|

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:

مرگ ۸ همدانی بر اثر برق‌گرفتگی تا پایان مرداد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:هشت نفر در استان همدان بر اثر برق‌گرفتگی طی پنج ماهه امسال جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل هفت نفر بوده است.

مرگ ۸ همدانی بر اثر برق‌گرفتگی تا پایان مرداد

به گزارش شرق، آرتین کمالی اظهار کرد: روز گذشته فردی در استخر پرورش ماهی شهرستان نهاوند بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی عنوان کرد: طبق اظهارات شهود فرد مذکور داخل استخر پرورش ماهی مشغول به کار بوده که به علت نقص فنی دستگاه اکسیژن‌ساز و اتصالی سیم بدون عایق دچار برق‌گرفتگی می‌شود و در دم جان خود را از دست می‌دهد.

کمالی بیان کرد: در ماه‌های گذشته نیز افرادی بر اثر بی‌احتیاطی و عایق نبودن سیم برق دچار برق‌گرفتگی و فوت شده‌اند.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشتر برق‌گرفتگی‌ها به علت ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق‌گرفتگی و بی‌توجهی به اصل کلی برق‌گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین است.

کمالی تصریح کرد: برق‌گرفتگی زمانی ایجاد می‌شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد. برق‌گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود. عواملی چون جریان متناوب و رطوبت البسه ممکن است سبب تشدید علائم برق‌گرفتگی شود.

مدیر کل پزشکی قانونی تاکید کرد: در کالبدگشایی علائم واضح و قطعی برق‌گرفتگی به ندرت مشاهده می‌شود و شاید تنها علامت کمک‌کننده وجود مارک الکتریک باشد که در واقع سوختگی خفیفی است که در محل تماس با منبع جریان الکتریسته قابل رؤیت است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها