|

یک سفر لاکچری با قطار چگونه است؟

افزایش تصادفات و سوانح ناگوار جاده‌ای، ازدحام سرسام‌آور فرودگاه‌ها و صف‌های طولانی گیت بازرسی، محدودیت‌های حمل بار و از همه مهم‌تر نگرانی برای محیط‌زیست موجب شده است که سفرهای ریلی مجدداً به رونق دوباره خود بازگردند و به گزینه‌ی اول برخی مسافران مبدل شوند. اما آیا هزینه‌ی ارزان بلیط قطار به معنای کیفیت پایین این وسیله‌ی نقلیه است؟ پاسخ قطعاً منفی است. در حقیقت سفر با قطارهایی لوکس و ۵ ستاره تفاوت چندانی با هواپیما ندارد و گاهی نیز تجربه‌ی بهتری را به مسافر ارائه می‌دهد. در ادامه‌ی این مطلب با برخی قطارهای لوکس و ممتاز کشور و تجربه‌ی لذت‌بخش سفر با این وسایل حمل و نقل پرطرفدار آشنا خواهید شد.

یک سفر لاکچری با قطار چگونه است؟

سفر با قطارهای لوکس چه مزایایی دارد؟

برترین مزیتی که سفرهای ریلی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل نظیر اتوبوس و خودروی شخصی دارد، امنیت بسیار زیاد است، بطوری که احتمال مرگ در تصادفات ریلی یک در ۴۳۰ هزار است. اما وجه تمایز اصلی قطارهای لوکس و ممتاز با دیگر وسایل نقلیه وجود بوفه و رستوران‌هایی باکیفیت با غذاهایی رنگارنگ و لذیذ است. برخی قطارهای لوکس برای احترام به ذائقه‌ی مسافران خود تجهیزاتی نظیر مایکروفر را در کوپه‌های قطار فراهم کرده‌اند تا مسافرانی که رژیم غذایی ویژه‌ای را دنبال می‌کنند، بی‌نیاز از سفارش غذا در قطار، غذای مورد علاقه‌ی خانگی خود را همراه بیاورند و در کوپه‌ی خود میل نمایند. قیمت منصفانه بلیط قطار، آسودگی و رفاه و حفظ حریم شخصی به خصوص در هنگام سفر با کودکان، وجود ایستگاه‌های راه آهن در نقاط مختلف شهرها و گستردگی شبکه‌های ریلی، حضور پزشک برای درمان مواردی اورژانسی، عدم وجود تاخیراتی طولانی در حرکت و کمک به حفاظت از محیط‌زیست از دیگر مزیت‌هایی است که سفر با قطار با خود به همراه دارد.

 

2222

 

یک قطار لوکس چه خدمات و امکاناتی به مسافر ارائه می‌دهد؟

تجربه‌ی سفری لاکچری با قطار تفاوت چندانی با اقامت در هتلی ۵ ستاره ندارد، زیرا تمام امکانات رفاهی مسافران در این کوپه‌های لوکس و مدرن فراهم گردیده است. از صندلی‌هایی نرم و تخت‌هایی بزرگ و راحت گرفته تا فضایی بزرگ و طراحی جذاب و سیستم صوتی و تصویری، تمام اسباب راحتی مسافران در کوپه‌هایی دل‌باز و مدرن فراهم گردیده است. تمام قطارهای لوکس به عایق صوتی و حرارتی و سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دمای کوپه مجهز شده‌اند تا تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای مسافران فراهم سازند.

 

برترین قطارهای لوکس ایران کدامند؟

در ایران نیز همانند سایر مناطق جهان، سفرهای ریلی طرفداران زیادی دارند و به علت قیمت منصفانه و مناسب بلیط قطار، اخیرا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌اند. در ادامه‌ی این بخش با برخی از برترین قطارهای لوکس ایران و امکانات و خدمات هرکدام آشنا خواهید شد.

قطار ۵ ستاره فدک: قطار فدک که به هتل متحرک ۵ ستاره نیز مشهور است، در چهار کلاس و سطح مختلف اقتصادی خدمات‌رسانی می‌کند. سطح اول قطار که کلاس ۵ ستاره عصرانه نامیده می‌شود، به ارائه‌ی حداقل‌های خدمات و امکانات رفاهی قطاری ممتاز و لوکس بسنده و خدماتی نظیر شام، پیش غذا و دسر را برای کاهش هزینه‌های مسافران حذف کرده است. ارائه‌ی پک بهداشتی و سرویس خواب، میان وعده در طول سفر، نوشیدنی خوشامدگویی و انترانت داخلی از خدمات و تجهیزاتی است که در اختیار مسافران این سطح کیفی قطار قرار داده خواهد شد. سطح بعدی کلاس ۵ ستاره اکونومی فدک است که به امکانات سطح عصرانه، یک وعده غذای اصلی همراه با نوشیدنی سرد نیز افزوده است. در سطح بیزینس علاوه بر یک وعده غذای اصلی، امکان انتخاب دسر و نوشیدنی سرد نیز به مسافر داده شده است. اما سطح ۵ ستاره ویژه فدک تفاوت‌های چشم‌گیری با سطوح دیگر از جنبه‌های گوناگونی نظیر استقبال، پذیرایی و خدمات دارد که شامل ارائه‌ی خدمات تشریفات (فرش قرمز استقبال در سکوهای مسافربری) و سرو غذا در ظروف چینی می‌شود. 

قطار ۵ ستاره زندگی: قطار لوکس زندگی برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ وارد شرکت رجا شد و به محبوبیتی گسترده دست یافت. کوپه‌های چهار تخته و بزرگ قطار زندگی تفاوت زیادی با قطارهای معمولی دارند و برای سفرهای خانوادگی بهینه شده‌اند. این قطارهای لوکس امکانات رفاهی و خدماتی مشابه با سفرهای هوایی، اما با قیمتی بسیار کم‌تر را به مسافران ارائه می‌دهند. سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، اینترنت داخلی، کتابخانه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، جعبه کمک‌های اولیه، دسر و نوشیدنی خوشامدگویی، تهویه مطبوع با امکان تنظیم دمای کوپه و فروشگاهی برای خرید هدیه و یادگاری از جمله امکاناتی است که این قطارها به مسافران خود ارائه می‌دهند.

قطار ۵ ستاره نورالرضا: قطارهای نورالرضا نیز مانند قطارهای فدک و زندگی از کوپه‌هایی چهار تخته و بزرگ با فضایی مدرن و لوکس تشکیل شده‌اند و در دو کلاس اقتصادی و تجاری به مسافران ارائه می‌گردند. رستورانی باکیفیت با تنوع غذایی قابل‌قبول، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، صندلی‌هایی نرم و تختخواب‌هایی راحت و پاکیزه، دکمه‌هایی لمسی برای تنظیم دمای کوپه، آرشیو بزرگی از محتوای سرگرم‌کننده برای سیستم صوتی و تصویری پیشرفته قطار و درب‌هایی عایق صدا از امکاناتی است که قطارهای نورالرضا به مسافران خود عرضه می‌دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها