|

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان خبرداد:

خرید ۲۴۰ هزار تن گندم در همدان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت : ۲۴۰ هزار تن گندم به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در ۵۶ مرکز خربداری شد.

خرید ۲۴۰ هزار تن گندم در همدان

به گزارش شرق، سید حسین خوانساری اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۴۰ هزار تن گندم به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در ۵۶ مرکز خرید فعال از کشاورزان خریداری شده که این مقدار نسبت به سال گذشته یک درصد و نسبت دوره بلند مدت ۱۰ ساله ۱۶ درصد رشد را نشان میدهد.

خوانساری تصریح کرد: تا کنون مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان که معادل ۱۱ درصد از کل ارزش گندم تحویلی می‌باشد پرداخت شده که طی روزهای آتی بر اساس صف کشوری از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه دولت نرخ هر کیلوگرم گندم با افت میانگین ۴ درصد مفید و ۲  درصد غیر مفید ۱۱۵۰۰ تومان همچنین ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت و ۲۰۰۰  هزار تومان جایزه تحویل مجموعا ۱۵ هزار از کشاورزان تحویل گرفته میشود. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ادامه داد: از این مقدار گندم تا کنون بیش از ۱۳ هزار تن به استانهای تهران ، اصفهان ، کرمان و مازندران ارسال شده که به منظور صرفه جویی در هزینه سعی شده از طریق خطوط ریلی انتقال انجام شود.

خوانساری با بیان اینکه در سطح کشور تا کنون استان حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده، گفت: در حال حاضر همدان در رده ۱۱ کشوری قرار دارد و بیش بینی میگردد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شود.

وی بیان کرد: خرید گندم به تفکیک شهرستان به ترتیب در نهاوند ۶۰ هزار تن، اسدآباد ۴۸ هزار تن، رزن ۳۲ هزار تن، کبودرآهنگ ۲۸ هزار تن، همدان ۱۷ هزار تن، درگزین ۱۴ هزار تن، ملایر ۱۴ هزار تن، تویسرکان ۱۳ هزار تن، بهار ۹ هزار تن و فامنین ۵ هزار تن بوده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها