|

هشدار به مازندرانی‌ها: سیل در راه است

اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه در این اطلاعیه اعلام کرده است که با عبور امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه شرایط ناپایداری دارد.

هشدار به مازندرانی‌ها: سیل در راه است

به گزارش شبکه شرق، هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت به کاهش دما و جاری شدن روان‌آب در مناطق مختلف هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه در این اطلاعیه اعلام کرده است که با عبور امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه جدید بارشی را در روز دوشنبه ارتفاعات مناطق غربی شامل بلده، دلیر، رینه، سیاه بیشه، کجور، کلاردشت، رامسر و تنکابن و در روز سه شنبه نیز ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی شامل آلاشت، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کیاسر، نکا، بهشهر و گلوگاه اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه نسبت به جاری شدن روان آب، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در ترددهای جاده ای در طی این مدت هشدار داد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین نسبت به پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواست ضمن احتیاط در تردد جاده ای، از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. 

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به دامداران نیز هشدار داد در طی این مدت از چرای دام در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، صاف تا نیمه ابری بویژه در ارتفاعات همراه با افزایش دما و از شامگاه دوشنبه شب در نیمه غربی بویژه ارتفاعات ابری با بارندگی و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما گاهی با رگبار باران و وزش باد و در روز چهارشنبه در مناطق غربی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران بتدریج با کاهش ابر و در مناطق مرکزی و شرقی استان صاف تا نیمه ابری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه در نیمه غربی استان با رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۴.۸ و رینه لاریجان با ۱۵.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین متاطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز فردا دوشنبه به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز ماقبل آن ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها