|

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

آب شرب همدان از نظر کیفیت مشکلی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:فروشندگان آب در سطح شهر همدان مورد تایید ما نیستند و آب را از منابع نامشخص و غیر بهداشتی، حمل و به مردم می‌فروشند.

آب شرب همدان از نظر کیفیت مشکلی ندارد

به گزارش شرق، فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در مراسم بازدید خبرنگاران از مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شهر همدان با بیان اینکه آب شرب شهر همدان مشکلی از نظر کیفیت ندارد، توضیح داد: در بالادست سد اکباتان، کانی‌های گرانیتی وجود دارند که قابلیت حل در آب را ندارند همچنین ماسه‌های گرانیتی باعث تصفیه آب می‌شود و ناخالصی را می‌گیرد به همین دلیل کیفیت آب آن بسیار مناسب است و طعم بسیار خوب و گوارا دارد اما حوزه آبریز سد تالوار بسیار بزرگتر بوده و طبیعی است که املاحی داشته باشد اما وقتی این آب وارد تصفیه‌خانه می‌شود به حد استاندارد می‌رسد. نمی‌توان انتظار داشت تا آبی که از ۱۴۰ کیلومتر دورتر می‌آید، طعم مشابهی با سد اکباتان همدان داشته باشد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه عده‌ای از این فضا سواستفاده کردند، گفت: برخی دستگاه تصفیه آب خریداری کردند و آب را به مردم می‌فروشند. هر متر مکعب آب توزیع شده توسط ما هزار تومان برای مردم هزینه دارد اما این افراد، آب را هر متر مکعب ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشند همچنین آب را از منابع نامشخص حمل و به مردم می‌فروشند.

وی تصریح کرد: این روش فقط سختی آب را کم کرده و مردم فکر می‌کنند آب سبک‌تر است اما منبع آب آن‌ها مشکل دارد و از نظر بهداشتی مورد تایید نیست از طرفی روش حمل، نامشخص و غیر بهداشتی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها