|

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان:

تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان بر تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر تاکید کرد و گفت: اجرای موفق امور فرهنگی نیازمند نقشه راه است تا بتوانیم عملکرد را بر اساس آن ارائه دهیم.

تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر

به گزارش شرق، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر ضمن تشکر از همکاری هیئت‌ها و مردم در برپایی تکایا و عزاداری امام حسین (ع) گفت: طی نامه‌ای از شهردار همدان خواسته‌ایم که در راستای ایجاد هماهنگی اقدامات خود برای سیما و منظر شهری برای سوگواری ایام محرم گزارشی به شورا ارائه دهد و  تاکنون این گزارش به شورا ارائه نشده است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در حوزه گردشگری اخیراً اقدامات موفق و خوبی در حال انجام است؛ اظهار داشت: در این زمینه شهرداری با قوت و جدیت وارد شده و به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کند که خروجی واحدی از آن حاصل شده که دلیل آن انجام اقدامات به صورت واحد و منسجم است.

وی اضافه کرد: لازم است در ساماندهی سیما و منظر شهری هم بخش واحدی تشکیل شود تا خروجی و نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: حدود ۲۷ دستگاه اجرایی متولی امور فرهنگی هستند که به دلیل نداشتن سیستم واحد و عدم هماهنگی با هم عملکرد آنها خروجی مناسبی ندارد.

وی افزود: ضروری است مدیریت یا ستاد  یا واحدی برای امور فرهنگی شهر با محوریت شهرداری و با ریاست شهردار یا معاون شهردار تشکیل شود تا اقدامات فرهنگی با یک برنامه واحد اجرایی شود.

وی تاکید کرد: موفقیت حوزه فرهنگی نیازمند ریل گذاری مناسب توسط نمایندگان مجلس است که باید در این زمینه اقدام کنند.

کاووسی امید در ادامه با اشاره به آماده سازی سیما و منظر شهری برای نصب علائم و پرچم‌های عزاداری ایام محرم گفت: کار باید مردمی انجام شده و مشارکت مردم پررنگ‌تر دیده شود و بر این اساس باید کمیته فضاسازی و مشارکت‌های مردمی را تشکیل دهیم.

وی بر تشکیل گروه رصد در شهرداری تاکید کرد و گفت: در این راستا اقدامات صورت گرفته باید بررسی و گزارش آن به شورا ارائه شود.

رضایی: دستگاه های متولی فرهنگی به وظایف خود عمل کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه همه توقعات و انتظارات به شهرداری سوق داده شده است، افزود: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی از شهرداری توقع و مطالباتی را دارند و نیازهای بسیاری از تشکل‌ها و هیئت‌ها را شهرداری تامین می‌کند.

علی رضایی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظیفه و تعهدهای خاص خود را دارند، افزود: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: بدعت نامناسبی در شهرداری ایجاد شده است که در همه حوزه‌ها تعهدات دستگاه‌های اجرایی را شهرداری متقبل می‌شود و این هزینه‌های هنگفتی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: شورای شهر به عنوان نهاد ناظر باید از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها مطالبه‌ کرده و گزارش عملکرد آنها را در حوزه فعالیت خود طلب کنند.

رضایی اظهار داشت: نباید جایگاه و نقش مردم در برگزاری مراسم و برنامه‌های عزاداری کمرنگ شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها