|

معاون بازرسی اداره کل صمت استان همدان خبر داد:

تشکیل و ارسال سه هزار پرونده تخلف صنفی توسط بازرسان صمت به تعزیرات حکومتی

معاون بازرسی صنعت معدن و تجارت استان همدان از تشکیل سه هزار پرونده تخلف صنفی توسط بازرسان صمت در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: این پرونده ها به تعزیرات ارجاع شده و از مهم‌ترین موارد تخلفات ثبت شده توسط بازرسان صمت، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است.

تشکیل و ارسال سه هزار پرونده تخلف صنفی توسط بازرسان صمت به تعزیرات حکومتی

به گزارش‌ شرق، معاون بازرسی صنعت معدن و تجارت استان همدان از تشکیل سه هزار پرونده تخلف صنفی توسط بازرسان صمت در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: این پرونده ها به تعزیرات ارجاع شده و از مهم‌ترین موارد تخلفات ثبت شده توسط بازرسان صمت، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است. 

بیدآبادی گفت: بیش از 90 درصد تماس‌ها با 124 شکایات مردمی از مواردی است که نظارت آن با جهاد‌ کشاورزی است، گفت: آرد‌ و نان در صدر گزارشات تخلفی گزارش شده توسط مردم قرار دارد. 

وی افزود: سامانه 124 تلفن گویا برای دریافت گزارشات مردمی در تمام زمینه‌ها است که درصد بالایی از این تماس‌ها مربوط به عرضه کالاهای اساسی در سطح بازار و نظارت بر آن بر‌عهده جهاد‌ کشاورزی است. 

به گفته این مسئول از ابتدای سال تا پایان آبان‌ ماه سال‌جاری 52 هزار و 100 مورد بازرسی توسط واحد بازرسی سازمان صمت صورت پذیرفته که 47 درصد آن مربوط به شهرستان همدان است. 

بیدآبادی با اشاره به فعالیت 85 هزار واحد صنفی در استان همدان خاطرنشان کرد: بیش از 42 درصد این واحد‌ها در شهرستان همدان قرار دارند که حدود 24 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب می‌شود. 

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآوری کرد: 50 اتحادیه مختلف در شهر همدان فعالیت دارند که واحدهای صنفی در قالب این اتحادیه ها ساماندهی شده و فعالیت می کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها