبتلا به اس ام ای از مزایای صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج بهره مند هستند

به گزارش شرق،  فریبرز نیاستی در تشریح این مطلب،‌ افزود: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می گردند.

وی تصریح کرد: در خصوص پوشش دارویی این بیماران بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت فارغ از نوع بیمه پایه ، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می گردند .

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود : بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری

  SMA TYPE2, SMA TYPE1 ، SMA TYPE3از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

دکتر نیاستی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند گردند.

 لذا هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش ، مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها