|

شهردار همدان:

دانشگاهها باید با مسایل و واقعیت های مدیریت شهری آشنا شوند تا بتوانند خروجی مناسب داشته باشند

شهردار همدان گفت: همایش مدیریت شهری و دانشگاه اثر گذار با حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر همدان ، شهردار و برخی از مدیران شهری و کارشناسان و شهرداری های استان در محل تالار قرآن همدان برگزار شد.

دانشگاهها باید با مسایل و واقعیت های مدیریت شهری آشنا شوند تا بتوانند خروجی مناسب داشته باشند

به گزارش شرق، سید مسعود حسینی برگزاری این همایش توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان را مهم دانست و تصریح کرد: واقعیت این است به دلیل درگیری اجرایی بالایی که شهرداری ها دارند، مدیران شهری آنچنان که باید فراغت بال مناسبی برای ورود به حوزه اندیشه ای ندارند و لازم است در حوزه اندیشه‌ای، مناسبات علمی خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم. 

وی با تاکید بر مسئله یابی توسط دانشگاهها افزود: شهرداری همدان از سالهای قبل اقدامات خوبی را در راستای سیاستگذاری ها و تصمیم‌گیری ها برای افزایش هماهنگی‌ها و کاهش هزینه‌ها بر مبنای رویکردهای علمی انجام داده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری خواستار تقویت مناسبات علمی بین شهرداری همدان و دانشگاه ها شد و عنوان کرد: خوشبختانه در موضوعات مختلف عمرانی ، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی و چشم انداز بیست ساله شهر همدان اقدامات خوبی توسط دانشگاه بوعلی سینا انجام شده و تلاش داریم از علم دانشمندان سطح شهر و سایر مراکز علمی بهره بگیریم که قطعا منشأ خیر برای شهر و شهروندان خواهد بود. 

حسینی در ادامه بر تغییر نگرش نسبت به شهرداری‌ها در سطح کلان تاکید و اظهار داشت : متاسفانه جایگاه شهرداری ها در برنامه هفتم توسعه تضعیف شده است و متولی خاصی ندارد در حالی که می‌توان از توان و ظرفیت شهرداری ها برای افزایش رضایتمندی و اعتماد آفرینی بهره گرفت.

شهردار همدان افزود: دانشگاهها باید با چالش ها، مشکلات و گره‌های موجود در شهرداری ها آشنا شوند در غیر اینصورت نتیجه مناسب حاصل نخواهد شد.

حسینی به نوع تصمیم‌گیری در شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: نوع تصمیم گیری حاکم بر شهرداری ها بین خردگرایی محدود و آنارشیسم سازمان یافته است و این موضوع موجب ایجاد مشکلات مختلف و ناهماهنگی در مدیریت شهری شده است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه دانشگاهها به شهرداری ها آرمان گرایانه است گفت: دانشگاهها و مراکز علمی باید با واقعیت‌ها و مشکلات شهرداری‌ها به ویژه مباحث مالی و ایجاد درآمدهای پایدار آشنا شوند و آن را مورد توجه قرار دهند. ‌

سید مسعود حسینی خواستار توجه هر چه بیشتر به تعامل مدیریت شهری و دانشگاهها شد و افزود: حاکمیت علمی موجب پرهیز از سلیقه گرایی مدیران می‌شود و باید این نگاه تقویت شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها